Organisatie | Geldermalsen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling Beschikbaarheidsdienst gemeente Geldermalsen 2016 |
Citeertitel | Beschikbaarheidsdienst gemeente Geldermalsen 2016 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Wachtdienstregeling Geldermalsen 2001.
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
De ondernemingsraad heeft instemming verleend op 16 februari 2017.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-03-2017 | 01-01-2021 | nieuwe regeling | 15-11-2016 | 16.00422 |
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Geldermalsen.
De medewerkers in dienst bij de gemeente Geldermalsen zoals bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, onderdeel a van de CAR/UWO die in opdracht van de werkgever verplicht bereikbaar en beschikbaar is zijnde:
Van toepassing zijnde werktijden:
Voor de periode dat de nieuwe werktijdenregeling (CAR-UWO ingangsdatum 1 januari 2014) nog niet is geïmplementeerd geldt het volgende:
Voor de medewerker (pikethouder) die is aangewezen voor het draaien van beschikbaarheidsdienst wordt gerekend met van toepassing zijnde normale werktijden als volgt: maandag tot en met donderdag 8:30 uur tot 17.00 uur en vrijdag 8.30 uur tot 12.30 uur. Hierbij is aansluiting gezocht bij de openingstijden van de gemeentelijke melddesk burgers.
Het buiten de normale voor de medewerker geldende werktijden in opdracht van de werkgever bereikbaar en beschikbaar zijn voor werkzaamheden die geen uitstel dulden;
Een aaneengesloten periode van zeven dagen waarin de medewerker buiten de normale werktijd verplicht is bereikbaar te zijn om op afroep zo spoedig mogelijk de bedongen werkzaamheden te verrichten;
De plaats van tewerkstelling kan op een locatie binnen de gemeente Geldermalsen zijn, dan wel een andere locatie benodigd voor het verrichten van de werkzaamheden die geen uitstel dulden;
Het verrichten van beschikbaarheidsdiensten op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag buiten de genoemde normale- cq ingeroosterde werktijden;
Het verrichten van beschikbaarheidsdiensten van zaterdag 0.00 uur tot en met zondag 24.00 uur en op de algemeen erkende feestdagen, genoemd in artikel 4:5 lid 3, van de CAR-UWO.
Artikel 5 Vergoeding/Toelage beschikbaarheid
Voor het zich beschikbaar houden tijdens beschikbaarheidsdiensten als bedoeld in deze regeling wordt een toelage beschikbaarheid toegekend conform het bepaalde in artikel 3:13 CAR-UWO (5% voor de uren op maandag tot en met vrijdag en 10% voor de uren op zaterdag, zondag en feestdagen van het uurloon van de aangewezen medewerker met een maximum van salarisschaal 7);
Tot het moment van invoering van de nieuwe werktijdenregeling geldt de urenberekening voor de toelage beschikbaarheid als volgt: Openingsuren van de gemeentelijke melddesk zijn 38 uur per week. Over de resterende uren per week (a 82 + 48 = 130 uur) ontvangt de medewerker een vergoeding voor de beschikbaarheid.
Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van Geldermalsen op 15 november 2016, 16.00422 onder voorbehoud van instemming van de Ondernemingsraad (verkregen op 16 februari 2017).
burgemeester en wethouders van Geldermalsen,
de secretaris, de burgemeester,
J.C. Steurrijs Mevrouw dr. M.W.M de Vries