Organisatie | Halderberge |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening subsidiering cultureel-educatieve activiteiten basisonderwijs Halderberge |
Citeertitel | Verordening subsidiering cultureel-educatieve activiteiten basisonderwijs Halderberge |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
vervangt Subsidieregeling cultureel- educatieve activiteiten basisonderwijs Halderberge, vastgesteld door de raad in de vergadering van 31 maart 2005
Onbekend
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-03-2018 | nieuwe regeling | 08-02-2018 Gemeenteblad 28 februari 2018, nr.2018-42211 | Onbekend |
Artikel 1 Cultureel-educatieve activiteiten
De gemeente Halderberge is van mening dat cultureel-educatieve activiteiten op scholen mede via een financiële bijdrage van de gemeente mogelijk gemaakt moeten worden.
De gemeente hecht er waarde aan dat de drempel voor cultuurdeelname en cultuurbeleving voor de jeugd zo laag mogelijk wordt gehouden. Door de scholen in staat te stellen cultureel-educatieve activiteiten in te kopen en uit te voeren, wordt bovendien nagenoeg de gehele Halderbergse jeugd bereikt, ook kinderen die anders niet of minder met cultuur in aanraking komen. Ten einde de eigen Halderbergse culturele instellingen tegemoet te komen, wordt er een bestedingsverplichting opgelegd tot afnemen van diensten voor deze activiteiten bij deze instellingen. De provincie heeft voor de afname van dit soort activiteiten een "marktplaats" ingericht, waar de instellingen hun diensten en mogelijkheden aanbieden. Indien scholen de cultureel-educatieve activiteiten willen laten plaatsvinden in het kader van het Brede School-concept, zal dit worden toegestaan.
g.De volgende bedragen worden aangehouden:
Uitgewerkt naar schoolbestuur betekent dit het volgende voor de component ‘vaste voet’
Elke school heeft zodoende een basisbedrag ter beschikking om tenminste één activiteit goed te kunnen organiseren. Daarbij verkrijgen de schoolbesturen en scholen de vrijheid om prioriteiten te stellen binnen de verschillende cultureel-educatieve activiteiten, met inachtneming van de vermelde uitgangspunten.