Organisatie | Stede Broec |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | regeling inzake het verstrekken van ambtelijke bijstand aan de leden van de gemeenteraad |
Citeertitel | regeling inzake het verstrekken van ambtelijke bijstand aan de leden van de gemeenteraad |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Gemeentewet, art. 33
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-02-1994 | nieuwe regeling | 03-02-1994 De Middenstander, 16-02-1994 | Onbekend. |
Paragraaf 3 Ambtelijke bijstand
Ambtelijke bijstand moet worden gevraagd aan de gemeentesecretaris, die zorg draagt voor de verlening van de bijstand. Hij kan één of meer ambtenaren aanwijzen, die de gevraagde bijstand verlenen.
Wanneer de gemeentesecretaris van mening is, dat zich een geval voordoet, waarin géén ambtelijke bijstand kan of behoort te worden verleend, legt hij het verzoek voor aan burgemeester en wethouders en doet hij daarvan mededeling aan de aanvrager. Burgemeester en wethouders beslissen zo spoedig mogelijk.
Paragraaf 4 Algemene bepalingen
De secretaris of de aangewezen ambtenaren geven van de door hen mondeling of schriftelijk verstrekte informatie, advies of bijstand kennis aan de betreffende portefeuillehouder in het college van burgemeester en wethouders, indien zij moeten of kunnen vermoeden dat zulks in het belang is van een goede bestuursvoering.