Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Zaanstad

Aanwijzingsbesluit heffing- en invorderingsambtenaar

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieZaanstad
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit heffing- en invorderingsambtenaar
CiteertitelAanwijzingsbesluit heffing- en invorderingsambtenaar
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Dit besluit is uit werking getreden met de publicatie van het nieuwe besluit (Gemeenteblad 2019/185896)

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Artikel 2.1 van de Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling sector gemeenten
  2. Artikel 231 van de Gemeentewet
  3. Artikel 1 van de Wet waardering onroerende zaken

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

21-12-201701-02-2019Nieuwe regeling

05-12-2017

Gemeenteblad 2017, nr. 226013

2017/48813

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit heffing- en invorderingsambtenaar

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zaanstad,

gelet op artikel 2.1 van de Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling sector gemeenten, artikel 231 tweede lid, onderdeel b en c van de gemeentewet en artikel 1, tweede lid van de Wet waardering onroerende zaken;

 

besluit vast te stellen het volgende besluit:

 

Artikel 1

Het Afdelingshoofd Basisregistraties en Woz is gemeenteambtenaar belast met de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b en c, van de Gemeentewet en artikel 1, tweede lid, Wet waardering onroerende zaken (heffing- en invorderingsambtenaar).

 

 

Artikel 2

Het Aanwijzingsbesluit gemeenteambtenaar van 20 november 2012 wordt ingetrokken.

 

Artikel 3

De functionaris die op grond van dit besluit is aangewezen als heffing- en invorderingsambtenaar treedt in de plaats van de functionaris die als zodanig vóór de inwerkingtreding van dit besluit bevoegd was.

 

Artikel 4

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking.

 

Artikel 5

Dit besluit wordt aangehaald als ‘Aanwijzingsbesluit heffing- en invorderingsambtenaar’.

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 5 december 2017.

 

drs. J. Hamming, burgemeester

drs.F.H.M. Apeldoorn, gemeentesecretaris

 

 

Tegen dit besluit kan een belanghebbende binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 2000, 1500 GA Zaandam.

De belanghebbende kan het bezwaarschrift ook door een gemachtigde laten indienen. Voeg dan een machtiging bij het bezwaarschrift.

Zorg ervoor dat het bezwaarschrift in elk geval de volgende gegevens bevat:

de naam en het adres van de belanghebbende;

de dagtekening;

een kopie van het besluit;

de gronden van het bezwaar;

de handtekening van de belanghebbende of de handtekening van de gemachtigde.