Organisatie | Groengebied Amstelland |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Verordening klachtenregeling Groengebied Amstelland |
Citeertitel | klachtenregeling Groengebied Amstelland |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | klachtenregeling |
Geen
Algemene wet bestuursrecht hoofdstuk 9
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-04-2004 | Onbekend | 03-12-2003 Amstelgids 29 april 2004 | Onbekend |
Het algemeen bestuur van Groengebied Amstelland;
gehoord van advies van de adviescommissie d.d. 23 oktober 2003;
gezien het voorstel van het dagelijks bestuur d.d. 12 november 2003;
gelet op Hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht;
gegeven de aan de algemeen besturen toekomende bevoegdheden tot het vaststellen van
vast te stellen de volgende verordening voor de behandeling van klachten
In deze verordening wordt verstaan onder:
a. klacht: een mondelinge of schriftelijke uiting van ongenoegen over een gedraging;
b. gedraging: het in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijke persoon of een rechtspersoon handelen of nalaten te handelen door
- het algemeen of dagelijks bestuur van Groengebied Amstelland
- een lid van het algemeen of dagelijks of bestuur van Groengebied Amstelland
- een werknemer van de uitvoeringsorganisatie of een daarmee op grond van diens werkzaamheid gelijk te stellen persoon in de uitoefening van zijn functie;
c. bestuursorgaan: het algemeen bestuur, dagelijks bestuur, voorzitter van Groengebied
d. klager: de natuurlijke persoon, niet zijnde een medewerker van de uitvoeringsorganisatie, of rechtspersoon die klaagt over een gedraging;
e. klachtcoördinator: de persoon, bedoeld in artikel 6 van deze verordening;
f. klachtbehandelaar: de persoon bedoeld in artikel 6, lid 4 van deze verordening;
g. schap: Groengebied Amstelland;
h. buitengewoon opsporingsambtenaar: een persoon, belast met de handhaving van de algemene verordening van Groengebied Amstelland aan wie een akte van opsporingsbevoegdheid is verleend;
i. uitvoeringsorganisatie: de organisatie die in opdracht van het bestuur beheers- of ontwikkelingstaken voor Groengebied Amstelland uitvoert;
Artikel 3 Registratie bij binnenkomst
Elke mondeling of schriftelijk ingediende klacht wordt geregistreerd en zo spoedig mogelijk ter kennis gebracht van de klachtcoördinator.
Artikel 6 Klachtcoördinator en klachtbehandelaar
De klachtcoördinator en zijn plaatsvervanger worden namens het algemeen bestuur door de directeur van de uitvoeringsorganisatie in die taak benoemd of van die taak ontheven. De klachtcoördinator is onafhankelijk in het kader van de uitoefening van zijn taak als klachtcoördinator; het bestuur en de leidinggevenden van de klachtcoördinator onthouden zich in dit verband van het geven van aanwijzingen of opdrachten.
Artikel 7 Afhandeling naar tevredenheid klager
Zodra naar tevredenheid van de klager aan diens klacht tegemoet is gekomen, vervalt de verplichting tot verdere toepassing van deze verordening.
Artikel 8 Uitzonderingen op behandelplicht
De klachtcoördinator kan besluiten de klacht niet in behandeling te nemen
indien de klacht betrekking heeft op een gedraging van een buitengewoon opsporingsambtenaar in het kader van de uitoefening van die functie. In de circulaire behandeling van klachten over buitengewoon opsporingsambtenaren, kenmerk 5237844/503CB, Staatscourant 30 juli 2003,' nr 144 is hiervoor een eigen regeling opgenomen.
De klachtcoördinator zendt de in het eerste lid bedoelde brief zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 weken na ontvangst van de klacht. Hierbij kan de afhandeling voor ten hoogste 4 weken worden verdaagd. Van de verdaging wordt schriftelijk mededeling gedaan aan de klager en aan degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van het Algemeen Bestuur van Groengebied Amstelland op 3 december 2003,
de secretaris, drs. ing. J.W. Nieuwenhuis
de voorzitter J.J. Schipper
Artikel 2 lndiening van klachten
Artikel 3 Registratie bij binnenkomst
Artikel 4 Behandeling mondeling ingediende klachten
Artikel 5 Ontvangstbevestiging
Artikel 6 Klachtcoördinator en klachtbehandelaar
Artikel 7 Afhandeling naar tevredenheid klager