Organisatie | Zoetermeer |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Externe Klachtbehandeling |
Citeertitel | Verordening Externe Klachtbehandeling |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | politiek en bestuur |
Deze regeling vervangt de Verordening op de Ombudscommissie, vastgesteld bij raadsbesluit van 28 oktober 1985.
1.Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2006 | 13-03-2012 | nieuwe regeling | 27-06-2005 Streekblad 01-07-2005 | 050301 | |
01-01-2006 | nieuwe regeling | 27-06-2005 Streekblad 01-07-2005 | 050301 |
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
Bestuursorgaan: een orgaan van de gemeente als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, van de
Ombudscommissie: de gemeentelijke instantie, ingesteld op grond van hoofdstuk IV c van de Gemeentewet;
Verzoekschrift: een geschrift waarin gevraagd wordt een onderzoek in te stellen naar de wijze waarop een bestuursorgaan zich jegens de ondertekenaar of een ander heeft gedragen;
Verzoeker: Een ieder die reeds een besluit op zijn klacht van het bestuursorgaan heeft ontvangen en besluit deze klacht met een verzoekschrift aan de Ombudscommissie voor te dragen;
De commissie brengt eenmaal per jaar een verslag over haar werkzaamheden uit. Dit verslag wordt in ieder geval ter kennis gebracht van de raad en het college.