Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

BESTUUR EN ORGANISATIE - Ondermandaatbesluit kwartiermaker Afvalorganisatie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBESTUUR EN ORGANISATIE - Ondermandaatbesluit kwartiermaker Afvalorganisatie
CiteertitelBESTUUR EN ORGANISATIE - Ondermandaatbesluit kwartiermaker Afvalorganisatie
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpAmbtelijke organisatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:

Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: -

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, titel 10.1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

06-07-201701-03-201701-01-2019nieuwe regeling

23-06-2017

Gemeenteblad 2017, 115842

-

Tekst van de regeling

Intitulé

BESTUUR EN ORGANISATIE - Ondermandaatbesluit kwartiermaker Afvalorganisatie

De Gemeentesecretaris,

Gelet op:

- de Gemeentewet;

- het Burgerlijk wetboek;

- de Algemene wet bestuursrecht;

- Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam;

- het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

Gelezen:

- het aanstellen van de kwartiermaker Afval per 1-3-2017;

- het verslag en de besluitenlijst van het Stadsdeelsecretarissenoverleg van 2-2-2017;

- het GMT besluit van 10-5- 2017 om de kwartiermaker Afvalorganisatie als hoofdbudgethouder aan te wijzen;

BESLUIT:

I.Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen Hepko Wink,

kwartiermaker Afvalorganisatie, ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Inhoud

Artikel 1

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA bevoegdheden

  • 1.

    Het nemen van besluiten op grond van de NRGA voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met inbegrip van de besluiten genoemd in bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 van het bevoegdhedenbesluit.

  • 2.

    Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft, zoals nader gespecificeerd in artikel 5.

  • 3.

    Er worden geen beslissingen genomen over betrokken medewerkers waarvan andere betrokken collega's nadeel ondervinden qua uitgangspositie in de latere reorganisatie of die leiden tot ongelijke behandeling qua uitgangspositie (hetgeen nadeel oplevert voor degenen die een bepaald voordeel niet krijgen).

  • 4.

    De gemandateerde is bevoegd de op grond van dit besluit verkregen bevoegdheden te ondermandateren, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1.

    Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4.

    De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

Artikel 5 Nadere bepaling domein van de gemandateerde bevoegdheid

  • 1.

    Dit besluit betreft alle budgetten, middelen en personeel die begroot zijn op het programma onderdeel 8.2. Afval

  • I. Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en terugwerkt tot en met 1 maart 2017

  • I. Dit mandaat vervalt van rechtswege op 1 januari 2019.

  • Amsterdam, 23 juni 2017

  • De Gemeentesecretaris voornoemd,

  • A.H.P. van Gils