Organisatie | Oudewater |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling bij aanbesteden gemeente Oudewater 2017 |
Citeertitel | Klachtenregeling bij aanbesteden gemeente Oudewater 2017 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling komt in de plaats van Klachtenregeling bij aanbesteden gemeente Oudewater 2014
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-03-2017 | Nieuwe regeling | 31-01-2017 Gemeenteblad 2017, 44026 | 44026/2017 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oudewater,
gelet op het bepaalde in de memorie van toelichting bij de Aanbestedingswet 2012 en op het bepaalde in de regeling ‘Klachtafhandeling bij aanbesteden’ van 7 maart 2013, verstrekt door het Ministerie van Economische Zaken;
vast te stellen de ‘Klachtenregeling bij aanbesteden gemeente Oudewater 2017’
Artikel 3 Het indienen van een klacht
De ondernemer dient zijn klacht schriftelijk of per e-mail in bij het klachtenmeldpunt. Het klachtenmeldpunt is bereikbaar via klachtenmeldpuntaanbestedingen@oudewater.nl.
Artikel 4 Klachtbehandeling door klachtenmeldpunt
Het klachtenmeldpunt bevestigt per omgaande de ontvangst van de klacht. In de bevestiging wordt aangegeven dat de aanbestedende dienst ervan uitgaat dat de ondernemer kiest voor een afhandeling volgens de onderhavige regeling. Ook wordt aangegeven dat als de ondernemer wil dat de klachtenprocedure in de zin van titel 9.1 van de Awb (een klacht die ziet op een gedraging van de gemeente Oudewater of een persoon die werkzaam is onder de verantwoordelijkheid van de gemeente Oudewater) wordt toegepast, hij dit moet laten weten.
Het klachtenmeldpunt onderzoekt en beoordeelt vervolgens, eventueel aan de hand van door de ondernemer en de aanbestedende dienst aanvullend verstrekte gegevens, de klacht. Het klachtenmeldpunt begint zo spoedig mogelijk met dit onderzoek, zet dit voortvarend voort en houdt daarbij rekening met de planning van de aanbestedingsprocedure.
Artikel 5 Klachtafhandeling door de aanbestedende dienst
Wanneer de aanbestedende dienst op grond van het onderzoek door het klachtenmeldpunt tot de conclusie komt dat de klacht gegrond of gedeeltelijk gegrond is en de aanbestedende dienst corrigerende en/of preventieve maatregelen treft, dan deelt de aanbestedende dienst dit zo spoedig mogelijk schriftelijk mee aan de ondernemer en het klachtenmeldpunt. Ook de andere (potentiële) inschrijvers/gegadigden worden op de hoogte gesteld. Afhankelijk van de fase in de aanbestedingsprocedure kan het voorkomen dat de maatregelen door de contactpersoon van de aanbesteding bij de aanbestedende dienst aan de betrokkenen in de aanbesteding worden gecommuniceerd op hetzelfde moment als de indiener van de klacht het bericht krijgt. Dit om bevoordeling van partijen te voorkomen.