Organisatie | Noord-Holland |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Uitvoeringsregeling verkeer en vervoer Noord-Holland 2010 |
Citeertitel | Uitvoeringsregeling verkeer en vervoer Noord-Holland 2010 |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp | verkeer, vervoer, subsidie |
Geen
Algemene subsidieverordening Noord-Holland 2009, art. 1, lid 3
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-12-2009 | 31-12-2012 | Nieuwe regeling | 03-11-2009 Provinciaal Blad, 2009, 134 | 2009-64186 |
Gedeputeerde Staten van Noord-Holland;
overwegende dat het gewenst is om de Uitvoeringsregeling verkeer en vervoer Noord-Holland 2009 op enkele onderdelen te actualiseren;
gelet op artikel 1, derde Lid, van de Algemene subsidieverordening Noord-Holland 2009;
besluiten vast te stellen de navolgende Uitvoeringsregeling verkeer en vervoer Noord- Holland 2010.
Subsidie kan worden verstrekt ten behoeve van infrastructurele projecten, waarvan de kosten maximaal € 5.000.000,– per project bedragen. De activiteiten behorende bij deze infrastructurele projecten dienen in de provincie Noord-Holland, maar buiten de Stadsregio Amsterdam, plaats te hebben en omvatten de aanleg, uit- breiding of uitvoering van:
Artikel 8 Kosten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie heeft uitsluitend betrekking op de kosten die resteren na aftrek van bijdragen van derden en die naar ons oordeel noodzakelijk zijn voor de aanleg, bouw of plaatsing van infrastructuur en voorzieningen, als bedoeld in artikel 4, eerste Lid, onder a tot en met i, dan wel op de kosten die resteren na aftrek van de bijdragen van derden en die naar ons oordeel noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het project, als bedoeld in artikel 4 tweede Lid.
Tot de kosten genoemd in eerste Lid behoren niet de kosten van voorbereiding, administratie en toezicht, alsmede de kosten voor vervanging en achterstallig onderhoud. Evenmin komen voor subsidie in aanmerking de kosten die zijn gemoeid met grondaankopen ten behoeve van de aanleg van de infrastructurele maatregel.
Indien sprake is van een subsidie in de kosten van een project voor de aanleg van businfrastructuur en/of bushaltevoorzieningen, komen de kosten van voorbereiding, administratie en toezicht, alsmede de kosten die gemaakt worden voor grondverwerving om de desbetreffende maatregel te realiseren, voor subsidie in aanmerking.
Wij stellen jaarlijks, aan de hand van de door ons vastgestelde programma’s, de rangorde van de criteria genoemd in artikel 4, eerste, tweede en derde Lid, voor de beoordeling van aanvragen voor een subsidie in dat jaar vast. Indien het betreffende subsidieplafond wordt bereikt, rangschikken wij de aanvragen aan de hand van deze criteria op een prioriteitenlijst. Deze prioriteitenlijst wordt door ons vastgesteld. Aanvragen worden door ons gehonoreerd naar de volgorde op de prioriteitenlijst.