Organisatie | Montfoort |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Uitvoeringsregeling gemeentetoeslag voor peuteropvang gemeente Montfoort 2017 |
Citeertitel | Uitvoeringsregeling gemeentetoeslag voor peuteropvang gemeente Montfoort 2017 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Algemene Subsidieverordening gemeente Montfoort 2016, art. 3
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-08-2017 | 01-06-2019 | nieuwe regeling | 25-04-2017 | 437301 |
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Montfoort;
overwegende dat het wenselijk is om peuteropvang voor alle peuters in de gemeente Montfoort
toegankelijk te maken om zo de ontwikkeling van alle peuters te bevorderen;
gelet op artikel 3 van de Algemene Subsidieverordening gemeente Montfoort 2016;
besluiten vast te stellen de volgende regeling ‘Uitvoeringsregeling gemeentetoeslag voor peuteropvang gemeente Montfoort 2017’.
Artikel 2. Register van kinderopvangorganisaties die peuteropvang aanbieden in de gemeente Montfoort
Artikel 3. Voorwaarden voor de gemeentetoeslag
Ouders of verzorgers van een peuter komen in aanmerking voor een gemeentelijke toeslag voor peuteropvang als:
Artikel 4. De hoogte van de gemeentetoeslag
De gemeentetoeslag is opgenomen in bijlage 1 en bedraagt maximaal het uurtarief (2017: € 7,18) zoals vastgesteld door de Belastingdienst (www.toeslagen.nl) en wordt voor maximaal 40 weken per jaar gegeven.
Onverminderd het bepaalde in artikel 4:25 en artikel 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht wordt de gemeentetoeslag op grond van deze regeling in ieder geval geweigerd indien:
De gemeentetoeslag op grond van deze regeling wordt uitsluitend verstrekt aan ouders of verzorgers van peuters die gebruik maken van peuteropvang.
Het college kan de gemeentetoeslag voor peuteropvang geheel of gedeeltelijk terugvorderen als:
Aanvragen worden behandeld op volgorde van binnenkomst. Wanneer de aanvrager volgens artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid heeft gehad de aanvraag aan te vullen, geldt als datum van ontvangst van de aanvraag de datum waarop de aanvraag is aangevuld. Indien het tijdstip van binnenkomst van meerdere aanvragen gelijk is en het toekennen van de aanvragen het subsidieplafond zal overschrijden, wordt het beschikbare subsidiebedrag, tot aan het subsidieplafond, evenredig verdeeld over de aanvragen.
Bij het bereiken van het subsidieplafond voor peuteropvang (2017: € 24.000,-) wordt de aanvraag voor de gemeentetoeslag afgewezen. De aanvrager wordt hierover bericht. In het daaropvolgende subsidiejaar wordt de aanvraag opnieuw bekeken. De aanvrager hoeft, als er geen wijziging van de situatie is, geen nieuwe aanvraag in te dienen. De aanvragen worden behandeld in de volgorde zoals beschreven in artikel 11 lid 1.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van Montfoort, gehouden op 25 april 2017.
drs. M.P.CGadella-van Gils
de secretaris
mr. P.J.van Hartskamp-de Jong
de burgemeester
Bijlage 1 Tabel ouderbijdrage peuteropvang 2017
Via deze link is een hulpmiddel beschikbaar om het toetsingsinkomen vast te stellen: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toetsingsinkomen/
Aanvraagformulier gemeentetoeslag peuteropvang
Naam aanvrager: ………………………………………………………………………………….
Burgerservicenummer: …………………………………………………………………………. Geboortedatum: ………………………………………………………………………………… Straat en huisnummer: ………………………………………………………………………… Postcode en woonplaats: ……………………………………………………………………… Telefoonnummer overdag: …………………………………………………………………… Toetsingsinkomen aanvrager (zie Inkomensverklaring): €……………… Dit is inkomen uit: werk/ uitkering/ studie/ anders namelijk:………….. IBAN rekeningnummer voor overmaken gemeentetoeslag voor peuteropvang (Lever bij deze aanvraag een kopie van uw bankpas met dit rekeningnummer in): ……………….….t.n.v.:………………
Gegevens partner (woonachtig op hetzelfde adres)
Naam partner: …………………………………………………………………………………
Burgerservicenummer: ………………………………………………………………………… Geboortedatum: ………………………………………………………………………………… Toetsingsinkomen partner (zie inkomensverklaring): €…………………… Dit is inkomen uit: werk/ uitkering/ studie/ anders namelijk: ……………
Gegevens kind (Heeft u meer kinderen die gebruik maken van peuteropvang? Gebruik voor het opgeven van de gegevens de achterzijde van het laatste blad)
Naam kind: …………………………………………………………………………………
Burgerservicenummer:………………………………………………………………………… Straat en huisnummer: ………………………………………………………………………… Postcode en woonplaats: ……………………………………………………………………Geboortedatum: …………………………………………………………………………………
Peuteropvang (Lever bij deze aanvraag een kopie van de overeenkomst in)
Naam organisatie peuteropvang: ………………………………………………………. LRKP nummer: ……………………………………………………………………….
Straat en huisnummer: ………………………………………………………………………… Postcode en woonplaats: ……………………………………………………………………… Aantal uur per week reguliere opvang:..…………………………………………… Eerste dag waarop uw kind gebruik maakt van peuteropvang: ……….…../…………../……….…
Einddatum: ……….…../…………../……….…
(dag waarop uw kind voor het laatst gebruik maakt van de peuteropvang of waarop uw kind 4 jaar wordt)
U kunt dit formulier opsturen naar Gemeente Montfoort, Postbus 41, 3417 ZG Montfoort of gescand (met bijlagen) mailen naar info@montfoort.nl.
Wijzigingsformulier gemeentetoeslag peuteropvang
Gebruik dit formulier als u een wijziging wilt doorgeven die van invloed kan zijn op de hoogte van uw gemeentetoeslag voor peuteropvang.
Gegevens kind(eren) (waar u gemeentetoeslag voor peuteropvang voor ontvangt)
Naam: …………………………………………………………………………………………………….
Burgerservicenummer(s): …………………………………………………………………...
Straat en huisnummer:……………………………………………………………………………
Postcode en woonplaats: ……………………………………………………………………… Welke wijziging wilt u doorgeven? (Bijvoorbeeld in adresgegevens, uw inkomen, uw werksituatie, het aantal uren dat er gebruik gemaakt wordt van de peuteropvang, deelname aan de peuteropvang van een tweede kind, overgang naar andere peuteropvangorganisatie,stopzetting van peuteropvang, enzovoorts) ……………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………Ingangsdatum wijziging: ……………/……………./……………
U kunt dit formulier opsturen naar Gemeente Montfoort, Postbus 41, 3417 ZG Montfoort of gescand (met bijlagen) mailen naar info@montfoort.nl.
Binnen 8 weken na ontvangst van het wijzigingsformulier krijgt u bericht over de doorgang en hoogte van uw gemeentetoeslag.