Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

BESTUUR en ORGANISATIE Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Directie Openbare Orde en Veiligheid, Bestuur en Organisatie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBESTUUR en ORGANISATIE Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Directie Openbare Orde en Veiligheid, Bestuur en Organisatie
CiteertitelBESTUUR en ORGANISATIE Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Directie Openbare Orde en Veiligheid, Bestuur en Organisatie
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpmandaten

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:

Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: -

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, titel 10.1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

28-06-2016nieuwe regeling

15-02-2016

Gemeenteblad 2016, 84739

3B, 2016, 126

Tekst van de regeling

Intitulé

BESTUUR en ORGANISATIE Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling Directie Openbare Orde en Veiligheid, Bestuur en Organisatie

De directeur van de directie Openbare Orde en Veiligheid

BESLUIT:

I. Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan het afdelingshoofd Toezicht Handhaving & Beheer, Afdelingshoofd Bestuurlijke aanpak georganiseerde criminaliteit, afdelingshoofd Crisis & incidentenbestrijding en afdelingshoofd Integrale persoonsgerichte aanpak, ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

Inhoud

Hoofdstuk 1 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 1 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1.

    Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4.

    De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 2 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

Hoofdstuk 2 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 3

  • 1.

    De directeur Openbare Orde en Veiligheid wijst als vervanger aan het Afdelingshoofd Bureau Bestuur en gemeentesecretaris om zijn NRGA-bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de budgethoudersregeling uit te voeren indien hij meer dan 5 werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 2.

    De directeur Openbare Orde en Veiligheid wijst als vervanger aan het Afdelingshoofd Toezicht Handhaving & Beheer om zijn bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de budgethoudersregeling uit te voeren als het gaat om het aangaan van privaatrechtelijke handelingen indien hij meer dan 5 werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 3.

    De afdelingshoofden van de afdelingen Toezicht Handhaving & Beheer, Bestuurlijke aanpak georganiseerde criminaliteit, Crisis & incidentenbestrijding en Integrale persoonsgerichte aanpak treden op als elkaars vervanger indien een afdelingshoofd meer dan 5 werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 4.

    Tot de benoeming van het afdelingshoofd van de afdeling Integrale persoonsgerichte aanpak treedt medewerker beleidsadvies H van de afdeling Integrale persoonsgerichte aanpak op als plaatsvervanger van afdelingshoofd Integrale persoonsgerichte aanpak.

  • 5.

    De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het bevoegdhedenbesluit.

  • I. Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en in werking treedt op de dag nadat het besluit is gepubliceerd.

  • II. Het eerder verleende algemene ondermandaatbesluit van dit organisatieonderdeel in te trekken.