Organisatie | Berkelland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Uitvoeringsregels reclamebeleid gemeente Berkelland |
Citeertitel | Uitvoeringsregels reclamebeleid gemeente Berkelland |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
Geen.
Algemene plaatselijke verordening, art. 4:14
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-12-2016 | 01-06-2011 | nieuwe regeling | 17-05-2011 Berkelbericht, 13-12-2016 | Onbekend. |
Door de gemeente geplaatste borden waarop evenementen en dergelijke via aanplakken mogen worden aangekondigd.
Algemene plaatselijke verordening
Aantoonbare overlast die iemand in redelijkheid niet zou mogen ondervinden.
Letters rechtstreeks op een gevel(deel) aangebracht. De achtergrond van de letters wijkt hierbij niet af van materiaal en/of kleur van het
Hierbij kan gedacht worden aan bijvoorbeeld een (toneel-)voorstelling, een concert, een vlooienmarkt of een circus. Reclameacties zoals een autoshow of een opening van een winkel vallen hier niet onder.
Delen van de gemeente buiten de aanduiding bebouwde kom volgens deWegenwet.
Reclame-uitingen (inclusief de constructie) van meer dan 1 meter hoog en 1,5 m breed (of een totaaloppervlakte van meer dan 1,5m2).
Een erf als bedoeld in artikel 1 lid 1 van bijlage II van het Besluit
Handelsreclame Zie reclame-uitingen
Het aansluitende afgewerkte terrein, waarbij plaatselijke, niet bij het verdere verloop van het terrein passende ophogingen of verdiepingen
aan de voet van hetbouwwerk, anders dan noodzakelijk voor de
bouw daarvan, buiten beschouwing blijven
Aangelichte, verlichte, knipperende en of reflecterende reclame.
Naar het binnengebied gekeerde reclame: Reclames die vanuit een aangegeven gebied zijn gericht naar straten binnen dat gebied.
Vrij toegankelijk gebied, zoals wegen, parken etc. Dit komt overeen
met het begrip ‘weg’ zoals bedoeld in artikel 1.1 van de Algemene plaatselijke verordening (APV).
Breedte van het perceel gemeten aan de straatzijde.
Permanente reclame Reclame-uiting die meer dan 3 maanden voortdurend of bijna voortdurendaanwezig is of blijft. Tussentijdse (korte) beëindiging leidt niet tot tijdelijkheid.
Reclame verbonden aan een pand of geplaatst op heterf bij een pand.
2.1 ALGEMENE VOORWAARDEN EN VERBODSBEPALINGEN
Tijdelijke reclame niet zijnde een aankondiging voor een activiteit of evenement mag maximaal drie keer per jaar gedurende een periode van maximaal vijf opeenvolgende dagen op eigen terrein of in de onmiddellijke nabijheid hiervan worden geplaatst. De maximale afmeting hiervan bedraagt inclusief ondersteunende constructie 2 meter hoog en drie meter breed.
2.2.1 Woongebieden binnen de bebouwde kom
2.2.2. Winkelgebieden, horeca, bedrijventerreinen (niet naar het binnengebied gekeerde reclame) enalleenstaande bedrijfspanden binnen de bebouwde kom
2.2.3. Bedrijventerreinen(naar het binnengebied gekeerde reclame)
2.2.5. Vergunningen lichtreclame en afwijkende reclame
Lichtreclame moet voldoen aan dealgemene richtlijn betreffende lichthinder, deel 4 Reclameverlichting van de NSVV(www.nsvv.nl) en het aanvullende onderzoek uitgevoerd door de Vakgroep lichtreclame van UNETO-VNI(http://lichtreclame.uneto-vni.nl/).
2.2.6. Project- en makelaarsborden
Makelaarsborden voor de verkoop of verhuur van panden of terreinen mogen bij panden van meer dan 250 m² of op bouwkavels van meer dan 2000 m2 een maximale oppervlakte hebben van 4 m². De maximale hoogte van een op de grond staand reclameobject bedraagt 3 meter gemeten vanaf het maaiveld. Dit is inclusief de ondersteunende constructie.