Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Ermelo

Aanwijzingsbesluiten 2010

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieErmelo
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluiten 2010
CiteertitelAanwijzingsbesluiten 2010
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 231, 232 en 246a
  2. Wet waardering onroerende zaken, art. 30 en 31
  3. Algemene wet inzake rijksbelastingen, art. 56
  4. Invorderingswet 1990, art. 63a
  5. vigerende Legesverordening, art. 2
  6. Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Ermelo, art. 1:2 lid 1 en 2:1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Vigerende Legesverordening

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201003-11-2017Nieuwe regeling

11-12-2009

Ermelo's Weekblad

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluiten 2010

Collegebesluit

 

Nr. 09030176

 

 

Het college van de gemeente Ermelo;

 

gelet op de artikelen 231, 232 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, artikel 63a van de Invorderingswet 1990, artikel 2 van de vigerende Legesverordening en de artikelen 1:2, lid 1 onder e. en f. en 2:1 van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Ermelo;

 

b e s l u i t :

 

Artikel 1
  • 1.

    aan te wijzen als de (onbezoldigd) gemeenteambtenaar, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b van de Gemeentewet (de "heffingsambtenaar"), de volgende gemeenteambtenaar: het hoofd van de afdeling Facilitaire en Administratieve Dienstverlening;

  • 1.1

    bij zijn afwezigheid functioneert het hoofd van de afdeling Interne Advisering en Ondersteuning dan wel het hoofd van de afdeling Planning en Control dan wel de directeur als zodanig;

Artikel 2
  • 2.

    aan te wijzen als de (onbezoldigd) gemeenteambtenaar, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel van de Gemeentewet (de "invorderingsambtenaar"), de volgende gemeenteambtenaar: de coördinator van het cluster financiële administratie van de afdeling Facilitaire en Administratieve Dienstverlening;

  • 2.1

    bij zijn afwezigheid functioneert de medewerker financieel beheer, functienummer 1.5.550 als zodanig;

Artikel 3
  • 3.

    te benoemen tot (onbezoldigd) gemeenteambtenaar, bedoeld in artikel 232, eerste lid van de Gemeentewet, de volgende ambtenaar: de algemeen directeur van de Rijksdienst voor het wegverkeer:

    • 1.

      die in de plaats treedt van de ambtenaar bedoeld in onderdeel 1. met betrekking tot de uitvoering van de wettelijke bepalingen betreffende de vaststelling van de gevorderde leges als bedoeld in artikel 2 van de vigerende verordening leges en in de plaats treedt van:

    • 2.

      die in de plaats treedt van de ambtenaar bedoeld in onderdeel 2. met betrekking tot de inning van de leges als bedoeld in artikel 2 van de vigerende verordening leges;

Artikel 4

aan te stellen als onbezoldigd gemeenteambtenaar:

  • a.

    de taxateurs in dienst van Thorbecke B.V.;

  • b.

    de taxateurs in dienst van Calcant register taxateurs BV;

  • c.

    de controleurs in dienst van Legitiem B.V.;

  • d.

    de deurwaarders in dienst van Mandaat B.V., handelend onder de naam Cannock Chase Public;

Artikel 5

aan te wijzen als de belastingdeurwaarder, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel e van de Gemeentewet, de volgende (onbezoldigde) gemeenteambtenaren:

de deurwaarders in dienst van Mandaat B.V., handelend onder de naam Cannock Chase Public, conform de bijgevoegde lijst, behorende bij de brief gedateerd op 17 november 2009, onze referentie 09029306, met dien verstande dat de in artikel 231, tweede lid, onderdeel c van de Gemeentewet bedoelde gemeenteambtenaar (de "invorderingsambtenaar") aanwijzingen of instructies kan geven met betrekking tot de uitvoering van de (dwang)invordering;

Artikel 6
  • 6.1

    aan te wijzen als gemeenteambtenaren, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel d van de Gemeentewet, de volgende gemeenteambtenaren:

    • a.

      de medewerkers van de afdeling Financiële en Administratieve Dienstverlening, clusters belastingen en financiële administratie;

    • b.

      de taxateurs in dienst van Thorbecke B.V. en Calcant register taxateurs BV;

    • c.

      de controleurs in dienst van Legitiem B.V.;

    • d.

      de deurwaarders in dienst van Mandaat B.V. handelend onder de naam Cannock Chase Public;

  • 6.2

    te bepalen dat jegens de onder 1 bedoelde gemeenteambtenaren mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaart in de Algemene Maatregel van Bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet;

  • 6.3

    te bepalen dat jegens de onder 1 en 1.1 bedoelde personen mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen dan wel bedoeld of van toepassing verklaart in de Algemene Maatregelen van Bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken;

Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2010 en vervangt voorgaande versies.

Vastgesteld in de vergadering van het college

van

mr. B.P.H. van Els, ing. W.P. Omta,

secretaris a.i., burgemeester,

Dit aanstellingsbesluit zal worden/is gepubliceerd in:

Ermelo’s Weekblad van 23 december 2010