Organisatie | Delft |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement Adviescommissie Klachtbehandeling |
Citeertitel | Reglement Adviescommissie Klachtbehandeling |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 84 Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-03-2008 | 30-11-2012 | nieuwe regeling | 21-02-2008 Stadskrant 16-3-2008 | Onbekend |
De raad van de gemeente Delft,
gelezen het voorstel 27 november 2002;
gezien het advies van de raadscommissie Middelen en Bestuur van 10 december 2002;
gelet op artikel 84 van de Gemeentewet en de bepalingen van de Algemene Wet Bestuursrecht;
1. vast te stellen het navolgende Reglement Adviescommissie Klachtbehandeling
In overleg met de voorzitter van de adviescommissie gaat de ambtelijk secretaris na of:
de behandeling van een klacht bij een andere instantie thuishoort.Indien één van de in dit lid genoemde omstandigheden zich voordoet is de voorzitter van de adviescommissie bevoegd, na schriftelijke raadpleging van de adviescommissie de klacht niet of niet verder in behandeling te nemen. Van het niet verder behandelen van een klacht wordt schriftelijk melding gedaan aan klager, en aangeklaagde.
Inlichtingen De adviescommissie kan deskundigen raadplegen, overlegging verzoeken van ter zake dienende bescheiden en daarvoor in aanmerking komende derden oproepen voor het verkrijgen van nadere inlichtingen. Vertrouwelijkheid en verslaglegging De hoorzitting heeft een besloten karakter. Van de hoorzitting wordt een schriftelijk verslag gemaakt
De klager behoudt in alle gevallen de mogelijkheid zich te wenden tot een andere instantie die de klacht in behandeling kan nemen, zoals bij de Nationale Ombudsman, de burgerlijke of strafrechter. Als de klager hiertoe besluit, dient deze dit onverwijld aan de adviescommissie mee te delen. De adviescommissie behandelt geen klachten die reeds eerder door voornoemde instanties zijn beoordeeld dan wel aldaar in behandeling zijn genomen.
Dit reglement treedt in werking op 1 januari 2003.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de gemeenteraad op 19 december 2002
Bekendgemaakt 22 december 2002. Inwerkingtreding 1 januari 2003.
Gewijzigd bij raadsbesluit van 21 februari 2008. Bekendgemaakt 16 maart 2008.
burgemeester
H.M.C.M.van Oorschot
lo.secretaris
B.den Uijl