Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

BESTUUR en ORGANISATIE Algemeen ondermandaatsbesluit en vervangingsregeling kwartiermaker / interim directeur Directie Personeel en Organisatie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBESTUUR en ORGANISATIE Algemeen ondermandaatsbesluit en vervangingsregeling kwartiermaker / interim directeur Directie Personeel en Organisatie
CiteertitelBESTUUR en ORGANISATIE Algemeen ondermandaatsbesluit en vervangingsregeling Directie Personeel en Organisatie
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpmandaten

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:

Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: -

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, Titel 10:1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

28-06-2016nieuwe regeling

25-05-2016

Gemeenteblad 2016, 84750

3B, 2016, 120

Tekst van de regeling

Intitulé

BESTUUR en ORGANISATIE Algemeen ondermandaatsbesluit en vervangingsregeling kwartiermaker / interim directeur Directie Personeel en Organisatie

 

 

Inhoud

 Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, Bestuur en Organisatie (3B, 2016, 120)

De Gemeentesecretaris

BESLUIT:

I.Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan de kwartiermaker / interim directeur Directie Personeel en Organisatie ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA bevoegdheden

1.Het nemen van besluiten op grond van de NRGA voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 en bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1. Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 1. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 1. De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 1. De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 1. Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

  • II. Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en in werking treedt op de dag nadat het besluit is gepubliceerd.

  • II. Het eerder verleende algemene ondermandaatbesluit van dit organisatieonderdeel in te trekken.

Amsterdam, 25 mei 2016