Onderwerp | Parkeerbeleidsplan Diemen 2010-2020 | | Addendum Parkeerbeleidsplan Diemen 2010-2020 |
| Onderdeel | | Nieuwe beleidscriteria |
Visie op parkeren | Blz. 22, 4.2 Doelstelling Het benutten van de aanwezige parkeergelegenheid in woonwijken (parkeerdruk >90%) om de dynamiek te behouden of te stimuleren en plaats te bieden aan bewoners, wijkgebonden ondernemers en hun bezoek. | | De parkeerdruk van 90% wordt hierbij vervangen door een parkeerdruk van 85%. |
Oplossingsrichtingen | Bl.31, 5.1 Parkeerreguleringsbeleid Voor niet gereguleerde straten wordt een parkeerdruk van 90% aangevuld met klachten van bewoners gehanteerd als aanleiding voor maatregelen. | | Bij een parkeerdruk van 85% of meer in het geval van woonwijken kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan, waarbij ‘zachte’ criteria ook onderdeel kunnen zijn van het besluit tot invoering; Bij een parkeerdruk van 80% of meer in het geval van wijkwinkelcentra kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. |
Oplossingsrichtingen | Bl.35, 5.3.3 Beprijzen De parkeeroverlast komt tot uitdrukking in een parkeerdruk die overdags of ‘s avonds boven de 90% uitkomt. | | Bij een parkeerdruk van 85% of meer in het geval van woonwijken kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. Bij een parkeerdruk van 80% of meer in het geval van wijkwinkelcentra kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. |
Monitoring en evaluatie | Blz. 41, 6.1 Monitoring Als blijkt dat de parkeerdruk aan de randen van het gereguleerd gebied op meerdere momenten problematisch is (groter dan 90%) wordt onderzocht of en welke maatregelen nodig zijn. | | Bij een parkeerdruk van 85% of meer in het geval van woonwijken kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. Bij een parkeerdruk van 80% of meer in het geval van wijkwinkelcentra kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. |
Monitoring en evaluatie | Blz. 42, 6.2 Evaluatie Een maximale parkeerdruk van 90% wordt als acceptabel beschouwd. | | Bij een parkeerdruk van 85% of meer in het geval van woonwijken kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. Bij een parkeerdruk van 80% of meer in het geval van wijkwinkelcentra kan tot invoering van parkeerregulering over te gaan. |