Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Alkmaar

Reiskostenregeling

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlkmaar
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingReiskostenregeling
CiteertitelReiskostenregeling
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.

Deze regeling vervangt bedrijfsvervoerplan van de gemeente Alkmaar.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 3:21 CAR-UWO
  2. artikel 3:22 CAR-UWO
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

06-01-201801-01-2020nieuwe regeling

28-11-2017

Gemeenteblad 2018, 2830

.

Tekst van de regeling

Intitulé

Reiskostenregeling

Het College van B&W besluit:

  • gelet op artikel 3:21 en 3:22 van de CAR-UWO;

  • gelet op het besprokene in de vergadering van het Georganiseerd Overleg van 11 december 2017;

 

tot het vaststellen van de

Reiskostenregeling

Artikel 1 Woon- werkvergoeding

  • 1.

    De afstand woon werk is afhankelijk van de standplaats van de medewerker. Als standplaats wordt gezien de plaats waar de medewerker het meest aanwezig is om zijn werkzaamheden uit te voeren.

  • 2.

    Voor de heen- en terugreis is er recht op een vergoeding per kilometer van € 0,11 (incl. parkeergeld). De vergoeding is onafhankelijk van het gebruikte vervoermiddel.

  • 3.

    Bij de berekening wordt uitgegaan van 214 werkdagen bij een fulltime dienstverband. Bij een parttime dienstverband is er sprake van een vergoeding naar rato van de omvang van de uren.

  • 4.

    Bij afwezigheid langer dan 6 weken aaneengesloten zal de vergoeding worden stopgezet.

  • 5.

    De afstand woon-werk wordt door de gemeente vastgesteld volgens een routeplanner (meest gebruikelijke route).

  • 6.

    Adreswijzigingen moeten door de medewerker worden doorgegeven via de salarisadministratie.

  • 7.

    Indien de medewerker een lichamelijke beperking heeft verzoekt hij via de leidinggevende om een parkeerkaart. Bij een tijdelijke beperking kan er sprake zijn van het declareren van de parkeerkosten.

  • 8.

    De medewerkers die vóór de ingang van deze regeling een openbaar vervoerkaart hebben mogen deze kaart na ingang van de regeling onder dezelfde voorwaarden declareren.

  • 9.

    Het is mogelijk om maatwerkafspraken te maken met de medewerker.

Artikel 2 Dienstreizenvergoeding

  • 1.

    De dienstreis met het openbaar vervoer wordt vergoed op basis van artikel 3:21 CAR-UWO.

  • 2.

    De dienstreis met eigen vervoer wordt vergoed op basis van € 0.28 per km.

  • 3.

    Bij het bedrag van lid 2 zijn inbegrepen de parkeer- veer- en tolgelden.

Artikel 3 Inwerkingtreding

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking op 1 januari 2018.

  • 2.

    Deze regeling vervangt het bedrijfsvervoerplan van de gemeente Alkmaar.