Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Schouwen-Duiveland

MANDAATBESLUIT GEMEENTE SCHOUWEN-DUIVELAND 2006

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSchouwen-Duiveland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMANDAATBESLUIT GEMEENTE SCHOUWEN-DUIVELAND 2006
CiteertitelMANDAATBESLUIT GEMEENTE SCHOUWEN-DUIVELAND 2006
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Dit besluit is in de databank opgenomen na vaststelling van nieuwe mandaatlijsten op 2 mei 2017. Bekendmaking van de vigerende mandaatlijsten is gebeurd in het gemeenteblad van 8 mei 2017, nr. 76422 (https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-76422.html) en deze zijn derhalve op 9 mei 2017 in werking getreden.

Op 23 januari 2018 heeft het college van burgemeester en wethouders een 1e wijzigingsbesluit van de Mandaatlijsten 2017 genomen. De hierin vastgestelde wijzigingen zijn doorgevoerd in de mandaatlijsten die zijn gepubliceerd onder het mandaatbesluit 2006 van de gemeente Schouwen-Duiveland.

Op 26 maart 2019 heeft het college van burgemeester en wethouders een 2e wijzigingsbesluit van de Mandaatlijsten 2017 genomen. De hierin vastgestelde wijziging is doorgevoerd in de mandaatlijsten die zijn gepubliceerd onder het mandaatbesluit 2006 van de gemeente Schouwen-Duiveland.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Art. 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

04-07-201901-01-2020Toevoeging nieuw mandaat

26-03-2019

gmb-2019-163586

01-02-201804-07-2019Wijziging mandatenlijst afdeling WWL, mandaat 50 tot en met 56

23-01-2018

gmb-2018-40047

21-07-200601-02-2018Nieuwe regeling

18-07-2006

Ons Eiland, 20 juli 2006

A29a18

Tekst van de regeling

Intitulé

MANDAATBESLUIT GEMEENTE SCHOUWEN-DUIVELAND 2006

Burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voorzover het de eigen bevoegdheden betreft;

gelet op de Gemeentewet en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

overwegende dat het om redenen van doelmatigheid en slagvaardig bestuur wenselijk is hun daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden te mandateren aan aan hen ondergeschikte ambtenaren;

b e s l u i t e n :

de uitoefening van de publiekrechtelijk bevoegdheden, zoals vermeld in de bij dit besluit behorende bijlagen, met inbegrip van de ondertekening van stukken, in naam en onder verantwoordelijkheid van het bevoegde bestuursorgaan op te dragen (te mandateren) aan de daarbij vermelde functionaris (gemandateerde) en daarop de in de bijlagen vermelde specifieke bepalingen van toepassing te verklaren, een en ander met inachtneming van de volgende bepalingen en bedingen:

 

 

Artikel 1

Onder mandaat wordt in dit besluit verstaan: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen en deze besluiten te ondertekenen. In de bijlagen wordt in beginsel geen onderscheid gemaakt tussen beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid.

Artikel 2

Een door de gemandateerde binnen de grenzen van zijn bevoegdheid genomen besluit geldt als een besluit van de mandaatgever.

Artikel 3

Het mandaat wordt verleend binnen het kader van het door het bestuursorgaan te stellen algemeen beleid en binnen de toegekende budgetten en de begroting.

Artikel 4

De besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid wordt in onderstaande gevallen niet gemandateerd en is derhalve voorbehouden aan het bestuursorgaan, indien:

  • a.

    er sprake is van het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften, het stellen van nadere regels, het vaststellen van beleidsregels en het aanwijzen van gebieden;

  • b.

    het een besluit betreft tot het toepassen van bestuursdwang, dan wel tot het opleggen van een dwangsom;

  • c.

    door of namens het bestuursorgaan te kennen is gegeven dat de besluitvormings- en ondertekeningsbevoegdheid niet wordt opgedragen;

  • d.

    de afdoening van een zaak naar redelijkerwijs mag worden aangenomen grote politieke/bestuurlijke en/of grote financiële consequenties met zich zal brengen dan wel tot ongewenste precedentwerking zal leiden;

  • e.

    het besluit zou leiden tot afwijkingen van en/of strijdigheid met ingezet beleid, richtlijnen of voorschriften dan wel tot overschrijding van het budget;

  • f.

    de over de zaak ingewonnen adviezen en/of ingenomen standpunten niet eensluidend zijn;

  • g.

    reeds tijdens de voorbereidingsfase duidelijk is geworden dat tegen de te nemen beslissing bezwaar zal worden aangetekend of beroep zal worden ingesteld;

  • h.

    er sprake is van een negatieve beslissing tenzij dit uitdrukkelijk anders is bepaald;

  • i.

    de beslissing op een bezwaarschrift.

Artikel 5

Een krachtens mandaat genomen besluit vermeldt namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen. Een ter uitvoering van het mandaat opgemaakt stuk wordt dan ook als volgt ondertekend:

Burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland,

of

De burgemeester van Schouwen-Duiveland,

namens dezen,

of

namens hem,

(functie)

(handtekening)

(naam)

Artikel 6

Wanneer de gemandateerde afwezig is, wordt de bevoegdheid uitgeoefend door zijn vervanger (horizontale vervanging).

Artikel 7

In alle gevallen waarin sprake is van een mandaat aan een medewerker, heeft tevens het afdelingshoofd het mandaat.

Artikel 8

De gemandateerde stelt bij monde van het afdelingshoofd de uitvoering van dit besluit regelmatig aan de orde tijdens overleg met het lid van het college dat met de betreffende portefeuille is belast en maakt melding van bijzonderheden.

Artikel 9

De bevoegdheid tot het uitoefenen van mandaat vervalt door een daartoe strekkend besluit van het bestuursorgaan, zowel in een incidenteel geval als in het algemeen.

Artikel 10

Het bestuursorgaan kan zowel in incidentele gevallen als in het algemeen nadere instructies geven aan de gemandateerde.

Artikel 11

Dit besluit kan worden aangehaald als ‘mandaatbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2006’. Het treedt in werking op 21 juli 2006. Op dat moment vervalt het ‘mandaatbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2004’ zoals vastgesteld door burgemeester en wethouders en de burgemeester in de vergadering van 3 februari 2004.

Regelingsluiting

Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 18 juli 2006.

de secretaris, de burgemeester,

drs. ir. J.W. de Vos MPA, mr. J.J.P.M. Asselbergs

 

Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 18 juli 2006.

de burgemeester,

mr. J.J.P.M. Asselbergs

Mandatenlijsten gemeente Schouwen-Duiveland 2017

Bijlage 1 Mandatenlijst gehele organisatie

Nr.

Omschrijving/bevoegdheid

Gemandateerde

Specifieke bepalingen

1

Aanbrengen van verschuivingen binnen de door de raad geautoriseerde budgetten

afdelingshoofd of gemeentesecretaris

Op voorstel van het afdelingshoofd en m.u.v. rente en afschrijving

2

Besluiten tot periodieke herziening van huren

afdelingshoofd

Toepassen indexering op basis van kadernota begroting. Voor ondertekening: zie volmachten

3

Machtigen van ambtenaren om de bestuursorganen te vertegenwoordigen voor rechterlijke instanties (incl. de commissie bezwaarschriften), alsmede het voeren van verweer

afdelingshoofd of gemeentesecretaris

Waar mogelijk doorlopende machtigingen verstrekken

4

Voeren van correspondentie over de voortgang van een dossier (zowel voorbereiding als uitvoering), inclusief het opvragen van aanvullende informatie

medewerker

Het gaat hierbij nadrukkelijk om correspondentie die geen rechtsgevolg heeft

5

Verstrekken van feitelijke gegevens en informatie aan derden

medewerker

Met inachtneming persprotocol

6

Vaststellen van formulieren voor indienen van aanvragen en verstrekken van gegevens (art. 4:4 Awb)

afdelingshoofd

 

7

Beslissen over - en verstrekken van informatie op verzoek als bedoeld in de Wob over bestuurlijke aangelegenheden, waarvan voorbereiding c.q. uitvoering aan de afdeling is opgedragen

afdelingshoofd

Zonodig in overleg met

Bedrijfsvoering 1 – jur. zaken

8

Desgevraagd geven van algemene voorlichting over onder de afdelingen ressorterende aangelegenheden

-afdelingshoofd

-hoofd uitvoeringsbedrijf

openbare ruimte

Geldt niet t.a.v. zaken, waarvoor in voorlichting op centraal niveau is voorzien

9

Deelnemen aan enquêtes

medewerker

 

10

Besluiten een aanvraag niet te behandelen (art. 4:5 Awb)

afdelingshoofd

 

11

Besluiten tot verhuren, verpachten of op andere wijze in gebruik geven van onroerende gemeente-eigendommen en het opzeggen van huur- of pachtovereenkomsten of andere overeenkomsten betrekking hebbend op in gebruik geven van onroerende gemeente-eigendommen voor zover die voor een bepaalde tijd zijn aangegaan

afdelingshoofd van de afdeling die de onroerende zaak beheert;

bij afdeling R&M tevens coördinator OWB

Blijft beperkt tot verhuren c.a. overeenkomstig de bestemming van de onroerende zaak (en niet voor verhuur c.a. van onroerende zaken die bestemd zijn voor openbare doeleinden of eigen gebruik van een dienst).

Voor ondertekening: zie volmachten

12

Besluiten tot verhuren, verpachten of op andere wijze in gebruik geven van roerende gemeente-eigendommen

-afdelingshoofd

-hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte

Voor ondertekening: zie volmachten

13

Verzenden ontvangstbevestiging

medewerker

Geldt niet voor bezwaar- of klaagschrift

14

Verdagen van beslissing op bezwaarschriften Awb in gevallen waarin de commissie bezwaarschriften al advies heeft uitgebracht aan het bestuursorgaan

afdelingshoofd

 

15

Horen van aanvrager resp. belanghebbende als bedoeld in de artt. 4:7 resp. 4:8 Awb

medewerker

 

16

Toekennen subsidies tot een bedrag van € 2.500 voor zover het bevoegdheid van het college betreft

afdelingshoofd

 

17

Correspondentie terzake van bestellingen, leveringen, e.d.

-afdelingshoofd

-coördinator

-hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte

 

18

Berekenen van leges en meedelen aan aanvrager

medewerker

Verzenden van nota door

Samenwerkingsverband belastingen

19

Besluiten tot het aangaan van een overeenkomst t.b.v. de interne bedrijfsvoering en het dagelijks functioneren van het bestuurs- en ambtelijk apparaat

-afdelingshoofd

-hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte

Onverminderd het door b. en w. vastgestelde inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de door de raad beschikbaar gestelde kredieten of budgetten

19a

Besluiten tot verlenen, weigeren, en intrekken van een vergunning als bedoeld in de Huisvestingsverordening Schouwen-Duiveland 2019 – 2022

afdelingshoofd

De toepassing van de hardheidsclausule (artikel 2.4 van de huisvestingsverordening) wordt niet gemandateerd

20

Uitvoering Wet bescherming persoonsgegevens

afdelingshoofd

 

21

Beslissen tot erkenning van rechtspersonen die tot budgetsubsidie gerechtigd zijn en tot opneming in het register als bedoeld in de Algemene subsidieverordening

coördinator

 

22

Besluiten op een ingebrekestelling

afdelingshoofd

 

Mandaten personele aangelegenheden:

23

Toekennen verlof conform hoofdstuk 6 CAR/UWO

-afdelingshoofd

-coördinator

Binnen geldende regeling

24

Toekennen verlof, al dan niet met behoud van bezoldiging om andere redenen dan genoemd in hoofdstuk 6 CAR/UWO

gemeentesecretaris

 

25

Benoemen vast en tijdelijk personeel, niet zijnde afdelingshoofden

afdelingshoofd

Binnen door b. en w. toegestane bestaande formatie

26

Bevordering afdelingshoofden naar functionele schaal

gemeentesecretaris

Binnen regeling bewust belonen en bezoldigingsregeling

27

Bevordering personeel, niet zijnde afdelingshoofden, naar functionele schaal

afdelingshoofd

Binnen regeling bewust belonen en bezoldigingsregeling

28

Bewust belonen afdelingshoofden

gemeentesecretaris

Binnen regeling bewust belonen

29

Bewust belonen personeel, niet zijnde afdelingshoofden

afdelingshoofd

Binnen regeling bewust belonen

30

In uitzonderlijke gevallen toekennen voorschot op vakantietoelage ex art. 6:3:1 CAR/UWO

afdelingshoofd

Bedrijfsvoering 1

Op voorstel afdelingshoofd en gehoord P&O consulent

31

In uitzonderlijke gevallen toekennen voorschot op bezoldiging ex art. 3:1:1 CAR/UWO

afdelingshoofd

Bedrijfsvoering 1

Op voorstel afdelingshoofd en gehoord P&O consulent

32

Besluiten op verzoek deelname aan cursus, seminar, symposium, e.d.

afdelingshoofd

Mits passend binnen opleidingsplan/-budget

33

Besluiten tot inhuur van uitzendkrachten, detacheringen en tijdelijke inhuur van capaciteit anderszins

afdelingshoofd, hoofd uitvoeringsbedrijf na toestemming gemeentesecretaris

Voor ondertekening: zie volmachten

34

Toekennen verplaatsingskosten

afdelingshoofd

Binnen geldende regeling

35

Uitvoeren hoofdstuk 17 CAR/UWO (persoonlijk ontwikkelingsplan)

afdelingshoofd

Binnen studiefaciliteitenregeling en passend binnen opleidingsplan

36

Besluiten op aanvraag om stage

afdelingshoofd

Binnen geldende regeling

37

Verlenen eervol ontslag op eigen verzoek vast en tijdelijk personeel

afdelingshoofd

 

38

Toekennen seniorenmaatregelen

afdelingshoofd

 

39

Toekennen waarnemingstoelage conform art. 3:1:2 CAR/UWO

afdelingshoofd

 

40

Uitbetaling overuren en toeslag onregelmatige dienst

afdelingshoofd

Binnen afdelingsbudget

41

Toekennen gratificatie i.v.m. ambtsjubileum

afdelingshoofd

 

42

Besluiten tot herplaatsing in andere functie binnen de afdeling

afdelingshoofd

 

43

Besluiten tot herplaatsing in andere functie binnen de organisatie

gemeentesecretaris

 

44

Besluiten op verzoek vermindering of vermeerdering arbeidsduur

afdelingshoofd

Binnen door b. en w. toegestane formatie

45

Toekennen inconveniëntenvergoeding

afdelingshoofd

 

46

Toekennen reis- en verblijfkosten

afdelingshoofd

Binnen geldende regeling

47

Uitbetaling vakantie-uren en overschrijving restanturen

afdelingshoofd

 

48

Aan- en verkoop verlofuren in het kader van het cafetariamodel

afdelingshoofd

Binnen geldende regeling

49

Opleggen verbod tot of het opleggen van nadere voorwaarden aan het verrichten van nevenwerkzaamheden door medewerkers, niet zijnde afdelingshoofden (art. 15:1e CAR/UWO

afdelingshoofd

 

50

Formeel aanwijzen van medewerkers i.h.k.v. de Wet veiligheidsregio’s met toepassing van art. 15:1:11 lid 2 CAR/UWO

gemeentesecretaris

 

51

Besluiten tot loondoorbetaling tijdens ziekte

Afdelingshoofd

 

N.B. 1:

Voor zover de omschrijving van de bevoegdheid betrekking heeft op een afdelingshoofd wordt voor “afdelingshoofd” in de kolom gemandateerde gelezen: “gemeentesecretaris”.

N.B. 2: Voor zover de omschrijving van de bevoegdheid zoals vermeld onder de nummer 23, 25, 27, 29, 32 t/m 41 en 44 t/m 49 betrekking heeft op een buitendienstmedewerker van de afdeling openbare werken wordt voor “afdelingshoofd” in de kolom gemandateerde gelezen: “hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte”.

Bijlage 2 Mandatenlijst afdeling Werken, wonen, leven

Nr.

Omschrijving/bevoegdheid

Gemandateerde

Specifieke bepalingen

1

Toepassing Wet op de lijkbezorging en uitvoering beheersverordening begraafplaatsen m.u.v. aan andere diensten opgedragen taken

specialist Basisregistratie personen (BRP)

 

2

Legalisatie handtekeningen en waarmerken van kopieën van documenten m.u.v. diploma’s en getuigschriften

specialist BRP en baliemedewerker burgerzaken

 

3

Toepassing van de bij of krachtens de Kieswet en het Kiesbesluit gegeven voorschriften, m.u.v.: -benoeming leden stembureau; -aanwijzen stemlokalen; -indelen van gemeente in stemdistricten; -vaststellen toe te kennen vergoedingen; -taken burgemeester als voorzitter hoofdstembureau

specialist BRP

 

4

Omzetten van een oproepingskaart in een kiezerspas

specialist BRP en baliemedewerker

burgerzaken

 

5

Toepassen van bij en krachtens de Wet Basisregistratie personen

specialist BRP en baliemedewerker

burgerzaken

 

6

Ingevolge de Paspoortwet en paspoortinstructie in behandeling nemen van aanvragen voor een reisdocument, afgifte van reisdocumenten

specialist BRP en baliemedewerker

burgerzaken

 

7

Toepassen Paspoortwet en paspoortinstructie, voor zover niet vermeld onder punt 6

specialist BRP

en coördinator

 

8

Afgeven van de volgende documenten:

-attestatie de vita -verklaring ter legalisatie van handtekeningen; -verklaring van Nederlanderschap

specialist BRP en baliemedewerker

burgerzaken

 

9

Doorsturen van een aanvraag om een verklaring omtrent het gedrag (Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens)

baliemedewerker

burgerzaken

verklaring van Justitie via burgemeester

10

Benoemen buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand uit een andere gemeente voor een dag voor het voltrekken van een huwelijk

afdelingshoofd

 

11

Afgeven, vernieuwen en vervangen van rijbewijzen ingevolge de Wegenverkeerswet 1994 en het reglement rijbewijzen

specialist BRP en baliemedewerker

burgerzaken

 

12

Toepassen Wegenverkeerswet 1994 in relatie tot reglement rijbewijzen, voorzover niet vermeld onder punt 11

specialist BRP

en coördinator

 

13

Behandelen van verzoeken om naturalisatie en optie als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap

specialist BRP

 

14

Behandelen van verzoeken om wijziging van de geslachtsnaam ingevolge bepalingen BW

specialist BRP

 

15

Voeren van bestandsbeheer van de geautomatiseerde bevolkingsbestanden

specialist BRP

 

16

Toepassing van de Wet bescherming persoonsgegevens in relatie tot de Wet Basisregistratie personen

specialist BRP

 

17

Vaststellen opgave huisvestingsaanvragen onderwijs

afdelingshoofd

 

18

Algemene subsidieverordening:

-uitstel verlenen om aanvraag om budgetsubsidie in te dienen (art. 7, lid 1)

-beslissing op aanvraag om budgetsubsidie voor ten hoogste 8 weken verdagen (art. 8, lid 2)

-beslissing

-termijn stellen als aanvraag tot subsidievaststelling niet tijdig wordt ingediend (art. 12, lid 2)

afdelingshoofd

 

19

Besluiten tot verlenen, weigeren, verlengen en afwijzen verzoek om verlenging van een vergunning als bedoeld in de Leegstandswet

afdelingshoofd

 

20

Toekennen stimuleringssubsidies tot € 2500 voor zover het een bevoegdheid van b. en w. betreft

afdelingshoofd

 

21

Besluiten tot vaststellen van verhuurovereenkomsten welzijnsorganisaties

afdelingshoofd

Voor ondertekening: zie volmachten

22

Uitvoeren van hoofdstuk 7 van de Verordening huisvestingsvoorzieningen onderwijs (gebruik gymn.ruimte voor basisonderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs

afdelingshoofd

 

23

Besluiten tot verstrekken van opdrachten tot uitvoering van (onderhouds)werkzaamheden aan andere diensten of derden, en het plaatsen van bestellingen of aankopen t.b.v. de welzijns- en sportaccommodaties ( voor zover passend binnen de vastgestelde begroting)

afdelingshoofd

voor ondertekening: zie volmachten

24

Beslissen op verzoek tot gebruik (delen) stadhuis voormalige gemeente Zierikzee

afdelingshoofd

regeling ingebruikgeving aan derden, gehoord conservator-beheerder museum. Voor ondertekening: zie volmachten

25

Toepassen van de volgende artikelen van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs: 15, lid 4 (tijdstip bekostigen), 16, lid 2 (instemming bouwplan en tijdstip bekostiging), 16, lid 6 (definitief bedrag en tijdstip bekostiging), 17 (beschikbaarstelling gelden in termijnen) 18, lid 3 (verlenging termijn), 36 (besluiten tot verhuur schoolgebouwen)

afdelingshoofd

voor wat betreft artikel 36: ondertekening – zie volmachten

26

Toepassen artikel 4 Verordening VROM starterslening

afdelingshoofd

 

27

Ondertekening van beschikkingen vallend onder het subsidieprogramma:

1.de kennisgeving wel/niet opnemen in het subsidieprogramma (voorlopige beschikking)

2.toekenningsbeschikking als bedoeld in artikel 8 van de algemene subsidieverordening

3.vaststellingsbeschikking als bedoeld in de artikelen 13 en 14 van de algemene subsidieverordening

afdelingshoofd

beslissingsbevoegdheid voorbehouden aan bestuursorgaan

28

Ondertekening van besluiten voortvloeiend uit de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs en

-hoofdstuk 1, titel IV, afdeling 3 van de Wet op het primair onderwijs;

-titel III, afdeling IA van de Wet op het voortgezet onderwijs;

-titel IV, afdeling 3 van de Wet op de expertisecentra (huisvestingsvoorzieningen)

afdelingshoofd

beslissingsbevoegdheid voorbehouden aan bestuursorgaan

29

Toepassing van artikel 46 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen (register kindercentra en gastouderbureaus)

afdelingshoofd

 

30

Toekennen pilotaanvragen startgroep peuters ministerie van OCW

afdelingshoofd

 

31

Toepassen en uitvoeren van hoofdstuk 2 van de Verordening materiële en financiële gelijkstelling onderwijs (voorzieningen en aanvullende voorzieningen)

afdelingshoofd

 

32

Beslissen over aangifte bij fraude

afdelingshoofd

 

33

 

 

 

34

 

 

 

35

Beslissen in eerste aanleg op aanvragen, vervolgaanvragen en in heronderzoeken en

Beëindigingsonderzoeken ingevolge BBZ 2004, IOAZ, Wet kinderopvang, Wet boeten maatregelen, minimabeleid, afstemmingsverordening en loonkostensubsidieregeling

klantmanager;

bij afwezigheid: beleidsmedewerker

Inclusief weigeren, wijzigen en intrekken en gebaseerd op bestaand beleid en uitvoeringspraktijken

36

Beslissen in eerste aanleg op aanvragen, vervolgaanvragen en in heronderzoeken inzake uitkering ingevolge de Participatiewet en IOAW

klantmanager;

bij afwezigheid: beleidsmedewerker

Inclusief weigeren, wijzigen en intrekken en gebaseerd op bestaand beleid en uitvoeringspraktijken

37

Besluiten tot inkoop van individuele reïntegratietrajecten

klantmanager

In afwijking van algemene regel ook mogelijk als bezwaar is te verwachten, mits beslissing routinematig karakter heeft

38

Besluiten tot deelname aan een participatietraject

klantmanager

 

39

Opleggen en innen van het eigen aandeel financiële tegemoetkoming als bedoeld in artikel 19 van de Wet maatschappelijke ondersteuning

Centraal Administratiekantoor (CAK), Den Haag

 

40

Opdracht tot betaling van voorschotten op aangevraagde uitkeringen

klantmanager;

beleidsmedewerker

 

41

Beslissen op aanvragen om gehandicapten-parkeerkaart en verlenging daarvan

Baliemedewerker burgerzaken

 

42

Beslissen op aanvragen en declaraties van ESF

afdelingshoofd

 

43

Uitvoeren Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

Kredietbank West-Brabant

Met uitzondering van be- en afhandeling van bezwaar- en (hoger) beroepschriften

44

 

 

 

45

Afgifte verklaring ex artikel 285 Faillissementswet

Kredietbank West-Brabant

 

46

Ondertekenen van aanvragen om advies ter voorbereiding en uitvoering van besluiten

klantmanager, consulent bijzondere bijstand en Wmo-consulent

 

47

Opleggen van hersteltermijnen en opschorten van een uitkering

klantmanager, consulent bijzondere bijstand, Wmo-consulent

 

48

Beslissen in eerste aanleg op aanvragen, vervolgaanvragen en in heronderzoeken Wmo

Wmo-consulent

Inclusief weigeren, wijzigen en intrekken en gebaseerd op bestaand beleid en uitvoeringspraktijk

49

Beslissen op aanvragen om heronderzoeken bijzondere bijstand ingevolge de Participatiewet en de gemeentelijke minimaregelingen

consulent bijz. bijstand; bij afwezigheid: beleidsmedewerker

 

50

Toekennen en afwijzen individuele voorziening jeugdhulp als bedoeld in de Verordening jeugdhulp

Jeugdconsulent, bij afwezigheid procesregisseur Jeugd WWL

 

51

Herzien, intrekken of terugvorderen individuele voorziening jeugdhulp als bedoeld in art. 7 van de Verordening jeugdhulp

Jeugdconsulent, bij afwezigheid procesregisseur Jeugd WWL

 

52

Ondertekenen van alle correspondentie rondom melding en aanvraag, de rapportage en de beschikking ter uitvoering van besluiten

Jeugdconsulent, bij afwezigheid procesregisseur Jeugd WWL

 

53

Opschorten van de aanvraagfase

Jeugdconsulent, bij afwezigheid procesregisseur Jeugd WWL

 

54

Toegang tot CORV en indienen verzoek tot onderzoek bij de raad voor de kinderbescherming ex artikel 3.1, lid 1 Jeugdwet

Procesregisseur Jeugd, bij afwezigheid procesregisseur 3D WWL

na overleg met de burgemeester en de wethouder belast met de portefeuille sociaal domein

55

Besluit als bedoeld in art. 2.3, lid 1 Jeugdwet juncto art. 265b, lid 2, boek 1 Burgerlijk Wetboek

Procesregisseur Jeugd, bij afwezigheid procesregisseur 3D WWL

na toepassing van mandaat de uithuisplaatsing terugkoppelen aan de wethouder belast met de portefeuille sociaal domein

56

Machtigen van de gezinsmanager van de gecertificeerde instelling om het college te vertegenwoordigen voor rechterlijke instanties.

Procesregisseur Jeugd, bij afwezigheid procesregisseur 3D WWL

 

Bijlage 3 Mandatenlijst afdeling Ruimte en milieu

Nr.

Omschrijving/bevoegdheid

Gemandateerde

Specifieke bepalingen

1

Besluiten tot het verlenen van reserveringen en van opties op bouwkavels

coördinator

Inschrijvingsregeling bouwgrond woningbouw; optieregeling bouwgrond woningbouw; inschrijvingsregeling bouwgrond bedrijventerreinen; optieregeling bouwgrond bedrijventerreinen.

2

Besluiten tot verkoop van bouwgrond en uitgifte in erfpacht van bouwgrond

coördinator

Voor zover in overeenstemming met: vastgesteld bestemmingsplan; vastgesteld verkavelingsplan; verkoopprijzen op basis van exploitatie-opzet; grondprijsbrief; algemene verkoopvoorwaarden onroerende zaken respectievelijk algemene voorwaarden tot uitgifte van erfpacht S-D 2016.

3

Besluiten tot verkoop van snippergroen en restpercelen

coördinator

Beleidsnotitie groenstroken en restpercelen

4

Besluiten tot verhuren grond

coördinator

Op basis van bestaand prijsniveau inclusief inflatiecorrectie

5

Besluiten tot verhuren viswater/beëindigen huur viswater

coördinator

Algemene gebruiksvoorwaarden voor visrecht op ambachtsheerlijke gronden en viswateren Schouwen-Duiveland.

6

Besluiten tot het vestigen van zakelijke rechten, zoals het recht van opstal en erfdienstbaarheden t.l.v./t.d.v. gemeente-eigendommen

coördinator

Voor zover de zakelijke rechten zich met de bestemming verdragen

7

Toepassen Wet geluidhinder, voor zover het betreft: -hoofdstuk V, zones rond industrieterreinen, m.u.v. par. 4, saneringsmaatregelen; -hoofdstuk VI, zones langs wegen, afd. 2, maatregelen m.b.t. nieuwe situaties in zones; afd. 3, maatregelen in bestaande situaties; Alsmede de volgende uitvoeringsbesluiten: -besluit grenswaarden binnen zones langs wegen; -besluit grenswaarden binnen zones rond industrieterreinen

coördinator

 

8

Uitvoeren van milieuwetgeving, waaronder de Wet milieubeheer en alle in artikel 13.1 Wet milieubeheer genoemde wetten en daarop gebaseerde regelgeving voor wat betreft de bevoegdheden van b. en w. alsmede de milieubepalingen in gemeentelijke verordeningen.

coördinator

Incl. weigeren, wijzigen en intrekken van de beschikking

9

beoordeling ontvankelijkheid aanvragen Wet milieubeheer

juridisch medewerker, medewerker milieu en inspecteur milieu

Beoordeling, besluiten en verzenden

10

Uitvoeren van Woningwet, Bouwverordening en Bouwbesluit

coördinator

Incl. weigeren, wijzigen en intrekken van de beschikking

11

Verlenen van aanlegvergunningen

coördinator

 

12

Uitvoeren van de monumentenverordening met uitzondering van aanwijzing tot gemeentelijk monument

coördinator

 

13

Uitvoeren van de Erfgoedverordening Schouwen-Duiveland met uitzondering van aanwijzing tot gemeentelijk monument

coördinator

 

14

 

 

 

15

Voeren van correspondentie in kader van de uitkomst van vooroverleg en melding ter uitvoering van de Wabo

coördinator

 

16

Toepassen inspraakverordening m.b.t. ruimtelijke plannen

afdelingshoofd

Na overleg met portefeuillehouder

17

Beschikken op aanvragen (inclusief de afwijzing daarvan) om een enkelvoudige of meervoudige omgevingsvergunning

coördinator 

Alle afwijkingen zijn gemandateerd indien passend binnen beleidsregels (wanneer deze van toepassing zijn), met uitzondering van de omgevingsvergunningen waarbij art. 2.12, eerste lid, onder a, sub 3o wordt toegepast (de ondertekening hiervan is wel gemandateerd)

18

Verlenen opdracht voor uitvoeren bodemonderzoek

medewerker

Binnen bestaande beleidskaders, echter m.u.v. archeologisch onderzoek

19

Uitvoeren Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen onroerende zaken

baliemedewerker

 

20

Beoordeling ontvankelijkheid aanvragen Monumentenwet

medewerker

 

21

Uitvoeren van de Monumentenwet

coördinator

 

22

 

 

 

23

 

 

 

24

Verlenen van ontheffing van het bestemmingsplan ex art. 3.23 Wro

coördinator

Vooraf overleg met portefeuillehouder; passend binnen beleidsregels ontheffingen art. 3.23 Wro; mits geen zienswijzen ingediend en incl. weigering

25

Indienen zienswijze i.k.v. hoofdstuk VIII Natuurbeschermingswet 1998

beleidsmedewerker omgevingsbeleid

Voor zover akkoord met voorgenomen vergunningverlening

26

Op zodanige wijze beschikbaar stellen van stukken als bedoeld in art. 1.2.1, lid 1 van het Besluit ruimtelijke ordening dat deze langs elektronische weg door een ieder kunnen worden verkregen

coördinator

 

27

Melden aan de landelijke voorziening als bedoeld in art. 1.2.2, lid 2 van het Besluit ruimtelijke ordening van de vindplaats van plannen, besluiten en verordeningen op het gebied van ruimtelijke ordening

coördinator

 

28

Wijzigen (al dan niet ambtshalve) en intrekken van omgevingsvergunningen

coördinator

 

29

Besluiten naar aanleiding van Wabo-vergunningprocedures zoals het verlengen van beslistermijnen, het buiten behandeling laten van aanvragen en het niet-ontvankelijk verklaren van aanvragen

coördinator

 

30

Besluiten om een overeenkomst aan te gaan in de gevallen dat het sluiten van een overeenkomst als voorwaarde wordt gesteld voor het verlenen van een omgevingsvergunning in afwijking van het bestemmingsplan

coördinator

De ondertekening van de overeenkomst blijft voorbehouden aan de burgemeester

31

Besluiten om een overeenkomst ex artikel 6.24 Wro aan te gaan

afdelingshoofd

-indien de raming van kosten voor aanleg van voorzieningen in het exploitatiegebied (artikel 6.2.5 Bro) minder bedraagt dan € 10.000;

-nadat b. en w. over ruimtelijk plan een positief principebesluit heeft genomen of besloten heeft tot starten ruimtelijke procedure

32

Besluiten om een overeenkomst aan te gaan t.b.v. de landschappelijke inpassing van een perceel of t.b.v. de uitvoering van een plan voor ruimtelijke kwaliteitswinst (verevening)

afdelingshoofd

Nadat b. en w. over het ruimtelijk plan een positief principebesluit heeft genomen of besloten heeft tot starten ruimtelijke procedure

33

Besluiten om een overeenkomst aan te gaan t.b.v. planschadeverhaal als bedoeld in artikel 6.4a Wro

afdelingshoofd

Nadat b. en w. over het ruimtelijk plan een positief principebesluit heeft genomen of besloten heeft tot starten ruimtelijke procedure

34

Parkeerverordening/regeling parkeervergunningen en ontheffingen:

1.termijnparkeervergunningen bewoners;

2.dagvergunningen;

3.incidentele ontheffingen bedrijven;

4.gemeentelijke ontheffingen

1.coördinator of baliemedewerker Bzbel

2.baliemedewerker Bzbel

3.baliemedewerker Bzbel

4.afdelingshoofd

Passend binnen beleid

35

Verkeer:

1.ontheffingen ingevolge RVV 1990;

2.tijdelijke ontheffingen ingevolge RVV 1990 (art. 87, borden C1 en E2);

3.ontheffingen ingevolge de Wegenverkeerswet 1994

1.coördinator

2.baliemedewerker Bzbel

3.coördinator

 

36

Ontheffingen, vergunningen, meldingen, aanwijsbesluiten ingevolge de Algemene plaatselijke verordening, zoals bedoeld in de volgende hoofdstukken van de Apv

Hoofdstuk 2 openbare orde en veiligheid

-straatartiest (2:9)

-voorwerpen op of aan de weg (2:10)

-(omgevings)vergunning aanleggen c.a. weg (2:11)

-(omgevings)vergunning maken c.a. uitweg (2:12)

-evenementen (2:25)

-plakken kladden (2:42)

-detectorverbod (2:47a)

-consumentenvuurwerk (2:72)

-bezigen consumentenvuurwerk (2:73)

Hoofdstuk 4 bescherming milieu, natuurschoon en zorg uiterlijk aanzien gemeente

-incidentele festiviteiten (4:3)

-overige geluidhinder (4:6)

-gebruik knalapparatuur (4:6a)

Hoofdstuk 5 andere onderwerpen huishouding gemeente

-parkeren voertuigen autobedrijf (5:2)

-kampeermiddelen (5:6)

-parkeren grote voertuigen (5:8)

-aantasting groenvoorzieningen (5:11)

-overlast fiets of bromfiets (5:12)

-inzameling geld of goederen (5:13)

-venten (5:15)

-standplaats (5:18)

-snuffelmarkt (5:23)

-gemotoriseerde watersport (5:30b)

-motorschepen en schepen op zee (5:30d)

-sportactiviteiten op strand (5:31b)

-verkeer in natuurgebieden (5:33)

-afvalstoffen verbranden of anderszins vuur stoken (5:34)

-verstrooiing van as (5:36)

coördinator

Passend binnen beleid en bij multidisciplinair optreden van diverse hulpverlenende instanties en bij gevoelige zaken vooraf overleg met – en instemming van b. en w. en/of de burgemeester

2:11- behoudens concessie nutsbedrijven

2:25- tenzij problemen worden voorzien of sprake is van afwijking van beleid

5:15- ook ventvergunning op strand

5:18- ook standplaatsvergunning op strand

37

Begunstigende beschikkingen ingevolge artikel 2:28 Apv (exploitatie- en terrasvergunning). Weigeren en intrekken voorbehouden aan bestuursorgaan en als aanvraag leidt tot gebruikmaken uitgebreide Bibob-vragenlijst

coördinator

Passend binnen beleid

38

Marktverordening (en nadere regels):

1.vergunning vaste plaats

2.vergunning standwerkersplaats

3.dagplaatsen/meeloopvergunning

4.ontheffing persoonlijke aanwezigheid

5.vergunning vervanging

1., 4. en 5.: coördinator

2.en 3.: martkmeester

Passend binnen beleid en waar nodig na advies overlegcommissie markt

39

Wet op de kansspelen – vergunning kansspelautomaat hoogdrempelige inrichting

coördinator

 

40

Begunstigende beschikkingen ingevolge de Drank- en Horecawet. Weigeren en intrekken voorbehouden aan bestuursorgaan en als aanvraag leidt tot gebruikmaken uitgebreide Bibob-vragenlijst

coördinator

 

41

Aanstelling evenementenverkeersregelaars en intrekking van de aanstelling als bedoeld in de Regeling verkeersregelaars

coördinator

 

42

Besluiten tot vaststellen branchelijsten voor weekmarkt Zierikzee en seizoensmarkt Renesse

afdelingshoofd

 

43

Toepassen verordening naamgeving en nummering (adressen)

coördinator

 

44

Toepassen en uitvoeren van de Wet veiligheidsregio’s

ambtenaar

crisisbeheersing

Binnen door de veiligheidsregio gestelde kaders

45

Toepassen en uitvoeren van de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren (AVOI Zeeuwse gemeenten) incl. daarbij behorend Handboek kabels en leidingen

coördinator

Gehoord de medewerker infra van de afd. openbare werken

N.B. 1: betreffende punt 8 geldt bovendien dat deze bevoegdheid uitgeoefend mag worden, met inachtneming van het aan de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) verleende mandaat.

N.B. 2: voor zover passend binnen vastgesteld beleid is ook de weigering, intrekking of wijziging van besluiten en beschikkingen ter uitvoering van de punten 34, 35, 36, 38 en 39 opgedragen aan de daarbij vermelde gemandateerde.

Bijlage 4 Mandatenlijst afdeling Openbare werken

Nr.

Omschrijving/bevoegdheid

Gemandateerde

Specifieke bepalingen

1

 

 

 

2

Besluiten over de wijze van aanbesteden van werken, leveringen en/of diensten

-coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte

Met inachtneming van vigerende (Europese) regelgeving en gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid

3

Besluiten tot het kiezen van aannemers van werken en van leveranciers van producten en/of diensten

-coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte

Met inachtneming van vigerende (Europese) regelgeving en gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid

4

Besluiten tot het verstrekken van opdrachten tot het uitvoeren van werken, het verrichten van diensten en/of aankoop, leasing, huur of huurkoop van een product (leveringen)

-coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte

Met inachtneming van vigerende (Europese) regelgeving en gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid

5

Besluiten tot meer- of minderwerk terzake van de uitvoering van werken

-afdelingshoofd vanaf € 10.000,-coördinator/hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte tot € 10.000,-

Binnen geautoriseerd budget en met inachtneming van gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid

6

Besluiten tot meer- of minderwerk terzake van de leveringen en/of diensten

-afdelingshoofd vanaf € 5.000,-;

coördinator, hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte tot € 5.000,-

Binnen geautoriseerd budget en met inachtneming van gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid

7

Besluiten tot het aanvragen van vergunningen voor het uitvoeren van werken

-coördinator -hoofd uitvoeringsbedrijf openbare ruimte

 

8

Besluiten tot het verlenen van toestemming voor het maken van een aansluiting op het gemeenteriool c.q. voor het lozen van afvalwater

medewerker ingenieursbureau

Met inachtneming van vastgestelde procedures

9

 

 

 

10

Besluiten tot tariefstelling alsmede op voorstellen inzake: landmeetkundig werk; plot- en tekenwerk; werken uitgevoerd door derden (uitritten, rioolaansluitingen e.d.)

afdelingshoofd

In overleg met andere afdelingen. Toetsen aan legesverordening en afdelingsplan

11

Toepassen van de brandbeveiligingsverordening

Directeur Veiligheidsregio Zeeland en coördinator Integrale veiligheid & handhaving

 

12

Uitvoeren besluit brandveilig gebruik bouwwerken (Gebruiksbesluit)

directeur Veiligheidsregio Zeeland en coördinator Integrale veiligheid & handhaving

 

13

Aanwijzen en ontslaan toezichthouders (tijdelijke medewerkers of onbezoldigde ambtenaren)

coördinator Integrale veiligheid en handhaving en afdelingshoofd

 

14

Uitvoeren van de milieuwetgeving voor zover het betreft controle en handhaving

coördinator Integrale veiligheid en handhaving

Let op artikel 4, aanhef en lid b Mandaatbesluit

15

Uitvoeren van de taken op grond van de Wabo voor zover het betreft controle en handhaving

coördinator Integrale veiligheid en handhaving

Let op artikel 4, aanhef en lid b Mandaatbesluit

16

Voornemen tot het opleggen van een last onder dwangsom of tot het opleggen van een last onder bestuursdwang

coördinator Integrale veiligheid en handhaving

 

17

Toepassen artikel 5.17 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (opleggen bouwstop, gebruiksstop, sloopstop ivm tegengaan of beëindigen gevaar voor volksgezondheid of veiligheid)

toezichthouders

handhaving

In afwijking van artikel 4, aanhef en lid b Mandaatbesluit en gelet op protocol opleggen bouwstop;

-direct melden aan portefeuillehouder;

-bestuursorgaan geeft uitvoering aan art. 5:31, lid 2 Awb

18

Aanpassen van handhavingsprotocollen

coördinator Integrale veiligheid en handhaving

 

19

Verlengen van begunstigingstermijn bij toepassing van bestuursdwang en lasten onder dwangsom

coördinator Integrale veiligheid en handhaving

In afstemming met portefeuillehouder

N.B.: betreffende de punten 14 tot en met 17 en 19 geldt bovendien dat deze bevoegdheden uitgeoefend mogen worden, met inachtneming van het aan de Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD) verleende mandaat.

Bijlage 5 Mandatenlijst afdeling Bedrijfsvoering 1

Nr.

Omschrijving/bevoegdheid

Gemandateerde

Specifieke bepalingen

1

Bevestigen voor ontvangst van bezwaarschriften

medewerker juridische zaken

 

2

Besluiten tot verdaging beslissing op bezwaar indien het advies van de commissie nog niet aan bestuursorgaan is uitgebracht

medewerker juridische zaken

 

3

Bevestigen voor ontvangst klaagschriften alsmede correspondentie over klachten

klachtencoördinator

 

4

Besluiten tot het al dan niet toekennen van schadevergoeding wegens door derden geleden schade

medewerker verzekeringen

Tot maximaal € 5.000,- per gebeurtenis

5

Besluiten tot het afsluiten van verzekeringscontracten, inclusief mutaties

medewerker verzekeringen

Mits jaarpremie per contract niet hoger is dan € 10.000, - en binnen budget verzekeringen

6

Besluiten tot het aanmelden van schadegevallen bij assuradeuren alsmede correspondentie terzake

medewerker verzekeringen

 

7

Besluiten tot aansprakelijkstelling van derden voor schade toegebracht aan gemeentelijke eigendommen

medewerker verzekeringen

Tot maximaal € 50.000, - per gebeurtenis. Bij bedragen boven € 10.000, - alleen na terugkoppeling met de portefeuillehouder

8

Besluiten tot voegen in een strafproces a.g.v. door gemeente geleden schade

medewerker verzekeringen

 

9

Voorbereiden werven personeelsleden: plaatsen advertentie, ontvangstbevestiging, uitnodigen sollicitanten, vragen van inlichtingen, afdoen spontane sollicitaties en afschrijven van sollicitanten

P&O-consulent

Binnen geldende regeling

10

Toepassen levensloopregeling

P&O-consulent en medewerker salarisadministratie

Binnen geldende regeling

11

Informatie Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens i.v.m. aanvragen Koninklijke onderscheiding

medewerker kabinet en representatie

 

12

Afgeven werkgeversverklaringen

medewerker

salarisadministratie

 

13

Besluiten tot het in gebruik geven van (delen) gemeentehuis

afdelingshoofd

Regeling ingebruikgeving aan derden. Voor ondertekening: zie volmachten

14

 

 

 

15

Vernietigen van daarvoor in aanmerking komende bescheiden, berustend in de archiefbewaarplaats

gemeentearchivaris

Vervanging door medewerker archief

16

Geven van inzage in de niet-openbare delen van archieven van gemeente(n) en gemeenschappelijke regelingen

gemeentearchivaris

Vervanging door medewerker archief

Bijlage 6 Mandatenlijst afdeling Bedrijfsvoering 2

Nr.

Omschrijving/bevoegdheid

Gemandateerde

Specifieke bepalingen

1

Nemen van invorderings- en kostenbeschikkingen op grond van afdeling 4.4.1 van de Algemene wet bestuursrecht

afdelingshoofd

 

2

Uitstel tot betaling, geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren van vorderingen < € 5.000 en het invorderen van vorderingen bij niet-tijdige betaling, zowel privaatrechtelijke vorderingen als vorderingen o.g.v. 4e tranche Awb

Invorderingsambtenaar

-bij vorderingen > € 5.000 college informeren

-oninbaar verklaarde vorderingen opnemen in debiteurenrapportage en overleggen aan college

3

Sisa-verklaringen, belastingaangiften en opgaven t.b.v. ministeries

afdelingshoofd

 

4

Beslissen tot verhaal ingevolge Participatiewet, terugvordering en afzien van terugvordering dan wel buiten invorderingsstelling ingevolge Participatiewet, BBZ 2004, IOAW, IOAZ, Wmo, Burgerlijk Wetboek, Wet inburgering en gemeentelijke minimaregelingen

medewerker terugvordering en verhaal; bij afwezigheid:

coördinator

In afwijking van algemene regel ook mogelijk als bezwaar is te verwachten, mits beslissing routinematig karakter heeft.

5

Beslissen tot terugvordering waarbij gelijktijdig wordt besloten tot herziening en/of afstemming van de uitkering in combinatie met terugvordering, afzien van terugvordering dan wel buiten invorderingsstelling

medewerker terugvordering en verhaal; bij afwezigheid:

coördinator

In afwijking van algemene regel ook mogelijk als bezwaar is te verwachten, mits beslissing routinematig karakter heeft.

6

Beslissen tot uitvoeren beslaglegging

medewerker terugvordering en verhaal

 

7

Besluiten tot het verstrekken van informatie en/of afschriften uit archief, voor zover het betreft het deel dat nog niet aan de gemeentearchivaris is overgedragen, aan externen

afdelingshoofd

 

8

Vernietigen van archiefbescheiden in semi-statisch archief (Archiefwet)

afdelingshoofd

Na instemming van gemeentearchivaris

9

Toepassen van artikel 18a van de Participatiewet en artikel 20a van de IOAW/IOAZ en van de beleidsregels bestuurlijke boete

medewerker terugvordering en verhaal; bij afwezigheid: coördinator

 

10

Het beslissen op beëindigingsonderzoeken inzake uitkeringen ingevolge de Participatiewet, IOAW en IOAZ

coördinator financiële administratie; bij afwezigheid beleidsmedewerker WWL

Inclusief wijzigen, gebaseerd op bestaand beleid en uitvoeringspraktijken

11

Terugvordering van het persoonsgebonden budget volgens de Wet maatschappelijke ondersteuning

Medewerker terugvordering en verhaal

 

12

Ondertekenen van aanvragen om advies ter voorbereiding en uitvoering van besluiten

Medewerker terugvordering en verhaal

Eenzelfde mandaat heeft ook WWL in mandaat nr. 46

13

Opleggen van hersteltermijnen en opschorten van een uitkering

Medewerker terugvordering en verhaal

Eenzelfde mandaat heeft ook WWL in mandaat nr. 47

Vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft, op 2 mei 2017.