Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Sint Maarten

Landsbesluit van de Gouverneur van Sint Maarten houdende regels omtrent algemene maatregelen tot regeling van de modellen en adminitratie voor de identiteitskaarten voor geprivilegieerden

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSint Maarten
OrganisatietypeKoninkrijksdeel
Officiële naam regelingLandsbesluit van de Gouverneur van Sint Maarten houdende regels omtrent algemene maatregelen tot regeling van de modellen en adminitratie voor de identiteitskaarten voor geprivilegieerden
CiteertitelLandsbesluit identiteitskaarten geprivilegieerden
Vastgesteld doorGouverneur
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 2 Landsverordening identiteitskaarten
  2. artikel 8 Landsverordening identiteitskaarten
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

12-02-2019nieuwe regeling

11-12-2018

AB 2019, 2

.

Tekst van de regeling

Intitulé

Landsbesluit van de Gouverneur van Sint Maarten houdende regels omtrent algemene maatregelen tot regeling van de modellen en adminitratie voor de identiteitskaarten voor geprivilegieerden

IN NAAM VAN DE KONING!

 

 

De Gouverneur van Sint Maarten,

 

 

In overweging genomen hebbende:

 

dat het noodzakelijk is ter uitvoering van de Landsverordening identiteitskaarten nader regels te stellen omtrent de vormgeving van de identiteitskaart voor geprivilegieerden;

 

Gelet op de artikelen 2 en 8 van de Landsverordening identiteitskaarten;

 

 

Heeft, de Raad van Advies gehoord, besloten:

Artikel 1
  • 1.

    Identiteitskaarten voor geprivilegieerden hebben het standaard CR80 formaat van 85,6 millimeter bij 53,98 millimeter bij 0,762 millimeter en zijn in overeenstemming met de International Standards Organization en American National Standards Institute specificaties voor plastickaarten.

  • 2.

    Identiteitskaarten voor geprivilegieerden zijn ingericht overeenkomstig de bij dit landsbesluit, houdende algemene maatregelen, gevoegde modellen I, II en III.

  • 3.

    De identiteitskaarten worden doorlopend genummerd.

Artikel 2
  • 1.

    De identiteitskaart voor geprivilegieerden zoals opgenomen in model I, rood, wordt afgegeven aan de geprivilegieerde, bedoeld in artikel 1a, tweede lid, onder a, van de Landsverordening identiteitskaarten.

  • 2.

    De identiteitskaart voor geprivilegieerden zoals opgenomen in model II, blauw, wordt afgegeven aan de geprivilegieerde, bedoeld in artikel 1a, tweede lid, onder b, van de Landsverordening identiteitskaarten.

  • 3.

    De identiteitskaart voor geprivilegieerden zoals opgenomen in model III, geel, wordt afgegeven aan de geprivilegieerde, bedoeld in artikel 1a, tweede lid, onder c, van de Landsverordening identiteitskaarten.

Artikel 3

Ter onderscheiding van de status van de houder worden op de modellen I en III als bedoeld in artikel 2, eerste en derde lid, van de identiteitskaarten voor geprivilegieerden een van de volgende coderingen aangebracht:

  • a.

    de letter “A” voor beroeps consulaire ambtenaren;

  • b.

    de letter “B” voor consulaire beambten alsmede voor honorair consulaire ambtenaren buiten Sint Maarten;

  • c.

    de letter “C” voor consulaire ambtenaren en consulaire beambten met de Nederlandse nationaliteit of beschikkend over een vergunning tot tijdelijk verblijf of verblijf op grond van de Landsverordening toelating en uitzetting; of,

  • d.

    alleen op model I de letter “D” voor leden van het bedienend personeel, leden van het particuliere personeel en inwonende gezinsleden van leden van de consulaire post.

Artikel 4
  • 1.

    De Minister van Algemene Zaken, hierna te noemen: de minister, houdt van iedere afgegeven identiteitskaart voor geprivilegieerden een administratie bij waarin de op de afgegeven identiteitskaart vermelde gegevens, foto en handtekening van de houder worden opgenomen.

  • 2.

    De gegevens, foto en handtekening van de houder, bedoeld in het eerste lid, worden bewaard gedurende 5 jaren na beëindiging van de functie van de houder op basis waarvan de identiteitskaart voor geprivilegieerden werd afgegeven.

Artikel 5
  • 1.

    De minister houdt van iedere ingeleverde identiteitskaart voor geprivilegieerden als bedoeld in artikel 4, eerste lid, van de Landsverordening identiteitskaarten een administratie bij. Artikel 4, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.

  • 2.

    De minister draagt zorg dat de in ontvangst genomen ongeldige identiteitskaarten voor geprivilegieerden als bedoeld in artikel 4, eerste lid, van de Landsverordening identiteitskaarten worden vernietigd.

Artikel 6

Van elke mededeling van verloren gaan van een identiteitskaart voor geprivilegieerden als bedoeld in artikel 5, eerste lid, van de Landsverordening identiteitskaarten wordt door de minister een administratie bijgehouden. Artikel 4, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.

Artikel 7

De minister draagt zorg voor de nodige voorzieningen van technische en organisatorische aard ter beveiliging van de gegevens, foto’s en handtekeningen tegen verlies of aantasting en tegen onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking daarvan.

Artikel 8

Dit landsbesluit, houdende algemene maatregelen, wordt aangehaald als: Landsbesluit identiteitskaarten geprivilegieerden.

Artikel 9

Dit landsbesluit, houdende algemene maatregelen, treedt in werking op een bij landsbesluit te bepalen datum.

Gegeven te Philipsburg, de elfde december 2018

De Gouverneur van Sint Maarten

De zeventiende december 2018

De Minister van Algemene Zaken

Uitgegeven de negende januari 2019

De Minister van Algemene Zaken  

Namens deze,

Hoofd Afdeling Juridische Zaken & Wetgeving

Bijlage 1 Model I behorende bij het Landsbesluit, houdende algemene maatregelen, van de 11e december 2018 tot regeling van de modellen en administratie voor de identiteitskaarten voor geprivilegieerden

Voorzijde

Model I

 

 

Model I: Voorzijde van een voorbeeld identiteitskaart (rood)

De voorzijde bevat:

 

  • a.

    de vermelding “Sint Maarten” in hoofd letters (lettertype Cambria Bold, 12 pixels, afgedrukt in de kleur donker blauw), gedrukt in het Nederlands en gepositioneerd aan de linker bovenzijde van de identiteitskaart;

 

  • b.

    de vermelding “ID card Corps Consulaire” in kleine letters (lettertype Calabri, 10 pixels, afgedrukt in de kleur donker blauw) en gepositioneerd aan de rechter bovenzijde van de identiteitskaart;

 

  • c.

    twee gelijke horizontale banen, waarvan de boven baan de kleur rood heeft en de beneden baan de kleur blauw, gepositioneerd aan de bovenzijde van de identiteitskaart;

  •  

  • d.

    gepositioneerd links in het midden van de kaart: het fotovak. In het fotovak wordt een kleuren pasfoto elektronisch aangebracht. Het fotovak heeft een rand van 2 points in rood. De kleur van deze rand geeft de categorie waar de kaarthouder toebehoord weer. Rechtsonder van het fotovak is er een kleiner fotovak met identieke foto en een doorzichtigheid van 50%;

  • e.

    de handtekening van de kaarthouder wordt links onder het fotovak elektronisch aangebracht;

  • f.

    op de achtergrond van de voorzijde van de identiteitskaart is verweven het beeld van:

    • een pelikaan op een rots gepositioneerd aan de rechterzijde van de identiteitskaart;

    • fijne rode lijnen structureren (lettertype Guilloche Print) over de hele kaart heen. De kleur rood geeft de categorie waar kaarthouder toebehoord weer;

 

  • g.

    de gegevens die specifiek zijn voor de afgegeven identiteitskaart. Gedrukt in het Engels en in hoofletters (lettertype Arial Bold, 5 pixels, afgedrukt in de kleur donkerblauw) en gepositioneerd in het midden / rechts van de identiteitskaart worden achtereenvolgens de volgende gegevens op de identiteitskaart aangebracht:

    • Surname;

    • Given Name(s);

    • Sex;

    • Nationality;

    • ID no.;

    • DOB;

    • Place of Birth;

    • Organization;

    • Status;

    • Function;

 

  • h.

    gedrukt in kleine letters (lettertype Calibri, 10 pixels, afgedrukt in de kleur zwart) wordt de volgende unieke informatie van de kaarthouder aangebracht:

    • onder “surname” komt de geslachtsnaam van de kaarthouder te staan; daaraan kan de geslachtsnaam van de echtgenoot of echtgenote worden toegevoegd met dien verstande dat de namen welke uit 25 karakters of meer bestaan worden ingekort;

    • onder “given name(s)” komen de voornamen voluit te staan met dien verstande dat de voornamen welke uit 25 karakters of meer bestaan worden ingekort;

    • onder “sex” komt indien het een man betreft “male’ en indien het een vrouw betreft “female” te staan;

    • onder “nationality” wordt de nationaliteit in het Engels aangeduid met dien verstande dat de nationaliteit welke uit 8 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “ID no” komt het identiteitsnummer in cijfers voluit te staan;

    • onder “DOB” komt de geboortedatum in cijfers te staan: eerst de geboortedag in twee cijfers, gevolgd door de geboortemaand in twee cijfers en het geboortejaar in vier cijfers;

    • onder “place of birth” wordt de geboorteplaats vermeld met dien verstande dat een geboorteplaats welke uit 12 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “organization” wordt de naam van het Consulaat in het Engels vermeld met dien verstande dat de benaming welke uit 15 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “status” wordt de codeletter “A”, “B”, “C” of “D” geplaatst;

    • onder “functie” wordt de functie van de kaarthouder binnen het Consulaat vermeld met dien verstande dat de functie welk uit 15 karakters of meer bestaat wordt ingekort.

Bijlage 2 Model II behorende bij het Landsbesluit, houdende algemene maatregelen, van de 11e december 2018 tot regeling van de modellen en administratie voor de identiteitskaarten voor geprivilegieerden

Voorzijde

Model II

 

 

Model II: Voorzijde van een voorbeeld identiteitskaart (blauw)

 

De voorzijde bevat:

 

  • a.

    de vermelding “Sint Maarten” in hoofd letters (lettertype Cambria Bold, 12 pixels, afgedrukt in de kleur donker blauw), gedrukt in het Nederlands en gepositioneerd aan de linker bovenzijde van de identiteitskaart;

  • b.

    de vermelding “ID card Corps Consulaire” in kleine letters (lettertype Calabri, 10 pixels, afgedrukt in de kleur donker blauw) en gepositioneerd aan de rechter bovenzijde van de identiteitskaart;

  • c.

    twee gelijke horizontale banen, waarvan de boven baan de kleur rood heeft en de beneden baan de kleur blauw, gepositioneerd aan de bovenzijde van de identiteitskaart;

  • d.

    Gepositioneerd links in het midden van de kaart: het fotovak. In het fotovak wordt een kleuren pasfoto elektronisch aangebracht. Het fotovak heeft een rand van 2 points in blauw. De kleur van deze rand geeft de categorie waar de kaarthouder toebehoord weer. Rechtsonder van het fotovak is er een kleiner fotovak met identieke foto en een doorzichtigheid van 50%;

  • e.

    de handtekening van de kaarthouder wordt links onder het fotovak elektronisch aangebracht;

  • f.

    op de achtergrond van de voorzijde van de identiteitskaart is verweven het beeld van:

    • een pelikaan op een rots gepositioneerd aan de rechterzijde van de identiteitskaart;

    • fijne blauwe lijnen structureren (Guilloche Print) over de hele kaart heen. De kleur blauw geeft de categorie waar kaarthouder toebehoord weer;

  • g.

    de gegevens die specifiek zijn voor de afgegeven identiteitskaart. Gedrukt in het Engels en in hoofletters (lettertype Arial Bold, 5 pixels, afgedrukt in de kleur donker blauw) en gepositioneerd in het midden / rechts van de identiteitskaart worden achtereenvolgens de volgende gegevens op de identiteitskaart aangebracht:

    • Surname;

    • Given Name(s);

    • Sex;

    • Nationality;

    • ID no;

    • DOB;

    • Place of Birth;

    • Organization;

    • Status;

    • Function;

  • h.

    gedrukt in kleine letters (lettertype Calibri, 10 pixels, afgedrukt in de kleur zwart) wordt de volgende unieke informatie van de kaarthouder aangebracht:

    • onder “surname” komt de geslachtsnaam van de kaarthouder te staan; daaraan kan de geslachtsnaam van de echtgenoot of echtgenote worden toegevoegd met dien verstande dat de namen welke uit 25 karakters of meer bestaan worden ingekort;

    • onder “given name(s)” komen de voornamen voluit te staan met dien verstande dat de voornamen welke uit 25 karakters of meer bestaan worden ingekort;

    • onder “sex” komt indien het een man betreft “male’ en indien het een vrouw betreft “female” te staan;

    • onder “nationality” wordt de nationaliteit in het Engels aangeduid met dien verstande dat de nationaliteit welke uit 8 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “ID no” komt het identiteitsnummer in cijfers voluit te staan;

    • onder “DOB” komt de geboortedatum in cijfers te staan: eerst de geboortedag in twee cijfers, gevolgd door de geboortemaand in twee cijfers en het geboortejaar in vier cijfers;

    • onder “place of birth” wordt de geboorteplaats vermeld met dien verstande dat een geboorteplaats welke uit 12 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “organization” wordt de naam van het Consulaat in het Engels vermeld met dien verstande dat de benaming welke uit 15 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “status” vindt geen vermelding plaats;

    • onder “functie” wordt de functie van de kaarthouder binnen het Consulaat vermeld met dien verstande dat de functie welk uit 15 karakters of meer bestaat wordt ingekort.

Bijlage 3 Model III behorende bij het Landsbesluit, houdende algemene maatregelen, van de 11e december 2018 tot regeling van de modellen en administratie voor de identiteitskaarten voor geprivilegieerden

Voorzijde

Model III

 

Model III: Voorzijde van een voorbeeld identiteitskaart (geel)

 

De voorzijde bevat:

  • a.

    de vermelding “Sint Maarten” in hoofd letters (lettertype Cambria Bold, 12 pixels, afgedrukt in de kleur donker blauw), gedrukt in het Nederlands en gepositioneerd aan de linker bovenzijde van de identiteitskaart;

  • b.

    de vermelding “ID card Corps Consulaire” in kleine letters (lettertype Calabri, 10 pixels, afgedrukt in de kleur donker blauw) en gepositioneerd aan de rechter bovenzijde van de identiteitskaart;

  • c.

    twee gelijke horizontale banen, waarvan de boven baan de kleur rood heeft en de beneden baan de kleur blauw, gepositioneerd aan de bovenzijde van de identiteitskaart;

  • d.

    Gepositioneerd links in het midden van de kaart: het fotovak. In het fotovak wordt een kleuren pasfoto elektronisch aangebracht. Het fotovak heeft een rand van 2 points in geel. De kleur van deze rand geeft de categorie waar de kaarthouder toebehoord weer. Rechtsonder van het fotovak is er een kleiner fotovak met identieke foto en een doorzichtigheid van 50%;

  • e.

    de handtekening van de kaarthouder wordt links onder het fotovak elektronisch aangebracht;

  • f.

    op de achtergrond van de voorzijde van de identiteitskaart is verweven het beeld van:

    • een pelikaan op een rots gepositioneerd aan de rechterzijde van de identiteitskaart;

    • fijne gele lijnen structureren (lettertype Guilloche Print) over de hele kaart heen. De kleur geel geeft de categorie waar kaarthouder toebehoord weer;

  • g.

    de gegevens die specifiek zijn voor de afgegeven identiteitskaart. Gedrukt in het Engels en in hoofletters (lettertype Arial Bold, 5 pixels, afgedrukt in de kleur donker blauw) en gepositioneerd in het midden / rechts van de identiteitskaart worden achtereenvolgens de volgende gegevens op de identiteitskaart aangebracht:

    • Surname;

    • Given Name(s);

    • Sex;

    • Nationality;

    • ID no;

    • DOB;

    • Place of Birth;

    • Organization;

    • Status;

    • Function;

  • h.

    gedrukt in kleine letters (lettertype Calibri, 10 pixels, afgedrukt in de kleur zwart) wordt de volgende unieke informatie van de kaarthouder aangebracht:

    • onder “surname” komt de geslachtsnaam van de kaarthouder te staan; daaraan kan de geslachtsnaam van de echtgenoot of echtgenote worden toegevoegd met dien verstande dat de namen welke uit 25 karakters of meer bestaan worden ingekort;

    • onder “given name(s)” komen de voornamen voluit te staan met dien verstande dat de voornamen welke uit 25 karakters of meer bestaan worden ingekort;

    • onder “sex” komt indien het een man betreft “male’ en indien het een vrouw betreft “female” te staan;

    • onder “nationality” wordt de nationaliteit in het Engels aangeduid met dien verstande dat de nationaliteit welke uit 8 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “ID no” komt het identiteitsnummer in cijfers voluit te staan;

    • onder “DOB” komt de geboortedatum in cijfers te staan: eerst de geboortedag in twee cijfers, gevolgd door de geboortemaand in twee cijfers en het geboortejaar in vier cijfers;

    • onder “place of birth” wordt de geboorteplaats vermeld met dien verstande dat een geboorteplaats welke uit 12 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “organization” wordt de naam van het Consulaat in het Engels vermeld met dien verstande dat de benaming welke uit 15 karakters of meer bestaat wordt ingekort;

    • onder “status” wordt de codeletter “A”, “B”, of “C” geplaatst;

    • onder “functie” wordt de functie van de kaarthouder binnen het Consulaat vermeld met dien verstande dat de functie welk uit 15 karakters of meer bestaat wordt ingekort.

Bijlage 4 Model I, II en III behorende bij het Landsbesluit, houdende algemene maatregelen, van de 11e december 2018 tot regeling van de modellen en administratie voor de identiteitskaarten voor geprivilegieerden

Achterzijde

Modellen I, II en III

 

 

Modellen I, II en III Achterzijde van een voorbeeld identiteitskaart

 

De achterzijde van alle drie identiteitskaarten (blauw, rood & geel) zijn identiek en bevat:

 

  • a.

    gedrukt in het midden van de identiteitskaart de Coat of Arms van Sint Maarten.

  • b.

    gedrukt onderaan de identiteitskaart de volgende standaard tekst (Calabri, 7 pixels, zwart): “This card is issued to members of the corps consulaire following the 1963 Vienna Convention on Consular Relations. The authorities in the Kingdom of the Netherlands are requested to provide assistance to the bearer of this ID card. This card remains the property of the government of Sint Maarten and should be returned upon termination of the function”;

  • c.

    de gegevens die specifiek zijn voor de afgegeven identiteitskaart. Gedrukt in het Engels en in hoofletters (lettertype Arial Bold, 5 pixels, afgedrukt in de kleur zwart) en gepositioneerd in links en rechts van de identiteitskaart worden achtereenvolgens de volgende gegevens op de identiteitskaart aangebracht:

    • o

      Card Number;

    • o

      Issuing Authority;

    • o

      Date of Issue;

    • o

      Expiry Date;

    • o

      Place of Issue;

  • d.

    gedrukt in kleine letters (lettertype Calibri, 10 pixels, afgedrukt in de kleur zwart) wordt de volgende unieke informatie van de kaarthouder aangebracht:

    • o

       

      onder “Card number” wordt het volgnummer van de kaart aangebracht;

    • o

      onder “”issuing authority “ wordt standaard de tekst vermeld “Ministry of General Affairs”;

    • o

      onder “date of issue” wordt de uitgiftedatum vermeld in cijfers : eerst de dag in twee cijfers, gevolgd door de maand in twee cijfers en het jaar in vier cijfers;

    • o

      onder “expiry date” wordt de vervaldag in cijfers vermeld: eerst de dag in twee cijfers, gevolgd door de maand in twee cijfers en het jaar in vier cijfers;

    • o

      onder “place of issue” wordt standaard “Philipsburg” vermeld.

NOTA VAN TOELICHTING  

Algemeen deel

 

Sint Maarten is gebonden aan de verplichtingen voortvloeiend uit het Verdrag van Wenen inzake consulaire betrekkingen (1963). Omdat Sint Maarten op 10-10-10 een autonoom land binnen het Koninkrijk is geworden, is het noodzakelijk ook in Sint Maarten een aparte identiteitskaart voor leden van de consulaire post, hun inwonende gezinsleden en leden van het particuliere personeel te introduceren.

 

Door middel van de wijziging van de Landsverordening identiteitskaarten is het voor de Minister van Algemene Zaken ook voortaan mogelijk om identiteitskaarten af te geven aan geprivilegieerden. Evenals het geval is bij de nationale identiteitskaart worden ook de regels en vereisten voor de identiteitskaart voor geprivilegieerden gesteld bij landsbesluit, houdende algemene maatregelen.

 

De grondslag voor dit landsbesluit, houdende algemene maatregelen, is gegeven in de artikelen 2 en 8 van de Landsverordening identiteitskaarten.

 

In het landsbesluit, houdende algemene maatregelen, wordt wat betreft het begrip geprivilegieerde dezelfde definitie gehanteerd als in de Nederlandse versie van artikel 1 van het Verdrag van Wenen inzake consulaire betrekkingen.

 

Financiële paragraaf

Het landsbesluit heeft geen financiële gevolgen anders dan genoemd in de memorie van toelichting bij de Landsverordening tot wijziging van de Landsverordening identiteitskaarten in verband met de invoering van een identiteitskaart voor geprivilegieerden.

 

Artikelsgewijs deel

 

Artikel 1

 

De identiteitskaart heeft het standaard formaat van een creditkaart. In de bijlagen bij dit landsbesluit, houdende algemene maatregelen, zijn de drie modellen gevoegd voor de identiteitskaarten voor geprivilegieerden die in Sint Maarten worden uitgegeven.

 

Artikel 2

 

Niet alle geprivilegieerden genieten dezelfde immuniteiten. Immuniteiten hangen namelijk samen met de functie die de persoon in kwestie bekleedt binnen een consulaat, ambassade of internationale organisatie. Sint Maarten geeft alleen identiteitskaarten uit voor de consulaire groep geprivilegieerden en niet voor de leden van het Corps Diplomatique. Wat de exacte immuniteiten en privileges zijn, wordt bepaald door het Verdrag van Wenen inzake consulaire betrekkingen uit 1963 en verschilt per functiegroep. Omdat de kaart uitdrukking geeft aan het privilege- en immuniteitenpakket dat hoort bij een functiegroep, kan Sint Maarten niet volstaan met de uitgifte van slechts één kaart. Allereerst dient een basisonderscheid te worden gemaakt tussen: woonachtig in of buiten Sint Maarten en in Sint Maarten tussen beroeps consulaire ambtenaar of honorair consulaire ambtenaar.

 

Model I (rood) wordt afgegeven aan leden van de consulaire post van consulaten gevestigd op Sint Maarten en hun inwonende gezinsleden en particuliere bedienden. Van deze categorie zijn uitgezonderd honoraire consulaire ambtenaren evenals de inwonende gezinsleden van consulaire beambten werkzaam onder leiding van een honorair consulaire ambtenaar;

model II (blauw) wordt verstrekt aan honorair consulaire ambtenaren in Sint Maarten; en, model III (geel) aan consulaire ambtenaren en consulaire beambten van consulaten buiten Sint Maarten die gerechtigd zijn om consulaire werkzaamheden te verrichten in Sint Maarten.

 

Artikel 3

 

Voorts dient op de kaart in de modellen I en III een verder onderscheid te worden aangebracht:

  • letter A voor beroeps consulaire ambtenaren;

  • letter B voor beroeps consulaire beambten;

  • letter C voor bovengenoemde personen die van Nederlandse nationaliteit zijn dan wel beschikken over een vergunning tot tijdelijk verblijf of verblijf op grond van de Landsverordening toelating en uitzetting; of,

  • op de kaart in model I letter D voor leden van het bedienend personeel evenals voor particulier bedienden en inwonende gezinsleden van leden van een consulaire post gevestigd op Sint Maarten.

 

Ook komt het voor dat in het buitenland verblijvende honorair consulaire ambtenaren gerechtigd zijn om in Sint Maarten consulaire werkzaamheden te verrichten. Omdat hun immuniteiten exact overeenkomen met die van een consulair beambte in een ander land, zal aan deze groep ook een Model III, status B, identiteitskaart worden uitgereikt.

 

Artikelen 4, 5 en 6

 

Namens de minister zal de afdeling Buitenlandse betrekkingen een administratie bijhouden van de afgegeven, ingeleverde en verloren gegane identiteitskaarten van in Sint Maarten werkzame geprivilegieerden en hun familieleden en leden van het particuliere personeel. Overeenkomstig artikel 4, tweede lid, worden de gegevens welke zijn opgenomen in de administratie tot 5 jaar na beëindiging bewaard.

 

Artikel 7

 

De administratie genoemd in artikelen 4, 5 en 6 zal worden beveiligd.

 

 

De Minister van Algemene Zaken