Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Midden-Drenthe

Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2017

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieMidden-Drenthe
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2017
CiteertitelAanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2017
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990 en het Besluit aanwijzing medewerkers belastingen 2017

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

08-09-201701-07-2017nieuwe regeling

05-09-2017

Gemeenteblad Midden-Drenthe nr. 919790 d.d. 7 september 2017

919790

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2017

Het college van burgemeester en wethouders van Midden-Drenthe;

 

gelet op de artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990 en het Besluit aanwijzing medewerkers belastingen 2017;

 

besluit:

 

vast te stellen het volgende:

 

Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2017

 

Artikel 1

De verplichtingen die ingevolge de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet bestaan jegens de gemeenteambtenaren bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b en c, van de Gemeentewet, gelden mede jegens de volgende gemeenteambtenaren belast met de heffing of de invordering van gemeentelijke belastingen:

  • a.

    de heffingsambtenaar;

  • b.

    de juridisch medewerker belastingen;

  • c.

    de medewerkers belastingen;

  • d.

    de invorderingsambtenaar;

  • e.

    de in opdracht van de gemeente werkzame belastingdeurwaarders.

Artikel 2

De verplichtingen die ingevolge de artikelen 47 , 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen , dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken bestaan jegens de gemeenteambtenaar bedoeld in artikel 1, tweede lid, van de Wet waardering onroerende zaken, gelden mede jegens de volgende personen:

  • a.

    heffingsambtenaar;

  • b.

    de juridisch medewerker belastingen;

  • c.

    de medewerkers belastingen;

  • d.

    de medewerkers gegevensbeheer en medewerkers basisregistraties;

  • e.

    de taxateurs bij het team belastingen;

  • f.

    de in opdracht van de gemeente werkzame taxateurs;

  • g.

    de in opdracht van de gemeente werkzame medewerkers die taken uitvoeren op het gebied van de Wet basisadministratie gebouwen, Wet basisadministratie grootschalige topografie en de Wet waardering onroerende zaken.

Artikel 3

Het Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen van 1 januari 2008 wordt ingetrokken.

Artikel 4
  • 1.

    Dit besluit heeft terugwerkende kracht tot 1 juli 2017.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de bekendmaking.

Artikel 5

Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit voor inlichtingenverplichtingen 2017.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van

burgemeester en wethouders van 5 september 2017.

de secretaris, de burgemeester,