Overheidsorganisatie | Gemeente Groningen (Gr) |
---|---|
Officiële naam regeling | Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Groningen - hoofdstuk 17 |
Citeertitel | Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Groningen - hoofdstuk 17 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | personeel en organisatie |
Eigen onderwerp | ARG: 17. Opleiding en ontwikkeling |
Voor het eerst vastgesteld bij de raadsbesluit van 6 december 1995,
artikel 17:3,2e lid met ingang van 1 oktober 2010.
Geen.
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2011 | 01-01-2013 | art. 17 | 05-10-2010 Gemeenteblad, 2010, 95. | DI 10.2371489 |
DE RAAD VAN DE GEMEENTE GRONINGEN;
Gelet op de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet, de Ambtenarenwet;
HEEFT BESLOTEN:
de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Groningen vast te stellen.
1. Het college en de ambtenaar leggen in een persoonlijk ontwikkelingsplan de afspraken vast over de loopbaanontwikkeling en de vereiste kennis en vaardigheden van de ambtenaar, alsmede een in dat kader door hem te volgen opleiding en de te ondernemen activiteiten.
2. Het persoonlijk ontwikkelingsplan wordt ten minste een keer per drie jaar opgesteld en door het college vastgesteld.
3. Een te volgen opleiding en de te ondernemen activiteiten passen in de doelstellingen, criteria en budgettaire voorwaarden van het gemeentelijk opleidingsbeleid, zoals neergelegd in het door het college vastgestelde opleidingsplan.
4. De kosten die gemaakt zullen worden in het kader van de in het persoonlijk ontwikkelingsplan opgenomen opleiding en activiteiten worden door het college vergoed.
5. In het persoonlijk ontwikkelingsplan worden afspraken vastgelegd met betrekking tot benodigd verlof en eventuele verdere medewerking van de zijde van de werkgever die de ambtenaar in staat moeten stellen de gemaakte afspraken uit te voeren.
6. In het persoonlijk ontwikkelingsplan worden afspraken vastgelegd met betrekking tot een of meer van de volgende onderwerpen:
de keuze van opleidingsvorm of instituut, alsmede de redelijkerwijs te maken kosten;
de periode gedurende welke een studie gevolgd zal worden;
de minimaal te behalen resultaten en te maken voortgang;
de omstandigheden onder welke een te volgen studie kan worden onderbroken of gestopt;
de gehele of gedeeltelijke terugbetaling van de genoten vergoeding bij het voortijdig afbreken van een studie door de ambtenaar;
de gehele of gedeeltelijke terugbetaling van de genoten vergoeding bij het verlaten van de gemeentelijke dienst binnen een te bepalen periode na afronding van de studie;
eventuele andere onderwerpen die van belang zijn voor een goede uitvoering van de gemaakte afspraken.
(vervallen)
(vervallen)
(vervallen)
(vervallen)
(vervallen)
(vervallen)
(vervallen)
(vervallen)
De ambtenaar heeft na elke periode van vijf jaar recht heeft op loopbaanadvies bij een door het college aangewezen interne of externe deskundige.
1. In het persoonlijk ontwikkelingsplan van en het functioneringsgesprek met een ambtenaar van 50 jaar en ouder stelt het college zijn belasting en belastbaarheid aan de orde. Zonodig worden naar aanleiding hiervan afspraken gemaakt over aanpassingen in het individuele takenpakket.
2. Het college past voor de ambtenaar van 62 tot 65 jaar, binnen de mogelijkheden van de fiscale wetgeving, een ‘premiekorting in dienst hebben oudere werknemers’ toe. Het bedrag van de korting wordt gebruikt voor verhoging van de inzetbaarheid van de ambtenaar. Het college en de ambtenaar bepalen in overleg de besteding van het bedrag.
1. Op de ambtenaar aan wie studiefaciliteiten zijn verleend vóór 1 oktober 2010 is artikel 17:1:1 niet van toepassing.
2. Op de ambtenaar, bedoeld in het vorige lid zijn de artikelen 17:1:1 tot en met 17:1:13, zoals die golden op 30 september 2010 van toepassing, en wel voor de duur dat de desbetreffende studiefaciliteiten verleend zijn respectievelijk de termijn waarbinnen nog sprake kan zijn van een terugbetalingsverplichting voor de desbetreffende studiefaciliteiten.
Gedaan te Groningen in de raadsvergadering van 6 december 1995.
De burgemeester, De secretaris,
H. Ouwerkerk J. Bosma