Organisatie | Leudal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Adviesraad Sociaal Domein gemeente Leudal |
Citeertitel | Verordening Adviesraad Sociaal Domein gemeente Leudal |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-06-2018 | 01-01-2018 | Nieuwe regeling | 17-04-2018 Gemeenteblad 2018, 131674 | Onbekend |
De gemeenteraad van gemeente Leudal;
gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 2 januari 2018, nr 200;
gelet op artikel 149 van de Gemeentewet, artikel 47 van de Participatiewet, artikel 2.1.3 lid 3 van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en artikel 2.10 van de Jeugdwet;
besluit vast te stellen de volgende Verordening Adviesraad Sociaal Domein gemeente Leudal.
Van overleg en afspraken met de adviesraad doet het gemeentebestuur binnen acht weken schriftelijk verslag aan de adviesraad, met beargumenteerde verantwoording over hetgeen met de adviezen is gedaan. Indien deze termijn niet haalbaar is doet het college hiervan mededeling aan de adviesraad en geeft hierbij aan binnen welke termijn wel schriftelijk verslag kan worden gedaan.
De leden van de adviesraad zijn, ten opzicht van derden, verplicht tot geheimhouding met betrekking tot persoons- en beleidsgegevens met een vertrouwelijk karakter, die zij in hun hoedanigheid als lid van de adviesraad vernemen en waarvan zij het vertrouwelijk karakter kennen dan wel redelijkerwijze kunnen vermoeden.
Het gemeentebestuur stelt de adviesraad in de vorm van een budget die middelen ter beschikking die redelijkerwijze noodzakelijk zijn om goed te functioneren. Het budget is onder meer bedoeld voor dekking van de kosten van het secretariaat, vergaderfaciliteiten, deelname aan opleidingen wanneer relevant, een reiskostenvergoeding en een vergoeding van overige kosten gerelateerd aan het deelnemerschap van de adviesraad.
Bij geschillen stelt het college in overeenstemming met de adviesraad een uit drie leden bestaande commissie in, waarvan een lid door de gemeente wordt aangewezen, een lid door de adviesraad en een lid door de beide andere gekozen leden. Deze commissie heeft tot taak te bemiddelen en zo nodig een bindende uitspraak te doen.