Organisatie | Roermond |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Roermond houdende regels omtrent (Sociaal cultureel) Welzijnswerk |
Citeertitel | (Sociaal cultureel) Welzijnswerk 2017 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Algemene Subsidieverordening 2008
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-03-2017 | nieuwe regeling | 21-02-2017 | . |
Het college van burgemeester en wethouder van de gemeente Roermond
vast te stellen de beleidsregel (Sociaal cultureel) Welzijnswerk 2017
Coalitieakkoord van de gemeente Roermond.
De jaarlijks door de Raad vastgestelde begroting van de gemeente Roermond.
Beleidskader nieuwe Wet maatschappelijke ondersteuning regio Midden-Limburg Oost).
Beleidsplan Wet maatschappelijke ondersteuning regio Midden-Limburg Oost.
Kadernota Integrale Veiligheid en het bijbehorende uitvoeringsprogramma.
Mensen maken de wijk – Herijking wijkgericht werken.
Uitvoering geven aan het bij deze beleidsregel gevoegde subsidiekader (Sociaal cultureel) Welzijnswerk . Dit subsidiekader maakt onderdeel uit van deze beleidsregel.
De activiteiten binnen het onder punt 1 genoemde activiteitenaanbod dienen te vallen binnen het domein sociaal cultureel werk dat is geformuleerd als het “door in samenhang vervullen van specifieke functies via een open aanbod en werkwijze, op actieve wijze ondersteuning bieden aan mensen – individueel en/of groepsgewijs – bij het gestalte geven aan de inrichting van hun sociaal en maatschappelijk leven, alsmede hun emancipatie”.
Personen die namens de subsidieaanvrager activiteiten uitvoeren (met uitsluiting van vrijwilligers) of daaraan leiding geven dienen voldoende gekwalificeerd te zijn, conform de CAO Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening en het hierbij behorende Functieboek Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening, om hun functie verantwoord te kunnen uitoefenen. Daartoe zal de subsidieaanvrager aan de hand van de CAO Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening en het hierbij behorende Functieboek Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening, binnen de subsidieaanvraag aantoonbaar moeten maken dat deze personen vakbekwaam zijn. Hieruit moet tevens blijken dat de organisatie de beschikking heeft over eigen personeelsleden die o.a. voor de gemeente Roermond ingezet kunnen worden.
Binnen de in te dienen begroting dient de subsidieaanvrager duidelijk te maken op welke wijze de loon- en prijskosten zijn opgebouwd. Hierbij dient voor wat betreft de prijskosten te worden uitgegaan van de prijsmutatie van het BBP Bruto Binnenlandse Product zoals dit is vastgesteld van het Cen-traal Planbureau.
De subsidieaanvraag dient een onderbouwde beschrijving te bevatten van de wijze waarop de subsidieaanvrager de in de subsidieaanvraag genoemde activiteiten zal gaan evalueren. Een tweejaarlijks uit te voeren klanttevredenheidsonderzoek, uit te voeren door een externe partij, op alle door de gemeente Roermond gesubsidieerde activiteiten maakt een onderdeel uit van deze evaluatie.
Het definitieve subsidieplafond wordt jaarlijks vastgesteld door de raad in de maand november van het jaar voorafgaand aan het desbetreffende subsidiejaar. Vooralsnog kan er een bedrag ter hoogte van € 2.379846,-- als indicatie voor het subsidieplafond voor het jaar 2018 worden aangehouden. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd conform de door de gemeenteraad vastgestelde prijsindex zoals opgenomen in de begroting van de gemeente Roermond.
Om de samenhang tussen de verschillende specifieke onderdelen van het (Sociaal cultureel) Welzijnswerk te bevorderen, zoals beschreven in de subsidiecriteria onder punt 2, zal er maximaal één subsidieaanvraag per jaar binnen deze beleidsregel worden gehonoreerd.