Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Emmen

Beleidsregel Subsidie kantoor- en Organisatiekosten Erkende Overlegpartners

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieEmmen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregel Subsidie kantoor- en Organisatiekosten Erkende Overlegpartners
CiteertitelBeleidsregel Subsidie kantoor- en Organisatiekosten Erkende Overlegpartners
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Verordeing op de Overlegstructuren gemeente Emmen 2016, art. 6, lid 2

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2017nieuwe regeling

22-11-2016

InEmmen, 01-12-2016

Onbekend.

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregel Subsidie kantoor- en Organisatiekosten Erkende Overlegpartners

Beleidsregel Subsidie kantoor- en Organisatiekosten

Erkende Overlegpartners

Artikel 1: Bijzondere begripsomschrijvingen

 

Erkende Overlegpartner: een door de gemeenteraad officieel erkende gesprekspartner, zoals bepaald in de Verordening op de Overlegstructuren.

 

Kantoor- en organisatiekosten: de kosten die gemaakt worden bij de uitoefening van de taken en bevoegdheden als bedoeld in artikelen 3 en 4 van de Verordening op de Overlegstructuren en vallen onder de volgende kostensoorten:

  • 1.

    vergaderkosten, zoals zaalhuur, koffie, huur van materialen

  • 2.

    bestuurskosten, zoals reiskosten, telefoonkosten, notariskosten

  • 3.

    kosten drukwerk, zoals wijk of dorpskrant, nieuwsbrief

  • 4.

    kosten van kopieën, porti, papier, cartridges

  • 5.

    kosten van afschrijving (annuïtair 4 jaar) en onderhoud van PC en printer

  • 6.

    scholingskosten

  • 7.

    bankkosten (geen rentekosten)

  • 8.

    contributies voor abonnementen en lidmaatschappen

  • 9.

    attenties ‘lief en leed’ voor bestuur en werkgroepen.

    Presentiegelden en kosten voor juridische procedures vallen niet onder kantoor- en organisatiekosten.

     

    Verordening op de Overlegstructuren: de door de raad vastgestelde regeling inzake de erkenning, financiering, taken en bevoegdheden alsmede de wijze van overleg met een Erkende Overlegpartner.

Artikel 2: Doelgroep

Op de subsidie voor kantoor- en organisatiekosten Erkende Overlegpartners in gemeente Emmen kan uitsluitend een beroep gedaan worden door Erkende Overlegpartners.

Artikel 3: Doel

Het doel van subsidieverstrekking is om op basis van deze beleidsregel de Erkende Overlegpartners te ondersteunen bij de uitvoering van hun taken en bevoegdheden als bedoeld in de Overlegstructuren voor zover het te maken kantoor- en organisatiekosten betreft.

Artikel 4: Aanvraag

  • 1.

    Voor aanvraag van de subsidie dient gebruik te worden gemaakt van het door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde aanvraagformulier, zoals opgenomen in bijlage 1.

  • 2.

    Bij het aanvraagformulier dient door de aanvrager tevens een begroting van de te maken Kantoor- en organisatiekosten te worden gevoegd.

  • 3.

    Aanvragen kunnen tot uiterlijk 1februari van het subsidiejaar worden ingediend.

Artikel 5: Subsidieplafond en verdeelregels

  • 1.

    Voorafgaand aan ieder kalenderjaar wordt een subsidieplafond vastgesteld en bekend gemaakt.

  • 2.

    Overschrijding van het subsidieplafond, als bedoeld in het vorige lid, is niet mogelijk

  • 3.

    De subsidie per Erkende Overlegpartner bestaat uit een vast en een variabel gedeelte. Het vaste bedrag wordt jaarlijks samen met het subsidieplafond bepaald. Het variabele bedrag wordt berekend aan de hand van inwonerklassen en het inwonertal per EOP op 1 januari voorafgaand aan het subsidiejaar. De wijze van berekening van het variabele bedrag is opgenomen in bijlage 2.

Artikel 6: Verlening, verantwoording, vaststelling en betaling

Verlening, verantwoording, vaststelling en betaling van de subsidie vindt plaats conform de geldende Algemene Subsidieverordening van de gemeente Emmen.

Artikel 7: Inwerkingtreding

  • 1.

    Deze beleidsregel treedt in werking op 1 januari 2017.

  • 2.

    Aanvragen ingediend voor 1 januari 2017 worden behandeld conform de eerder op 10 november 2015 door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde “Beleidsregel Subsidie kantoor- en Organisatiekosten Erkende Overlegpartners”.

  • 3.

    De eerdere versie van de “Beleidsregel Subsidie kantoor- en Organisatiekosten Erkende Overlegpartners” wordt ingetrokken en komt daarmee, behoudens het in het vorige lid bepaalde, per 1 januari 2017 te vervallen.

Artikel 8: Citeertitel

Deze beleidsregel wordt aangehaald als: “Beleidsregel Subsidie kantoor- en Organisatiekosten Erkende Overlegpartners”.

 

 

Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Emmen, gehouden op 22 november 2016.

 

De gemeentesecretaris,

De locoburgemeester,

 

 

 

 

I.A.A. Oostmeijer-Oosting

B.R. Arends