Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amersfoort

Reglement voor de Commissie Naamgeving

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmersfoort
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingReglement voor de Commissie Naamgeving
CiteertitelReglement voor de Commissie Naamgeving
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

http://www.cvdr.nl

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-09-2004Onbekend

22-09-2004

www.amersfoort.nl (stadsberichten)

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

ement

Het college van Burgemeester en Wethouders,

gelezen het voorstel 6juli 2004 sector DIA 1439124,

ovenvegende dat het gewenst is dat enerzijds burgers en anderzijds dienstverleners als politie, brandweer, ambulance en TPG Post zich kunnen orienteren in een gemeente, is het van belang dat de openbare ruimte ingedeeld wordt in stukken die voorzien dienen te worden van duidelijke namen. Gelet op het belang van een goede naamgeving en gezien de complexiteit daarvan, verdient het de aanbeveling de

gelet op artikel 84 van de Gemeentewet; gelet op de Algemene plaatselijke verordening Amersfoort 2003;

besluit vast te het volgende reglement:

Reglement voor de Commissie Naamgeving

Artikel 1 De Commissie

Er is een Commissie Naamgeving die het college adviseert over de naamgeving van de openbare ruimte, te de Commissie.

Taak

  • 1.

    De Commissie adviseert het college gevraagd en ongevraagd over:

    • a.

      het vaststellen van grenzen van woonplaatsen en het daaraan toekennen van namen;

    • b.

      de verdeling van de woonplaatsen in wijken en en zonodig met nummers, letters of namen;

    • c.

      het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en zonodig aan gemeentelijke bouwwerken.

  • 2.

    De Commissie brengt het schriftelijk uit.

Samenstelling en lidmaatschap

  • 1.

    De Commissie bestaat uit:

    • a.

      een lid van het college;

    • b.

      de gemeentearchivaris;

    • c.

      een vertegenwoordiger van de hulpdiensten;

    • d.

      een deskundige op het terrein van de

  • 1

    Het college kan maximaal drie leden met een specifieke deskundigheid toevoegen aan de Commissie.

  • 2

    Het college kan voor elk lid een plaatsvervangend lid benoemen.

  • 3

    De leden en plaatsvervangend leden worden door het college benoemd en ontslagen.

  • 4

    Het lid dat de hoedanigheid verliest op grond waarvan het lid van de Commissie is, wordt door het college ontslagen als commissielid.

  • 5

    Een lid kan het college verzoeken om hem ontslag te verlenen. doet daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de Commissie, die maatregelen treft om in

de vacature te voorzien.

Artikel 4 Voorzitter

  • 1

    De Commissie benoemt uit haar midden een voorzitter en een plaatsvervangend voorzi tter .

  • 2

    De voorzitter in de Commissie stemrecht.

Artikel 5 Secretaris

Het college de ambtelijk secretaris en de plaatsvervangend ambtelijk secretaris van de Commissie aan.

  • 1

    De secretaris is geen lid van de Commissie.

  • 2

    De secretaris een adviserende stem.

Tekenen van stukken

De stukken van de Commissie worden ondertekend door de voorzitter.

Deskundigen

De voorzitter is bevoegd ambtenaren en deskundigen uit te tot het deelnemen aan de vergaderingen van de Commissie.

Artikel 8
  • 1.

    De Commissie komt bijeen:

    • a.

      wanneer de voorzitter dit acht; of

    • b.

      op verzoek van het college.

  • 1

    De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee voor de vergadering aan de leden toegezonden.

  • 2

    De Commissie vergadert slechts ten minste de helft van het aantal leden, onder wie de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig is. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter binnen een week een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.

  • 3

    Besluiten van de Commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken. beslist de voorzitter. De secretaris heeft +en adviserende stem.

Slotbepalingen

  • 1.

    In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de voorzitter van de Commissie.

  • 2.

    Dit reglement treedt in werking met ingang van de achtste dag na zijn bekendmaking.

Artikel 10 Citeertitel

Dit reglement wordt aangehaald als Reglement voor de Commissie Naamgeving

Artikel 11 Inwerkingtreding

Dit reglement treedt in werking met van de achtste dag na zijn

Vastgesteld in de vergadering van 6 juli 2004.

de burgemeester,