Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Algemeen ondermandaatsbesluit en vervangingsregeling, stadsdeelsecretaris Bas van Sprew, stadsdeel ZuidOost, 20 juli 20172017

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAlgemeen ondermandaatsbesluit en vervangingsregeling, stadsdeelsecretaris Bas van Sprew, stadsdeel ZuidOost, 20 juli 20172017
Citeertitel(ZuidOost) Algemeen ondermandaatsbesluit en vervangingsregeling, stadsdeelsecretaris Bas van Sprew, stadsdeel ZuidOost, 20 juli 2017
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpAmbtelijke organisatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:

Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: -

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, titel 10.1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

04-08-201701-03-201701-01-2019nieuwe regeling

20-07-2017

Gemeenteblad 2017, 136140

-

Tekst van de regeling

Intitulé

Algemeen ondermandaatsbesluit en vervangingsregeling, stadsdeelsecretaris Bas van Sprew, stadsdeel ZuidOost, 20 juli 20172017

De stadsdeelsecretaris Bas van Sprew

Gelet op,

- art. 160, lid 1, aanhef en onder e, art.171 Gemeentewet

- Art. 2 Algemene verordening nadeelcompensatie

- het Burgerlijk wetboek;

- de Algemene wet bestuursrecht;

- Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam;

- Bijlage 3, behorend bij de Verordening op de bestuurscommissies;

- de Budgethoudersregeling;

Gelezen,

- het besluit van het GMT van 10-5-2017 tot aanwijzing van de Kwartiermaker Afvalketen tot hoofdbudgethouder ingevolge de Budgethoudersregeling;

- het besluit van het overleg van stadsdeelsecretarissen van 2-2-2017 waarin wordt ingestemd met het verstrekken van het mandaat voor budget, personeel en middelen aan de kwartiermaker Afval per 1-3-2017;

BESLUIT:

I. Op basis van Bijlage 3, behorend bij de Verordening op de bestuurscommissies, mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan de Kwartiermaker Afvalketen, ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

Inhoud

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2

  • 1.

    Besluiten tot het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen van de Gemeente Amsterdam (A.1) Hierbij gelden de volgende beperkingen ;

    • a.

      geldt niet voor het oprichten of deelneming in een rechtspersoon;

    • b.

      financiële dekking moet aanwezig zijn in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost;

    • c.

      het aangaan van de rechtshandeling moet voortvloeien uit de aan de bestuurscommissie expliciet opgedragen taken en bevoegdheden;

    • d.

      de rechtshandelingen vinden plaats binnen stedelijke kaders, dit betekent in elk geval in lijn met de nota inkopen en aanbesteden, de aanbesteding-instructies, de nota 10 wegen, het leningen- en garantiebeleid, de nota doelgericht op afstand 2;

    • e.

      tot een maximumbedrag conform de stedelijke Budgethoudersregeling;

    • f.

      voor zover het aangaan van die rechtshandelingen voortvloeit uit de aan het betreffende onderdeel of functie opgedragen taak of werkzaamheden;

    • g.

      tot het aanschaffen van goederen, het huren of leasen van bedrijfsmiddelen, het inhuren van personeel, alsmede het vervreemden van overtollige goederen, voor zover deze goederen niet meer zijn vereist voor de bedrijfsvoering, dan wel het vervreemden van goederen die het resultaat zijn van die bedrijfsvoering, alles voor zover deze rechtshandelingen noodzakelijk zijn voor een goed en doelmatig functioneren van het stadsdeel;

    • h.

      het verlenen van advies- of onderzoeksopdrachten, voor zover deze betrekking hebben op het werkterrein van het stadsdeel of het betreffende onderdeel of functie en noodzakelijk zijn voor een goed en doelmatig functioneren van het stadsdeel;

    • i.

      dat de voor de genoemde rechtshandeling gemoeide financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost of daarvoor beschikbaar gesteld krediet;

  • 2.

    Verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen, waaronder het ondertekenen van overeenkomsten (A2), voortvloeiend uit de bevoegdheid bij nr. A1

  • 3.

    Beslissen op verzoeken in het kader van de Algemene verordening nadeelcompensatie (A 2a)

  • 4.

    Beslissen op aansprakelijkstellingen van derden (A3), als in A1 (o.a. behandeling en afdoening van correspondentie over de genoemde bevoegdheden)

  • 5.

    Besluiten om een derde aansprakelijk te stellen, in gebreke te stellen in het kader van een door de cie. ingestelde (rechts-vordering) (A4), voor een rechtsvordering uit overeenkomst zie A1, en voor een rechtsvordering uit onrechtmatige daad (en overige verbintenissen uit de wet) zie A3

  • II. Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en terugwerkt tot en met 1-3-2017

  • III. Dit mandaat vervalt van rechtswege op 1 januari 2019.

  • Amsterdam, 20 juli 2017

  • De stadsdeelsecretaris Bas van Sprew, stadsdeel ZuidOost voornoemd,

  • Bas van Sprew

  • 2017. 07.18

  • 2017. 10