Organisatie | Dinkelland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | GBA privacyreglement gemeente Dinkelland |
Citeertitel | GBA privacyreglement gemeente Dinkelland |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
29-02-2008 | 05-02-2011 | Onbekend | 19-02-2008 DinkellandVisie 28 februari 2008 | Onbekend |
HOOFDSTUK 1 ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 2 Beheer van de bevolkingsadministratie
Beheerder van de bevolkingsadministratie is hoofd Burgerzaken en Belastingen.
HOOFDSTUK 2 DOEL EN INHOUD VAN DE BEVOLKINGSADMINISTRATIE
Artikel 5 Categorieën van personen
In de bevolkingsadministratie komen alleen gegevens voor van ingeschrevenen en ingezetenen van de gemeente Dinkelland.
HOOFDSTUK 3 BEPALINGEN MET BETREKKING TOT DE VERSTREKKING VAN GEGEVENS
Artikel 9 Systematische verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers
Aan binnengemeentelijke afnemers kunnen met inachtneming van de artikelen 88 en 89 van de wet op systematische wijze de gegevens worden verstrekt die zij nodig hebben voor de uitvoering van de hun bij wet of door het gemeentebestuur opgedragen taken. Zie hiervoor bijlage 3.
Artikel 10 Systematische verstrekking aan buitengemeentelijke afnemers
Aan buitengemeentelijke afnemers kunnen systematisch gegevens worden verstrekt op basis van een afzonderlijk besluit van de verantwoordelijke, mits zij deze gegevens niet al langs systematische weg zijn te verkrijgen krachtens een besluit van de Minister.
Artikel 11 Andere verstrekkingen aan binnengemeentelijke afnemers
Aan binnengemeentelijke afnemers kunnen op schriftelijk, mondeling, of telefonisch verzoek slechts gegevens worden verstrekt indien buiten twijfel, ter beoordeling van de verantwoordelijke, is dat het verzoek afkomstig is van een gemeentelijke afnemer en deze de gegevens nodig heeft ter vervulling van zijn taken.
Artikel 12 Telefonische verzoeken om gegevensverstrekking
Aan buitengemeentelijke afnemers, verplichte derden, als bedoeld in artikel 98 van de wet, en andere gemeenten worden telefonisch slechts in bijzondere omstandigheden, ter beoordeling van de beheerder, inlichtingen verstrekt.
Lijst van binnengemeentelijke afnemers met een raadpleegmogelijkheid
De volgende dienstonderdelen van de gemeente Dinkelland hebben toegang tot de basisadministratie:
De verantwoordelijke (= het College van B&W) kan, indien noodzakelijk nadere aanwijzingen geven met betrekking tot beveiliging en ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer.
Alle binnengemeentelijke afnemers beschikken hooguit over een beperkte gedeeltelijke inzage.