Organisatie | Rotterdam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement van orde voor de werkzaamheden van de Commissie van advies inzake straatnamen 2017 |
Citeertitel | Reglement van orde voor de werkzaamheden van de Commissie van advies inzake straatnamen 2017 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt per 26 januari 2017 het Reglement van orde voor de werkzaamheden van de commissie van advies inzake straatnamen.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
26-01-2017 | Nieuwe regeling | 24-01-2017 | Gemeenteblad 2017, nummer 5 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam,
gelezen het voorstel van de concerndirecteur Dienstverlening van 24 januari 2017, kenmerk 1865576;
overwegende, dat met de opheffing van de deelgemeenten en de instelling van de gebiedscommissies het Reglement van orde dient te worden aangepast;
gelet op artikel 84 van de Gemeentewet;
Reglement van orde voor de werkzaamheden van de Commissie van advies inzake straatnamen 2017
De Commissie van advies inzake straatnamen adviseert het college van burgemeester en wethouders bij de naamgeving van straten, bruggen, parken, pleinen (mits openbaar) en wijken. De commissie vergadert als regel viermaal per jaar. De vergaderingen zijn niet openbaar.
De commissie bestaat uit ten hoogste twaalf leden. Van hen zijn de voorzitter en de secretaris in dienst van de gemeente Rotterdam. De stadsarchivaris bekleedt de functie van voorzitter. Voor de overige tien leden wordt gestreefd naar een evenwichtige verdeling van ambtelijke en niet-ambtelijke leden.
Niet-ambtelijke leden worden benoemd voor een termijn van 5 jaar. Deze termijn kan door het college van burgemeester en wethouders met ten hoogste 5 jaar worden verlengd.
Wanneer het in artikel 5 vereiste aantal leden niet aanwezig is, kan de voorzitter, met een tussentijd van ten minste 24 uur, een nieuwe vergadering beleggen. Op de uitnodiging voor die vergadering worden de onderwerpen vermeld, die in de eerste vergadering wegens onvoldoende opkomst moesten worden aangehouden. In de aldus belegde tweede vergadering kan over deze onderwerpen worden besloten ook al is niet het in artikel 5 vereiste aantal leden aanwezig.
Bij de voorbereiding tot straatnaamgeving wordt de gebiedscommissie van het gebied waarin de straat is gelegen geïnformeerd over het voorgenomen besluit. De gebiedscommissie heeft vier weken de tijd te reageren. Indien binnen de termijn van vier weken geen reactie is ontvangen, wordt uitgegaan van instemming. Indien de betreffende gebiedscommissie bezwaar maakt, wordt het voorstel tot straatnaamgeving opnieuw geagendeerd.
De commissie wordt bij haar werkzaamheden ondersteund door de secretaris. Het secretariaat is gepositioneerd bij het Stadsarchief.
De secretaris maakt notulen van de vergadering en zendt deze aan de leden. Deze notulen worden vastgesteld tijdens de volgende vergadering.
De secretaris ondertekent alle uitgaande stukken van de commissie. De secretaris draagt zorg voor de uitvoering van de besluiten van de commissie.
Dit gemeenteblad 2017, nummer 5, is uitgegeven op 25 januari 2017 en ligt op werkdagen van 8.30 tot16.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Stadswinkel Centrum,
Coolsingel 40 (zijde Doelwater, tegenover hoofdbureau politie)
(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)