Organisatie | Amsterdam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | (Zuid) Algemeen mandaatbesluit stadsdeel Zuid |
Citeertitel | (Zuid) Algemeen mandaatbesluit stadsdeel Zuid |
Vastgesteld door | gedelegeerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Ambtelijke organisatie |
Externe bijlage | Mandaatregister geconsolideerde versie 6 december 2016 |
Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:
Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: Gemeenteblad, 9 februari 2017, nummer 19995
Deze regeling is op 21 maart 2018 vervallen door de intrekking van de Verordening op de bestuurscommissies.
Onbekend.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-02-2017 | 17-05-2016 | 21-03-2018 | wijziging mandaatregister onderdelen A.2a, A.6, B.7, H.7, U.9, W.1, W.2, W.3, en daarnaast de onderdelen A.1, B.11a, B.16b, B.23, C.19, E.2, E.3, E.5 t/m E.16, F.1 t/m F.11, G.2, G.2a, L.1, W.2, X.8, X.21 en X.21a | 06-12-2016 Gemeenteblad, 9 februari 2017, nummer 19995 | - |
20-05-2016 | 17-05-2016 | wijziging bijlage(n) | 17-02-2015 Elektronisch Gemeenteblad, jaargang 2015, nummer 24202, 23 maart 2015 | - | |
24-03-2015 | 01-01-2015 | 20-05-2016 | nieuwe regeling | 17-02-2015 Elektronisch Gemeenteblad, jaargang 2015, nummer 24202, 23 maart 2015 | - |
Artikel 2 Reikwijdte van het mandaat
De mandaatverlening omvat tevens de bevoegdheid om, ter zake van de bevoegdheden opgenomen in het bij dit mandaatbesluit behorende mandaatregister, te weigeren, in te trekken, te wijzigen, voorschriften of voorwaarden te stellen, niet in behandeling te nemen, te verzoeken om aanvullende gegevens te verstrekken e.e.a. voor zover niet reeds opgenomen in het mandaatregister en mits niet uitdrukkelijk uitgesloten of beperkt.
Voor zover het in mandaat genomen besluit een rechtshandel ing betreft met financiële gevolgen dient de gemandateerde te zijn aangewezen als budgethouder bij of krachtens de Budgethoudersregeling en overstijgt de waarde van de rechtshandeling niet het bedrag dat in het algemeen voor de betreffende functie of in het bijzonder voor de betreffende functiona ris is vastgesteld bij of krachtens de Budgethoudersregeling.
Artikel 3 Rapportage en verantwoording
De gemandateerden rapporteren in ieder geval één keer per jaar aan het Dagelijks Bestuur over de wijze waarop gebruik is gemaakt van de gemandateerde bevoegdheden.
De gemandateerde functionarissen regelen bij afwezigheid schriftelijk hun vervanging en wijzen daartoe de plaatsvervangers (of waarnemers) aan.
Indien een bevoegdheid is uitgeoefend door een plaatsvervan ger of waarnemer, dient dit in de ondertekening tot uitdrukking te worden gebracht met de woorden: