Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Ooststellingwerf

Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Ooststellingwerg houdende regels omtrent delegatie, mandaat en machtiging gemeenteraad Ooststellingwerf 2017

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOoststellingwerf
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de gemeenteraad van de gemeente Ooststellingwerg houdende regels omtrent delegatie, mandaat en machtiging gemeenteraad Ooststellingwerf 2017
CiteertitelRegeling delegatie, mandaat en machtiging gemeenteraad Ooststellingwerf 2017
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp
Externe bijlageBijlage 1 Lijst van vertegenwoordigers

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, artikel 156
  2. Algemene wet bestuursrecht, afdeling 10.1.1 en 10.1.2

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

14-02-202001-01-2020hoofdstuk 6

28-01-2020

gmb-2020-39274

06-07-201701-07-201714-02-2020Nieuwe regeling

27-06-2017

Nieuwe Ooststellingwerver, 05-07-2017

Raad, 27-06-2017, nr. 11

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Ooststellingwerg houdende regels omtrent delegatie, mandaat en machtiging gemeenteraad Ooststellingwerf 2017

 

De raad van de gemeente Ooststellingwerf;

 

nr. 11

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 16 mei 2017;

 

gelet op

  • -

    artikel 156 van de Gemeentewet en

  • -

    afdeling 10.1.1 en 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

overwegende dat

  • -

    het gewenst is mogelijkheden tot overdracht van bevoegdheden te scheppen om een efficiënte en vlotte afdoening van zaken te bevorderen;

  • -

    daardoor enerzijds beter kan worden ingespeeld op zaken of kwesties die binnen een kort tijdsbestek om een oplossing vragen en anderzijds met kortere procedures kan worden volstaan;

  • -

    er verschillende wettelijke regelingen zijn ingevoerd, gewijzigd en ingetrokken en de bestaande Regeling delegatie, mandaat en machtiging gemeente Ooststellingwerf 2013 (Gemeenteraad) als gevolg hiervan gewijzigd dient te worden.

     

besluit

  • 1.

    De Regeling delegatie, mandaat en machtiging gemeenteraad Ooststellingwerf 2017 vast te stellen.

  • 2.

    De Regeling delegatie, mandaat en machtiging gemeente Ooststellingwerf 2013 (Gemeenteraad) in te trekken.

  • 3.

    Een doorlopende machtiging te verlenen aan de ambtenaren vermeld in de bijlage ‘Lijst van vertegenwoordigers’ om de gemeente Ooststellingwerf dan wel haar bestuursorganen in rechte te vertegenwoordigen.

  • 4.

    De inwerkingtreding van dit besluit vast te stellen op 1 juli 2017.

 

 

Besloten in de openbare vergadering van 27 juni 2017.

 

 

, griffier. , voorzitter.

 

 

Nummer

Bevoegdheid

Gedelegeerd aan

Gemandateerd aan

Machtiging verleend aan

Opmerkingen / beperkingen / voorschriften / voorwaarden / bijzonderheden

 

 

 

 

 

 

1.

CORRESPONDENTIE

 

 

 

 

1.1

Bevestigen van de ontvangst van aan de Raad gerichte brieven (artikel 147 lid 2 jo. 108 lid 1 Gemeentewet)

 

 

Raadsgriffier, griffiemedewerker

 

1.2

Beantwoorden van brieven aan de Raad gericht (artikel 147 lid 2 jo. 108 lid 1 Gemeentewet)

 

 

Raadsgriffier

 

1.3

Door- of terugzenden van geschriften kennelijk bestemd voor een ander bestuursorgaan en mededeling daarvan aan de indiener (artikel 2:3 Awb)

B&W

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

AGENDA

 

 

 

 

2.1

Wijzigen van de agenda van de Raad na voorlopige vaststelling in de Agendacommissie (artikel 147 lid 2 jo. 108 lid 1 Gemeentewet).

 

 

Raadsgriffier

 

 

 

 

 

 

 

3.

AANVRAGEN

 

 

 

 

3.1

Beslissen op aan de gemeenteraad gerichte verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur

B&W

 

 

 

3.2

Beslissen op aan de gemeenteraad gerichte verzoeken op grond van de Wet hergebruik van overheidsinformatie

B&W

 

 

 

3.3

Beslissen op aan de raad gerichte verzoeken op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens danwel de Algemene Verordening Gegevensbescherming

B&W

 

 

 

3.4

Reageren op ingebrekestellingen en vaststellen verschuldigdheid en hoogte van dwangsommen betreffende aanvragen of bezwaren die tot de bevoegdheid van de raad behoren (artikel 4:17 en 4:18 Awb)

B&W

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

BEZWAAR EN BEROEP

 

 

 

 

4.1

Doorzenden van onjuist ingediend bezwaar- of beroepschrift en mededeling hiervan aan de indiener (artikel 6:15 Awb)

B&W

 

 

 

4.2

Verdagen van beslissingen op bij de gemeenteraad ingediende aanvragen en bezwaar-en beroepschriften.

B&W

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

VERTEGENWOORDIGING

 

 

 

 

5.1

Vertegenwoordiging bestuursorgaan (en opstellen van verweerschrift) bij:

• hoorzittingen inzake door de burger ingediende bedenkingen of zienswijzen;

• hoorzittingen commissie bezwaarschriften;

• hoorzittingen Gedeputeerde Staten van Fryslân;

• hoorzittingen publiekrechtelijke rechtsgedingen.

 

 

Gemeentesecretaris, manager

Tenzij specifiek machtiging is verleend. (zie lijst van vertegenwoordigers in bijlage) Hieronder valt tevens de bevoegdheid om voorbereidende handelingen te verrichten en voeren van verweer indien de gemeente in procedure wordt betrokken.

5.2

Vertegenwoordiging van het bestuursorgaan op hoorzittingen in civielrechtelijke rechtsgedingen.

 

 

Gemeentesecretaris, manager

 

 

 

 

 

 

 

6.

PERSONEEL

 

 

 

 

6.1

Uitvoeren van de arbeidsvoorwaardenregeling, het vaststellen en wijzigen hiervan en het uitvoeren van de Ambtenarenwet en daaraan verbonden nadere regelingen ten behoeve van de raadsgriffier, de plaatsvervangend griffier en de medewerkers van de griffie

Werkgevers-commissie

 

 

Met uitzondering van:

1. besluiten m.b.t. het aangaan, wijzigen of beëindigen van de arbeidsovereen-komst van de griffier;

2. vaststellen van instructies van de griffier;

3. vervanging van de griffier;

4. besluiten m.b.t. vaststelling en wijziging van de organisatie van de griffie

6.2

Het aangaan, wijzigen of beëindigen van de arbeidsovereenkomst van de medewerkers van de griffie als bedoeld in artikel 107e lid 2 van de Gemeentewet

Werkgevers-commissie

Raadsgriffier

 

Mandaat aan raadsgriffier is niet van toepassing op het aangaan, wijzigen of beëindigen van de arbeidsovereen-komst van een plaatsvervangend griffier. Dit blijft voorbehouden aan de werkgevers-commissie

6.3

Overige besluiten betreffende de individuele rechtspositie van de medewerkers van de griffie

Werkgevers-commissie

Raadsgriffier

 

 

6.4

Voeren van functionerings- c.q. beoordelingsgesprekken met de medewerkers van de griffie

Werkgevers-commissie

Raadsgriffier

 

 

Lijst van vertegenwoordigers

Ambtenaren van de gemeente Ooststellingwerf gemachtigd om de gemeente en/of haar bestuursorganen te vertegenwoordigen bij zittingen van gerechtelijke instanties