Organisatie | Kapelle |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit Informatiebeheer gemeente Kapelle |
Citeertitel | Besluit Informatiebeheer gemeente Kapelle |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Artikel 6, Informatieverordening gemeente Kapelle
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-08-2017 | nieuwe regeling | 15-08-2017 | 2017/30/4 |
Het college van de gemeente Kapelle;
gelet op artikel 6 van de Informatieverordening gemeente Kapelle
vast te stellen het navolgendeBesluit Informatiebeheer gemeente Kapelle betreffende de inrichting van de informatiehuishouding van de gemeente Kapelle, voor zover de informatie die daarvan deel uitmaakt, niet is overgebracht naar de archiefbewaarplaats.
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In dit besluit wordt verstaan onder:
Als hulpmiddel bij de horizontale verantwoording heeft de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) kritische prestatie-indicatoren (KPI’s) opgesteld aan de hand waarvan de kwaliteit van de informatiehuishouding van de gemeenten kan worden getoetst.
Bevoegde om te bepalen hoe een werkproces verloopt en degene die de verantwoordelijkheid heeft ervoor zorg te dragen dat het werkproces aan de klantverwachtingen en bedrijfsdoelstellingen blijft voldoen.
De in de artikel 30, lid 1, artikel 32, lid 2 van de Archiefwet bedoelde verordening, zijnde de Informatieverordening gemeente Kapelle.
De organisatie van de gemeente Kapelle
De ambtelijke verantwoordelijkheid voor de uitvoering van werkzaamheden om archiefbescheiden in goede, geordende en toegankelijke staat te brengen en te bewaren
Kwaliteitssysteem als bedoeld in artikel 16 van de Archiefregeling.
Hiermee wordt bedoeld de Archiefwet 1995.
Hoofdstuk 2 Verantwoordelijkheid voor de informatie
De gemeentesecretaris is als hoofd van de beheereenheid verantwoordelijk voor het informatiebeheer conform artikel 4 van de Informatieverordening gemeente Kapelle.
Burgemeester en wethouders stellen het Strategisch Informatieoverleg (SIO) in, bestaande uit de gemeentesecretaris en de archivaris, dat de regie heeft over het informatiebeleid en tenminste éénmaal per jaar bijeen komt.
Hoofdstuk 3 De inrichting van het informatiebeheer
Het Informatiebeheerplan bevat tenminste de volgende elementen:
een systematisch overzicht van de informatie binnen de organisatie, met een beschrijving van die informatie, de vindplaats, de relatie met de werkprocessen waarop zij betrekking heeft, de onderlinge relatie(s), de status, de bewaartermijn van de informatie en de digitale systemen waarin de informatie wordt beheerd;
Indien het hoofd van de beheereenheid de hierna genoemde handelingen met betrekking tot informatie wil uitvoeren, is vooraf positief advies van de gemeentearchivaris vereist:
a vervanging als bedoeld in artikel 7 van de wet;
b vervreemding als bedoeld in artikel 8 van de wet;
Het Besluit informatiebeheer gemeente Kapelle 2013, vastgesteld op 28 mei 2013, wordt ingetrokken.
Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.
Deze regeling wordt aangehaald als Besluit Informatiebeheer gemeente Kapelle.