Organisatie | Amersfoort |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethhouders van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent organisatie Organisatiebesluit 2016 |
Citeertitel | Organisatiebesluit 2016 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkgintreding.
Deze regeling vervangt het Organisatiebesluit 2013.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-08-2017 | nieuwe regeling | 12-04-2016 | 5199407 |
INRICHTING EN VERANTWOORDELIJKHEDEN
Artikel 1: inrichting van de ambtelijke organisatie
De ambtelijke organisatie van de gemeente Amersfoort bestaat uit de directie en twintig afdelingen met samenhangende taakvelden. De namen en taakvelden van de afdelingen zijn geregeld in het Algemeen Bevoegdhedenbesluit gemeente Amersfoort. Afdelingen kunnen onderverdeeld zijn in teams. Er zijn maximaal drie lagen van integraal leidinggevenden (directie, afdelingsmanager, teammanager).
Dat leidt tot het volgende organogram van de hoofdstructuur:
Artikel 3: de algemeen directeur/gemeentesecretaris
De algemeen directeur/gemeentesecretaris laat zich bij afwezigheid vervangen door de directeur/ eerste loco secretaris. Als beide directeuren afwezig zijn, dan wordt de algemeen directeur/gemeentesecretaris vervangen door respectievelijk de afdelingsmanager Interne Dienstverlening en Advies (2de loco secretaris), de afdelingsmanager Werk-, Inkomen en Zorg (3de loco secretaris) en de afdelingsmanager Strategie, Bestuur en Veiligheid (4de loco secretaris).
STURING, VERANTWOORDING EN CONTROL
Artikel 7: de concerncontroller
De concerncontroller heeft in het kader van de checks en balances niet alleen een adviserende maar ook een eigenstandige, onafhankelijk/toetsende rol. Daartoe heeft de controller gevraagd en ongevraagd toegang tot alle informatie in de organisatie. De concerncontroller heeft, indien nodig, een rechtstreekse rapportage- en escalatielijn naar het college.