Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Leudal

Besluit ondermandaat secretaris/algemeen directeur - Afdelingshoofden

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieLeudal
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit ondermandaat secretaris/algemeen directeur - Afdelingshoofden
CiteertitelBesluit ondermandaat secretaris/algemeen directeur - Afdelingshoofden
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal
  2. Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

1. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Dienstverlening – medewerkers team Advies

2. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Dienstverlening - teamleider Burgerzaken

3. Besluit ondermandaat teamleider team Burgerzaken– medewerkers team Burgerzaken

4. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Dienstverlening - teamleider Ondersteuning

5. Besluit ondermandaat teamleider team Ondersteuning – medewerkers team Ondersteuning

6. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Dienstverlening - teamleider Services

7. Besluit ondermandaat teamleider team Services – medewerkers team Services

8. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Ruimte – teamleider Ontwikkeling

9. Besluit ondermandaat teamleider Ontwikkeling – medewerkers team Ontwikkeling

10. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Ruimte – teamleider Ruimtelijk Beheer

11. Besluit ondermandaat teamleider Ruimtelijk Beheer – medewerkers team Ruimtelijk Beheer

12. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Ruimte – teamleider Vergunningen, Toezicht en Handhaving

13. Besluit ondermandaat teamleider Vergunningen, Toezicht en Handhaving – medewerkers team Vergunningen, Toezicht en Handhaving

14. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Samenleving – medewerkers team Beleid

15. Besluit ondermandaat afdelingshoofd Samenleving - teamleider Uitvoering

16. Besluit ondermandaat teamleider Uitvoering – medewerkers team Uitvoering

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

12-05-201801-04-2021Nieuwe regeling

24-04-2018

Gemeenteblad 2018, 99063

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit ondermandaat secretaris/algemeen directeur - Afdelingshoofden

De gemeentesecretaris/algemeen directeur gemeente Leudal;

overwegende, dat het doelmatig is dat de gemeentesecretaris/algemeen directeur gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 alsmede de notitie Leudal uit het dal dd. juni 2017, het organogram van de organisatiestructuur 2017 en de daarbij behorende indeling van medewerkers over de diverse teams en afdelingen;

B E S L U I T :

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De secretaris/algemeen directeur wijst, op grond van artikel 3 van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal de afdelingshoofden aan als degenen die binnen de grenzen van de aan de afdeling opgedragen taken het ondermandaat kunnen uitoefenen.

  • 2.

    Onder het in het eerste lid genoemde ondermandaat, wordt tevens machtiging en volmacht verstaan.

  • 3.

    De in het eerste lid bedoelde functionarissen oefenen het ondermandaat uit met inachtneming van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal en met de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017.

  • 4.

    De ondergemandateerden zien er op toe dat de te nemen besluiten of de te verrichten handelingen integraal worden voorbereid.

Artikel 2. Uitgezonderde besluiten/beperkingen/instructies
  • 1.

    Besluiten tot aanstelling en/of (tijdelijke) inhuur van personeel wordenondergemandateerd aan de afdelingshoofden voor zover de daarvoor vastgestelde budgetten voor vast personeel, inhuur en ziektevervanging niet worden overschreden. Met betrekking tot aanstelling en (tijdelijke) inhuur van personeel binnen de daarvoor vastgestelde budgetten wordt gerapporteerd aan de secretaris/algemeen directeur.

  • 2.

    Afdelingshoofden informeren de secretaris/algemeen directeur met betrekking totopdrachten aan derden met betrekking tot organisatieontwikkeling/ bedrijfsvoering.

Artikel 3. Verantwoording

De afdelingshoofden leggen ten aanzien van de uitvoering van dit besluit verantwoording af met in achtneming van het bepaalde in artikel 10 van het Mandaat-volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal.

Artikel 4. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

Burgemeester en wethouders van Leudal,

Namens dezen,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Of

De burgemeester van Leudal,

Namens deze,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Artikel 5. Schakelbepaling

Voor zover niet anders bepaald zijn de bepalingen vanhet Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 van overeenkomstige toepassing.

Dit besluit treedt in werking met ingang van 3 dagen na de datum van publicatie.

Heythuysen, 24 april 2018

De gemeentesecretaris/algemeen directeur

H.K.W. Bekkers (wnd.)