Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Heemskerk

Instellingsbesluit bezwarencommissie personele aangelegenheden

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHeemskerk
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingInstellingsbesluit bezwarencommissie personele aangelegenheden
CiteertitelInstellingsbesluit bezwarencommissie personele aangelegenheden
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van bekendmaking.

Deze regeling vervangt de Beleidsregels zoals

vastgesteld bij collegebesluit van 2 maart 1999.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

afdeling 7.2 Algemene wet bestuursrecht

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

15-01-201401-01-2020nieuwe regeling

24-12-2013

Gemeenteblad 2014, 30029

BIVO/2013/30029

Tekst van de regeling

Intitulé

Instellingsbesluit bezwarencommissie personele aangelegenheden

 

 

Artikel 1 Inleidende bepaling

  • 1.

    Er is een bezwarencommissie personele aangelegenheden, verder te noemen: de commissie.

  • 2.

    De commissie adviseert het college van burgemeester en wethouders (hierna: het college) desgewenst ten behoeve van door hem te nemen beslissingen op bezwaren van medewerkers tegen besluiten met betrekking tot hun rechtspositie.

Artikel 2 Samenstelling

  • 1.

    De commissie bestaat uit een onafhankelijk voorzitter en twee onafhankelijke leden.

  • 2.

    De voorzitter en één lid zijn aangewezen door het college. De benoeming van het tweede lid geschiedt op voordracht van het georganiseerd overleg.

  • 3.

    De benoemingen gelden voor een periode van ten minste vier jaar. De voorzitter en leden kunnen tussentijds op eigen verzoek worden ontslagen. Stilzwijgende herbenoeming is mogelijk.

  • 4.

    Het college kan een plaatsvervangend voorzitter en/of plaatsvervangende leden benoemen.

  • 5.

    De commissie heeft een niet-stemhebbende secretaris.

Artikel 3 Adviesverzoek

De commissie behandelt een verzoek om advies over een bezwaarschrift in één van de volgende twee mogelijke samenstellingen:

  • a.

    de commissie ex 7:13 Awb bestaat uit een voorzitter en twee leden

  • b.

    een alleen horende voorzitter als bedoeld in artikel 7:5 lid 1 onder a Awb.

Artikel 4 Behandeling en afhandeling

  • 1.

    De zittingen geschieden achter gesloten deuren.

  • 2.

    De leden, de secretaris en de administratieve ondersteuning betrachten geheimhouding over de zaken waarover zij uit hoofde van hun hoedanigheid kennisnemen.

  • 3.

    Voor zover in dit besluit niet anders is bepaald is voor wat betreft de afhandeling van bezwaarschriften het bepaalde in hoofdstuk 2 (vanaf artikel 7) en hoofdstuk 3 van de Verordening afhandeling bezwaarschriften 2013 ( Rb 26 september 2013) van overeenkomstige toepassing.

Artikel 5 Jaarverslag

De commissie verstrekt jaarlijks een overzicht van de door haar behandelde zaken in het afgelopen kalenderjaar. De gegevens worden verwerkt in het sociaal jaarverslag.

Artikel 6 Inwerkingtreding en intrekking

Dit besluit wordt aangehaald als: Instellingsbesluit bezwarencommissie personele aangelegenheden,treedt in werking met ingang met van 1 januari 2014 en vervangt de beleidsregels zoals vastgesteld bij collegebesluit van 2 maart 1999.

Aldus vastgesteld in de B&W vergadering van 24 december 2013

burgemeester en wethouders van Heemskerk,

de secretaris, de burgemeester,