Overheidsorganisatie | Gemeente Roosendaal |
---|---|
Officiële naam regeling | Instellingsbesluit commissie naamgeving |
Citeertitel | Instellingsbesluit commissie naamgeving |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | automatisering en informatisering |
Eigen onderwerp | automatisering en informatisering |
geen
geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2011 | 17-06-2013 | nieuwe regeling | 01-11-2010 Gemeenteblad 2010, nr. 80, Roosendaalse Bode 29 december 2010 | BR/10-65919 |
Instellingsbesluit commissie naamgeving
Het college van de gemeente Roosendaal
gelet op artikel 84 van de Gemeentewet en artikel 2, vierde lid, van de Verordening naamgeving en nummering (adressen);
besluit
vast te stellen het Instellingsbesluit commissie naamgeving
Er is een commissie die adviseert aan het college over de naamgeving van de openbare ruimte, hierna te noemen: de Commissie.
De Commissie brengt, indachtig de door het college vastgestelde beleidsregels, gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college over:
het vaststellen van grenzen van woonplaatsen en het daaraan toekennen van namen;
de verdeling van de woonplaatsen in wijken en buurten en zonodig aangevuld met nummers, letters of namen;
het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en zonodig aan gemeentelijke bouwwerken.
1. De Commissie bestaat ten minste uit:
de Teamleider FID als voorzitter;
4 deskundigen met een aardrijkskundige of geschiedkundige achtergrond;
een deskundige van TNT Post;
de gemeentearchivaris;
een beheerder van het gemeentelijk adressenbestand (een data-architect).
2. Het college kan de plaatsvervangend voorzitter aanwijzen.
3. De leden en plaatsvervangend leden worden door het college benoemd.
4. Het lid dat de hoedanigheid verliest op grond waarvan het lid van de Commissie is, treedt op dat moment af als commissielid.
5. De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de Commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.
Het college kan de leden van de Commissie een honorarium toekennen en een vergoeding voor reis- en verblijfskosten.
De voorzitter heeft in de Commissie stemrecht.
1. De voorzitter wijst de ambtelijk secretaris aan.
2. De ambtelijk secretaris is geen lid van de Commissie.
3. De ambtelijk secretaris dient de Commissie desgevraagd van advies.
De stukken van de Commissie worden ondertekend door de voorzitter.
De voorzitter is bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de Commissie.
1. De Commissie komt bijeen:
wanneer de voorzitter dit nodig acht; of
op verzoek van het college.
2. De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee weken voor de vergadering aan de leden toegezonden.
3. De Commissie vergadert slechts als ten minste 5 leden, onder wie de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig zijn. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter binnen één week een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.
4. Besluiten van de Commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter. De secretaris heeft een adviserende stem.
5. De Commissie vergadert en besluit in het openbaar.
6. Het advies van de Commissie aan het college bevat voorzover relevant de zienswijzen van de leden van de Commissie.
In gevallen waarin dit instellingsbesluit niet voorziet, beslist de voorzitter van de Commissie.
Dit instellingsbesluit treedt in werking op 1 januari 2011.
Dit instellingsbesluit kan worden aangehaald als “Instellingsbesluit commissie naamgeving”.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 1 november 2010.
De secretaris, De burgemeester,