Organisatie | Noord-Holland |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Algemene subsidieverordening Noord-Holland 2009 |
Citeertitel | Algemene subsidieverordening Noord-Holland 2009 |
Vastgesteld door | provinciale staten |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | subsidie, subsidieverordening |
Geen
Alle Uitvoeringsregelingen van Gedeptueerde Staten met betrekking tot subsidies zijn op deze ASN gebaseerd
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2012 | 01-01-2012 | intrekking | 26-09-2011 Provinciaal Blad, 2011, 102 | 2011-25593 | |
29-08-2009 | 01-01-2012 | art. 7 | 09-02-2009 Provinciaal Blad, 2009, 114 | 2009-48360 | |
01-01-2009 | Nieuwe regeling | 21-04-2008 Provinciaal Blad, 2008, 53 | 2008-26987 |
Provinciale Staten van Noord-Holland;
- dat de huidige Algemene subsidieverordening Noord-Holland 1998 (Asn) op een aantal punten niet aansluit bij de Algemene Wet Bestuursrecht (Awb);
- dat de huidige Asn op een aantal punten niet aansluit bij de nieuwe zakelijke wijze van subsidiëren;dat de huidige Asn op een aantal punten niet aansluit bij de nieuwe zakelijke wijze van subsidiëren;
- dat een delegatie van de regelgeving m.b.t. de uitvoering van het beleid goed aansluit bij het dualisme, waarbij Provinciale Staten zich meer op hoofdlijnen met het beleid bezig houden en de uitvoering van het beleid en subsidieverlening overlaten aan Gedeputeerde Staten;dat een delegatie van de regelgeving m.b.t. de uitvoering van het beleid goed aansluit bij het dualisme, waarbij Provinciale Staten zich meer op hoofdlijnen met het beleid bezig houden en de uitvoering van het beleid en subsidieverlening overlaten aan Gedeputeerde Staten;
- dat genoemde delegatie de dynamiek in het beleidsproces verbetert, waardoor er sneller op actuele ontwikkelingen ingespeeld kan worden;dat genoemde delegatie de dynamiek in het beleidsproces verbetert, waardoor er sneller op actuele ontwikkelingen ingespeeld kan worden;
gelezen de voordracht van Gedeputeerde Staten van 4-3-2008;
De Algemene subsidieverordening Noord-Holland 2009 vast te stellen.
Indien gedeputeerde staten van plan zijn subsidies te verstrekken voor activiteiten die niet op grond van een in het vorige artikel bedoelde uitvoeringsregeling kunnen worden gesubsidieerd, kunnen zij bepalen dat potentiële subsidieontvangers op een door gedeputeerde staten te bepalen wijze worden uitgenodigd een aanvraag in te dienen. Bij deze uitnodiging bepalen gedeputeerde staten welke maatschappelijke effecten met de te subsidiëren activiteiten worden beoogd.
Driemaal per jaar, bij het voorleggen van de concept voorjaarswijziging en de concept najaarswijziging zoals bedoeld in de Verordening financieel beheer Noord-Holland 2006 alsmede bij het overleggen van de jaarrekening en het jaarverslag, overleggen gedeputeerde staten een overzicht van op grond van deze verordening verstrekte subsidies.
Gedeputeerde staten wijzen toezichthouders aan die zijn belast met het toezicht op de besteding van de verstrekte subsidies en de naleving van de aan de subsidieontvangers opgelegde verplichtingen.
Gedeputeerde staten kunnen de subsidieontvanger ook andere verplichtingen opleggen dan welke genoemd worden in artikel 4:37 van de Algemene wet bestuursrecht.
Bij de bepaling van de hoogte van de vergoeding wordt uitgegaan van de waarde van de zaken en andere vermogensbestanddelen, waaronder de egalisatiereserve, op het tijdstip waarop de vergoeding verschuldigd wordt, met dien verstande dat in geval van ontvangst van een schadevergoeding voor verlies of beschadiging van zaken, wordt uitgegaan van het bedrag dat als schadevergoeding door de subsidieontvanger wordt ontvangen. Indien het onroerende zaken betreft geschiedt de waardebepaling door één of drie onafhankelijke deskundigen.
Gedeputeerde staten kunnen artikel 2, tweede lid buiten toepassing laten of daarvan afwijken voor zover toepassing, gelet op het belang van het bereiken van doelstellingen van provinciaal beleid, leidt tot een onbillijkheid van overwegende aard.