Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Rotterdam

Mini-enquête Boompjeskade

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieRotterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMini-enquête Boompjeskade
CiteertitelMini-enquête Boompjeskade
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, artt. 155a–155f
  2. Onderzoeksverordening Rotterdam 2003

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

02-02-2017Nieuwe regeling

02-02-2017

gmb-2017-25373

Gemeenteblad 2017, nummer 16

Tekst van de regeling

Intitulé

Mini-enquête Boompjeskade

 

 

De Raad van de gemeente Rotterdam,

gelezen het voorstel van het Presidium van de raad van Rotterdam inzake mini-enquête Boompjeskade (17bb685); raadsstuk 17bb725;

gelezen de motie-Bruijn d.d. 15 december 2016 ‘Instellen raadsonderzoek naar Boompjeskade 10-14’ (16bb10630);

gelet op de artikelen 155a–155f van de Gemeentewet en de Onderzoeksverordening Rotterdam 2003;

besluit:

  • I.

    Een onderzoek in te stellen conform artikel 155a t/m 155f Gemeentewet en artikel 3 van de Onderzoeksverordening Rotterdam 2003 naar het door het college van burgemeester en wethouders gevoerde bestuur inzake oprichting van de Vastgoedorganisatie en het dossier Boompjeskade 10–14.

  • II.

    Een commissie in te stellen bestaande uit een voorzitter, een plaatsvervangend voorzitter en drie leden.

  • III.

    Als omschrijving van onderwerp van onderzoek vast te stellen:

    Hoe verhoudt de oprichting van de vastgoedorganisatie zich tot de fraudezaak Boompjeskade en de afwikkeling tot in de periode 2016?

    • 1.

      Op welke wijze is de centrale vastgoedorganisatie tot stand gekomen?

    • 2.

      Welke bestuurlijke en ambtelijke keuzes hebben gedurende de periode vanaf de oprichting tot in 2016 al dan niet invloed gehad op de ontwikkeling van de Vastgoedorganisatie?

    • 3.

      Welke administratieve, financiële, bestuursmatige, organisatorische en juridische aspecten hebben er mogelijk toe geleid dat een fraudezaak zoals deze heeft kunnen ontstaan?

    • 4.

      Hoe is ambtelijk en bestuurlijk geacteerd om tot een optimale afwikkeling van deze zaak te komen?

    • 5.

      Welke aanbevelingen en aanvullende maatregelen kan de commissie doen om herhaling te voorkomen, op basis van het onderzoek en de beantwoording van de vragen een tot en met vier?

  • IV.

    In te stemmen met de voorgestelde wijze van ondersteuning van de onderzoekscommissie door een onderzoeksbureau.

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van

2 februari 2017.

De griffier,

A.C. de Bondt,

De voorzitter, plv.

A. Aboutaleb

Dit gemeenteblad 2017, nummer 16, is uitgegeven op 10 februari 2017 en ligt op werkdagen van 8.30 tot 16.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Stadswinkel Centrum, Coolsingel 40 (zijde Doelwater, tegenover hoofdbureau politie)

(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)