Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Noordenveld

Uitvoeringsregeling voor heroverweging van de indeling van gewijzigde functies ex artikel 6:1 Procedureregeling HR21

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNoordenveld
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingUitvoeringsregeling voor heroverweging van de indeling van gewijzigde functies ex artikel 6:1 Procedureregeling HR21
CiteertitelUitvoeringsregeling heroverweging indeling gewijzigde functies
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 6:1 procedureregeling HR21

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

26-04-2017art. Uitvoeringsregeling

09-02-2016

www.officielebekendmakingen.nl 25-4-2017

67958

Tekst van de regeling

Intitulé

Uitvoeringsregeling voor heroverweging van de indeling van gewijzigde functies ex artikel 6:1 Procedureregeling HR21

 

 

Procedureregeling HR21

Uitvoeringsregeling voor heroverweging van de indeling van gewijzigde functies ex artikel 6:1 Procedureregeling HR21

  • 1

    De leidinggevende constateert dat het samenstel van werkzaamheden (= functie) is gewijzigd.

  • 2

    De leidinggevende beschrijft samen met de medewerker en de P&O-adviseur de feitelijke werkzaamheden.

  • 3

    De leidinggevende stelt een directievoorstel op en geeft daarin aan wat de wijzigingen zijn.

  • 4

    De directeur stelt de gewijzigde functie vast en geeft de vakgroep P&O opdracht advies uit te brengen over de indeling van de gewijzigde functie.

  • 5

    De P&O-adviseur, niet zijnde degene die betrokken is geweest bij de beschrijving van de gewijzigde werkzaamheden, brengt advies uit over de indeling van de functie en stelt een concept-collegevoorstel op ten behoeve van de directeur.

  • 6

    Het college beslist op voorstel van directeur.

  • 7

    Artikel 5, lid 4 t/m 6 wordt gevolgd:

    • -

      Het college deelt het indelingsbesluit als voorgenomen besluit mee aan de medewerker.

    • -

      De medewerker heeft 2 weken de tijd om schriftelijk zijn zienswijze kenbaar te maken.

    • -

      De directeur brengt advies uit over zienswijze.

    • -

      Het college neemt een gemotiveerd definitief indelingsbesluit waarbij zienswijze en advies directeur is betrokken.

  • 8

    Het college deelt dit besluit aan de medewerker mee als een voor bezwaar vatbare beslissing.

  • 9

    De medewerker heeft zes weken de tijd om bezwaar aan te tekenen tegen het indelingsbesluit bij het college.

  • 10

    Indien de medewerker bezwaar aantekent wordt de bezwaarprocedure gevolgd.

  • 11

    Elk jaar informeert het college de ondernemingsraad over de in dat jaar gewijzigde functies.