Organisatie | Leiden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenreglement 2013 |
Citeertitel | Klachtenreglement 2013 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Gemeentewet
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
04-07-2013 | 08-12-2017 | Nieuwe regeling | 25-06-2013 Stadskrant | B&W13.0593 |
Het doel van het klachtenreglement is het vastleggen van de organisatorische uitwerking van de klachtbehandeling binnen de gemeente Leiden en het vaststellen van enkele aanvullende bepalingen ten opzichte van het bepaalde in titel 9.1. van de Algemene wet bestuursrecht (Awb)
Het klachtenreglement is van toepassing op de behandeling van klachten als bedoeld in artikel 9:1 van de Awb, voor zover de klachten betrekking hebben op gedragingen of de handelwijze van de bestuursorganen van de gemeente Leiden en personen werkzaam onder de verantwoordelijkheid daarvan, daaronder begrepen de personen werkzaam in de (advies)commissies die zijn ingesteld door deze bestuursorganen.
Het College wijst een klachtencoördinator aan. De klachtencoördinator draagt zorg voor:
Daartoe geeft de coördinator gevraagd en ongevraagd advies aan de klachtenambtenaren, de afdelingsmanagers en het gemeentebestuur. Problemen met de klachtbehandeling worden gerapporteerd aan de desbetreffende afdelingsmanager en zonodig aan de gemeentesecretaris.