Organisatie | Veiligheidsregio Haaglanden |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Archiefverordening Veiligheidsregio Haaglanden |
Citeertitel | Archiefverordening Veiligheidsregio Haaglanden |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 29 Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Haaglanden
Besluit informatiebeheer Veiligheidsregio Haaglanden
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-01-2017 | Vaststelling | 25-01-2017 Blad gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Haaglanden 30 januari 2017, nr. 78 | - |
Het Algemeen Bestuur van Veiligheidsregio Haaglanden
Gelezen de wet veiligheidsregio’s, de Wet gemeenschappelijke regelingen en de Archiefwet 1995;
Gelezen artikel 29 van de Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Haaglanden 2016;
I. Vast te stellen de volgende:
a. Beheerders: de commandant brandweer en de directeur publieke gezondheid van Veiligheidsregio Haaglanden;
Artikel 2; Verantwoordelijkheid Dagelijks Bestuur Archief.
1. Het Dagelijks Bestuur is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van voldoende en doelmatige archiefruimte
2. Het Dagelijks Bestuur is verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van voldoende deskundig personeel.
3. Het Dagelijks Bestuur is verantwoordelijk voor het ramen van voldoende middelen op de begroting ter bestrijding van de kosten die aan de zorg voor de archiefbescheiden zijn verbonden.
4. Het Dagelijks Bestuur stelt een Besluit Informatiebeheer vast waarin de verantwoordelijkheden met betrekking tot archiefbeheer binnen de organisatie belegd worden.
Artikel 3; Toezicht archivaris
1. De archivaris is bevoegd om onderzoek te doen naar het archiefbeheer bij Veiligheidsregio Haaglanden. De beheerders verstrekken aan de archivaris alle bescheiden en inlichtingen die voor de vervulling van zijn taak noodzakelijk zijn, en verlenen medewerking om inzicht te verschaffen in de ordening en toegankelijkheid van de archiefbescheiden evenals in de opzet en werking van hulpmiddelen en systemen waarin archiefbescheiden zijn opgenomen.
2. De archivaris is bevoegd, ter uitvoering van het hem opgedragen toezicht, zich te doen vervangen door aan hem ondergeschikte ambtenaren.
3. De archivaris rapporteert over zijn bevindingen aan de beheerders, en indien hij daartoe aanleiding vindt, aan het Algemeen Bestuur. Hij geeft daarbij aan welke voorzieningen naar zijn mening in het belang van een goed archiefbeheer moeten worden getroffen.