Organisatie | Heemskerk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heemskerk houdende Aanwijzingsbesluit indieningstermijnen 2016 |
Citeertitel | Aanwijzingsbesluit indieningstermijnen 2016 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is ingetrokken bij besluit van het college van burgemeester en wethouders.
De datum bekendmaking is niet meer te achterhalen.
Deze regeling vervangt het Aanwijzingsbesluit artikel 1.3 lid 2 van de Algemene plaatselijke verordening en de beleidsregel te laat ingediende aanvragen om vergunning.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
25-02-2016 | 13-12-2017 | nieuwe regeling | 24-02-2016 Onbekend | Z01C5A79C09 |
Het aanwijzingsbesluit “artikel 1.3 lid 2 van de Algemene plaatselijke verordening” en de “beleidsregel te laat ingediende aanvragen om vergunning” zijn aan actualisatie toe. In het verleden waren het Aanwijzingsbesluit en de beleidsregel samengevoegd in één document. Nu wordt het aanwijzingsbesluit geactualiseerd en de beleidsregel komt te vervallen.
In de Apv wordt vermeld dat een aanvraag voor een vergunning of ontheffing minimaal drie weken vóóraf moet zijn ingediend. Behandeling van de aanvraag moet in die gevallen binnen drie weken plaats vinden. Deze termijn is in een aantal gevallen niet praktisch. De Apv biedt het bestuursorgaan de mogelijkheid voor aan te wijzen, vergunningen of ontheffingen de termijn te verlengen tot ten hoogste acht weken.
In voorgesteld besluit zijn de termijnen voor de volgende activiteiten naar acht weken verlengd:
Vergunning voor het plaatsen van voorwerpen op of aan de weg in strijd met de publieke functie van de weg, artikel 2:10a Apv 2015 | ||
Voor een vergelijking zie bijlage 1 onderaan dit advies.
De beleidsregel te laat ingediende aanvragen wordt niet herzien maar ingetrokken. In plaats van deze specifieke regel hanteert de organisatie de beleidsnota integrale handhaving 2015-2018 (zoals vorig jaar is vastgesteld). In deze beleidsnota staat een algemeen hoofdstuk over handhavingstrategieën, zodat een aparte beleidsregel voor de Apv niet nodig is.
2. Integraliteit/advies derden/buurtgericht werken:
Het advies is afgestemd met de medewerkers van het bureau Leefomgeving. De portefeuillehouder is akkoord.
Bijlage 1. Overzicht van wijzigingen
De volgende wijzigingen van de termijnen hebben plaatsgevonden: