Organisatie | Landerd |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Deelverordening Basisdienst algemeen maatschappelijk werk |
Citeertitel | Deelverordening Basisdienst algemeen maatschappelijk werk |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp | Welzijn |
Deze verordening vervangt de Verordening Subsidiëring Algemeen Maatschappelijk Werk 1996
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2009 | 28-05-2021 | Nieuwe regeling | 06-11-2008 Koerier, 26 november 2008 | -1.842.2/GL |
De raad van de gemeente Landerd;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders d.d 23 september 2008;
de basisdienst algemeen maatschappelijk werk wordt gezien als een maatschappelijk “semioverheidproduct” waarvan de totstandkoming, de borging van kwaliteit en continuïteit niet afhankelijk dient te zijn van het marktmechanisme;- de gemeente Landerd, in het streven naar borging van kwaliteit en continuïteit van deze dienstverlening, samenwerkt met de gemeenten Bernheze, Boekel, Lith, Maasdonk, Oss, Uden en Veghel;
- artikel 3 van de “Algemene Subsidieverordening”;
De subsidiëring als bedoeld in het eerste lid vindt plaats met inachtneming van het bepaalde in het “Convenant subsidiëring basisdiensten algemeen maatschappelijk werk” overeengekomen d.d. 3 december 2008. Dit convenant is als bijlage bij deze deelverordening gevoegd en maakt als zodanig deel van uit deze deelverordening.
Artikel 4 Wijzen van subsidieaanvragen
De subsidieaanvraag en verantwoording voor bestaand en/of nieuw beleid vindt plaats conform het bepaalde in artikel 6 en of 7 van het convenant.
Artikel 5 Subsidieverlening, subsidiegrondslag en subsidienorm
De subsidieverlening vindt plaats door het college van burgemeester en wethouders, conform het bepaalde in artikel 8 van het convenant.
Artikel 6 Subsidievaststelling en -verantwoording
De subsidievaststelling vindt plaats door het college van burgemeester en wethouders. Het bepaalde in artikel 9 van het convenant is hierbij van toepassing.
Voor de dienstverlening van de instelling aan de betrokken gemeenten gezamenlijk kan maximaal sprake zijn van een onderschrijding van 10% van het aantal afgesproken dossiers. Indien de instelling in enig jaar t minder dan 90% van de afgesproken dossiers voor de gemeenten gezamenlijk levert, kunnen de gemeenten een bedrag terugvorderen van (90% van afgesproken aantal dossiers -/- het werkelijk geleverde aantal dossiers) x de kostprijs jaar t.
Er is een subsidiëntenoverleg algemeen maatschappelijk werk gevormd door één of meerdere vertegenwoordigers van het bestuur van de instelling en de portefeuillehouders van de betrokken gemeenten. Dit overleg komt minimaal tweemaal per jaar bijeen en bespreekt daarbij in ieder geval de subsidieaanvraag en de begroting van de instelling, het inhoudelijk jaarverslag en de jaarrekening van de instelling.
De betrokken gemeenten hanteren een solidariteitsbandbreedte voor de dienstverlening aan het geraamde aantal dossiers zoals aangegeven in artikel 8, lid 4 van het convenant.Het bepaalde in artikel 11 van het convenant is hierbij van toepassing.
Artikel 10 Ontbinding instelling
De instelling doet van een voornemen tot ontbinding of wijziging van de rechtspersoon direct schriftelijke mededeling aan de colleges van burgemeester en wethouders van betrokken gemeenten. Het bepaalde in artikel 13 van het convenant is hierbij van toepassing.