Organisatie | Helmond |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Algemene mandaatregeling Helmond 2017 |
Citeertitel | Algemene mandaatregeling Helmond 2017 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Algemene mandaatregeling Helmond 2016.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-05-2017 | 04-04-2017 | 20-04-2018 | bijlage 1 | 21-03-2017 | 1456017 |
11-01-2017 | 05-05-2017 | Nieuwe regeling | 20-12-2016 | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester, de heffingsambtenaar en invorderingsambtenaar van Helmond ieder voor zover bevoegd;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de Gemeentewet;
Hoofdstuk 1 Begripsomschrijvingen en schakelbepaling
Artikel 1:1 Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
mandaat als bedoeld in artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht;
de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan feitelijke handelingen te verrichten, niet zijnde besluiten als bedoeld in artikel 1:3 van de Algemene wet bestuursrecht;
Hoofdstuk 2 Uitoefening van bevoegdheden
Artikel 2:1 Bevoegdheid, plaatsvervanging en besteding van budgetten
Indien de uitoefening van de in het register opgenomen bevoegdheden het beslissen over de besteding van budgetten met zich meebrengt, maakt dit onderdeel uit van het mandaat. Dit voor zover daarbij de te nemen besluiten niet zullen leiden tot overschrijding van het betreffende budget zoals opgenomen in de gemeentebegroting en met inachtneming van het bepaalde in de geldende Budgethouderschapsregeling en de in het register opgenomen bijzondere bepalingen of restricties.
Hoofdstuk 3 Toepassing van mandaat en mandaatregister
Artikel 3:1 Omvang en uitzonderingen op gebruik bevoegdheid
Artikel 3:4 Het mandaatregister
Het bij dit besluit behorende register geeft een overzicht van: de bevoegdheden, welk bestuursorgaan (primair) bevoegd is, de juridische grondslag per onderdeel, de aard van de bevoegdheid, gemandateerde functionarissen, het gebruik van de mogelijkheid tot ondermandaat en instructies, opmerkingen of restricties.
Het (algemeen) mandaatregister is openbaar en is te raadplegen via: www.overheid.nl.
Hoofdstuk 4 Coördinatie- en Slotbepaling
Bij het ontbreken van duidelijkheid als bedoeld in het vorige lid wordt de kwestie via de direct leidinggevende van gemandateerde ter nadere besluitvorming voorgelegd aan het bevoegde bestuursorgaan, voorzien van het standpunt van de algemeen directeur of ter beoordeling van laatstgenoemde van het Directieteam.
Burgemeester en wethouders van Helmond,
de burgemeester,
mevr. P.J.M.G. Blanksma-van den Heuvel.
gemeentesecretaris,
mr. drs. A.P.M. ter Voert.
De burgemeester van Helmond,
mevr. P.J.M.G. Blanksma-van den Heuvel.
De heffingsambtenaar,
De invorderingsambtenaar,
A. Algemeen (geldt voor alle organisatieonderdelen)
B. Personeel (bevoegdheden t.a.v. ambtenaren in dienst van de gemeente Helmond)
Onderdeel II Bijzonder deel - mandaten per organisatieonderdeel
1. Strategie en Programma’s (SP)
2. Bestuurs- en juridische ondersteuning (BJO)
6. Arbeid, Organisatie & Gezondheid (AOG)
7. Informatievoorziening & Automatisering (IVA)
8. Transactionele Dienstverlening (TD)
9. Ondernemen & Ontwikkelen (O&O)
10 Veiligheid en Naleving (V&N)
11. Accommodaties & Exploitaties (A&E)
12. Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR)
Onderdeel III Externe mandaten
A. Regionale brandweer (Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant)
B. Nationale Politie, eenheid Oost-Brabant
C. Stichting Stadswacht Helmond (SSH)
D. Beheerder recreatieplas Berkendonk
F. Beheerder R.K. begraafplaats Molenstraat
G. Beheerseenheid Sportvisserij Regio Helmond (BSRH)
H. Omgevingsdienst Zuid-Oost Brabant (ODZOB)
J. Parkeerbelastingen via externe dienstverleners
Onderdeel IV Bestuurlijke mandaten (BSM)
I-A Algemeen (geldt voor alle organisatieonderdelen)
Het vertegenwoordigen van de gemeente bij het opmaken van notariële akten en het verrichten van de privaatrechtelijke rechtshandeling strekkende tot het verlijden van de hiervoor bedoelde akten”. | Afdelingsmanager 1 r | Voor zover het behoort tot de taak van de desbetreffende afdeling. | |||||
Het besluiten tot het voeren van verweer inclusief het indienen van een verweerschrift in een bestuursrechtelijke bezwaarprocedure waarbij het college of de burgemeester partij is. | Over de inhoud van het verweerschrift vindt afstemming plaats met de afdeling BJO, tenzij in een bijzonder mandaat (afdeling of extern) anders is geregeld. | ||||||
het vertegenwoordigen van het college in het kader van een bestuursrechtelijke bezwaarprocedure waarbij het college of burgemeester partij is. | De bevoegdheid omvat mede het afgeven van een doorlopende machtiging aan functionarissen of een eenmalige machtiging op naam. | ||||||
Het besluiten tot het voeren van verweer in het kader van een civielrechtelijke procedure waarbij een bestuursorgaan van de gemeente of zijzelf partij is. | Gemandateerde kan op basis van een procesbesluit een advocaat/procureur inhuren | ||||||
Het vertegenwoordigen van de gemeente in civiele procedures. | |||||||
Het indienen van een pro forma bezwaarschrift, pro forma beroepschrift of voorlopige voorziening in een bestuursrechtelijke procedure. | Betreft de situatie waarin het college bezwaar maakt of beroep instelt. Het uiteindelijke bezwaarschrift of beroepschrift is voorbehouden aan college | ||||||
Procedure keuze bij het aanbesteden en inkopen van werken, diensten of leveringen. | |||||||
Het aanbesteden en inkopen van werken, diensten of leveringen , inclusief contractbeheer | Het aangaan van de overeenkomst is gebonden aan: Overeenkomsten anders dan inkoop en inzake inhuur van personeel, vallen niet onder dit mandaat. | ||||||
Alleen voor zover de functionaris ook bevoegd is de overeenkomst aan te gaan en daarbij de voor hem geldende instructies naleeft. | |||||||
Besluit tot afwijkende procedurekeuzes dan toegestaan conform drempelbedragen voor alle aanbestedingen en inkopen ongeacht bedrag. | Mandaat voor Programmadirecteur Sociaal Domein en Afdelingsmanager geldt uitsluitend indien instemming is verleend door Inkoopcoördinator . | ||||||
Besluit tot overige afwijkingen voor alle inkopen ongeacht bedrag. | Mandaat voor Programmadirecteur Sociaal Domein en Afdelingsmanager geldt uitsluitend indien instemming is verleend door Inkoopcoördinator . | ||||||
Het besluiten over bestuurlijke handhaving (last onder bestuursdwang, last onder dwangsom en bestuurlijke boete), al dan niet op verzoek. | Voor zover gerelateerd aan de aan de afdeling gemandateerde bevoegdheden. | ||||||
Besluitvorming inzake het vaststellen van een betalingsverplichting (bestuursrechtelijke geldschulden van en aan de gemeente). | Het mandaat omvat tevens de bevoegdheid om nevenbeschikkingen te nemen m.b.t. verrekening, uitstel van betaling, bevoorschotting en betaling wettelijke rente. Mandaat geldt niet voor invorderen van dwangsommen of kosten n.a.v. bestuursdwang. | ||||||
Besluit tot aanmaning en invordering bij dwangbevel i.v.m. betaling van een geldschuld aan de gemeente (bestuursrechtelijke geldschulden). | Mandaat geldt niet voor invorderen van dwangsommen of kosten n.a.v. bestuursdwang. | ||||||
Verstrekken van informatie over regelgeving en over vast beleid met inbegrip van het toezenden van stukken en (aanvraag) formulieren. | Betreft informatieverstrekking voor zover deze niet deel uitmaakt van een specifiek in een van de deelregisters opgenomen bevoegdheid (restcategorie) | ||||||
Besluiten over het verlenen, bevoorschotten en vaststellen subsidie o.b.v. de Algemene Subsidieverordening Helmond | Voor zover besluitvorming niet mede berust op nadere regels. Voor verlening zijn gemandateerden bevoegd tot een maximumbedrag van € 5.000,–. | ||||||
Toepassing geven aan hardheidsclausule overeenkomstig artikel 4.4 Algemene Subsidieverordening Helmond | Mandaat geldt alleen bij termijnoverschrijdingen die niet verwijtbaar zijn. | ||||||
Het verlenen van ontheffing of het opleggen van (extra) verplichtingen o.b.v. de Algemene Subsidieverordening Helmond | Artikelen 2.1 vijfde lid, 2.2 tweede en derde lid, 2.7 derde lid, 2.9 en 3.1 vierde lid ASV Helmond | Het verlenen van ontheffingen alleen na overleg met de portefeuillehouder. | |||||
Ondertekenen van beschikkingen tot verlening, bevoorschotting en vaststelling subsidie. | Het gaat hier om een ondertekeningsmandaat bij beschikkingen die in één verzamelbesluit aan het college ter besluitvorming worden voorgelegd. | ||||||
Het aanvragen van subsidies en bijdragen bij andere overheden en instanties en na verlening het voldoen aan de daaraan verbonden voorwaarden. | Voor zover het behoort tot de taak van het desbetreffende organisatieonderdeel. De machtiging omvat ook de bevoegdheid om de aanvraag en de verantwoordingsverklaring te ondertekenen. | ||||||
Het behandelen en afdoen van klachten die betrekking hebben op personen die werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van het college. | Afhandeling vindt plaats conform de klachtenregeling. Indien het een klacht betreft die gepaard gaat met een integriteitsmelding is het mandaat voorbehouden aan de gemeentesecretaris. | ||||||
Het opleggen van een toegangsverbod voor bepaalde tijd ten aanzien van één of meerdere gemeentelijke gebouwen of terreinen. | Mandaat geldt voor alle gebouwen en terreinen die in gebruik zijn van de gemeente. | ||||||
Vaststellen dat personen zich wederrechtelijk ophouden in openbare gedeelten van dienstgebouwen en het vorderen dat zij deze verlaten. | Mandaat geldt voor alle gebouwen en terreinen die in gebruik zijn van de gemeente. | ||||||
Het doen van aangifte van strafbare feiten namens de gemeente Helmond als rechtspersoon. | Gemeentesecretaris wordt achteraf in kennis gesteld van de aangifte. | ||||||
Aangifte loonheffingen valt onder dit mandaat en is voorbehouden aan de beide afdelingsmanagers. | |||||||
Het inrichten en vastleggen van de financiële organisatie en administratie | De procesbeschrijvingen komen tot stand op initiatief van de verantwoordelijke afdelingsmanager in nauwe afstemming met de concerncontroller (met name waar het gaat om maatregelen van interne controle). De gemeentesecretaris (voor vastleggingen die meerdere diensten raken) of programmadirecteur Sociaal Domein (voor dienst-specifieke vastleggingen) stelt vast, rekening houdend met het advies van de concerncontroller, die daarbij de concernkaders (zie handboek AO/IC) als leidraad hanteert. | ||||||
1. Het beslissen op een ingebrekestelling o.g.v. de Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen. 2. Het beslissen over de verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom. | Afstemming vindt plaats met de afdeling BJO. Afdeling BJO registreert het aantal ingebrekestellingen en verbeurde dwangsommen. | ||||||
Termijnstellen en het buiten behandeling stellen van een aanvraag om een beschikking (vergunning, ontheffing e.d.). | |||||||
Slechts toegestaan bij wijzigingen van ondergeschikte betekenis of die ten gunste is van de betrokken partij | |||||||
Het aanwijzen van toezichthoudende ambtenaren en het geheel of gedeeltelijk intrekken van een dergelijke | toezichthoudende ambtenaren vindt op naam plaats. Coördinatie vindt plaats vanuit BJO. Er kunnen instructieprotocollen van toepassing zijn. Ondermandaat voor aanwijzing kan aan externen verleend worden. | ||||||
Het verwerken van persoonsgegevens dient direct nodig te zijn voor de uitoefening van de taak van de betrokken functionaris (doelbinding). Er kan sprake zijn van een bewerkersovereenkomst. Bij het verwerken van persoonsgegevens dient de bevoegde functionaris zich te houden aan eventuele meldingen van het college aan de Autoriteit Persoonsgegevens, Brp- autorisaties en privacy- reglement. |
I-B. Arbeid (bevoegdheden t.a.v. ambtenaren in dienst van de gemeente Helmond)
Onderdeel II Bijzonder deel - mandaten per organisatieonderdeel
1. Strategie en Programma’s (SP)
2. Bestuurs- en juridische ondersteuning (BJO)
6. Arbeid, Organisatie & Gezondheid (AOG)
7. Informatievoorziening & Automatisering (IVA)
8. Transactionele dienstverlening (TD)
9. Ondernemen & Ontwikkelen (O&O)
10 Veiligheid en Naleving (V&N)
11. Accommodaties & Exploitaties (A&E)
12. Inrichting en beheer Openbare Ruimte (IBOR)
1. Afdeling : Strategie en Programma’s
2. Afdeling : Bestuurs- en Juridische Ondersteuning (BJO)
(op dit moment geen mandaten toegekend)
(op dit moment geen mandaten toegekend)
Art. 63, 66 en 28 Algemene Wet inzake rijksbelastingen Art. 231, tweede lid, onderdeel a, Gemeentewet, Art 30, derde lid, Wet WOZ. | |||||||
Ondertekenen collegebesluiten genomen op grond van de Leidraad invordering gemeentelijke belastingen. | |||||||
Beslissen op administratieve beroepschriften inzake kwijtschelding belastingen. | Artikel 25, eerste lid jo. art. 28, tweede lid, Uitvoeringsbesluit Invorderingswet 1990 | ||||||
Heffingsambtenaar 2 | |||||||
Betreft uitsluitend besluiten inzake onroerendezaakbelasting, rioolheffing en afvalstoffenheffing. | |||||||
Beperking: volmacht geldt alleen in de volgende gevallen: a. faillissement betreffende debiteur; b. onderliggend advies van de deurwaarder die het dossier van de debiteur in behandeling heeft gehad, dat verdere invorderingswerkzaamheden geen zin meer hebben c. indien ten aanzien van de betreffende debiteur sprake is van ‘V.O.W.’ (vertrokken onbekend waarheen) gedurende tenminste één jaar na de datum waarop de betreffende vordering invorderbaar is geworden. |
B. Team Advies & Beleid (incl. Inkoop & Contractmanagement), Planning & control, Administratie
6. Afdeling : Arbeid, organisatie en Gezondheid (AOG)
De mandaten van de afdeling AOG staan vermeld in onderdeel I-B.
7. Afdeling : Informatievoorziening en Automatisering (IVA)
8. Afdeling : Transactionele dienstverlening (TD)
A. Team Klantcontact en Dienstverlening.
9. Afdeling : Ondernemen en ontwikkelen (O&O)
(op dit moment geen mandaten toegekend)
B. Team Expertise en Ontwerpen.
10. Afdeling ; Veiligheid en Naleving.
11. Afdeling : Accommodaties en Exploitaties.
12 Afdeling : Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR)
A : Wet maatschappelijke ondersteuning.
C. Bijzondere bijstand, Minimabeleid en Schulddienstverlening.
D. Ontwikkeling Sociaal Domein
II - A Externe mandaten: Regionale brandweer (Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant)
III - B Externe mandaten: Nationale Politie, eenheid Oost-Brabant
De korpschef regiopolitie Brabant Zuidoost Afdelingschefs regiopolitie Brabant Zuidoost afdelingen Centrum, West en Oost | |||||||
Ambtenaren van politie als bedoeld in art. 3, eerste lid onder a en c Politiewet 1993 Buitengewoon opsporingsambtenaren als bedoeld in art. 142, eerste lid W.v.Sv. | Ondermandaat voor zover werkzaam in de politie-eenheid Oost-Brabant. Ondermandaat voor zover Boa werkzaam is binnen gemeente Helmond. | ||||||
Politieambtenaren van de politie eenheid Oost-Brabant welke zijn aangewezen als Hulp Officier van Justitie | Besluit in werking getreden op 30 oktober 2008 (zie separaat besluit op www.helmond.nl/regelgeving). In bijlage bij dat besluit zijn algemene instructies, gebruiksvoorschriften opgenomen. | ||||||
Het verrichten van diverse taken i.v.m. tijdelijke uithuisplaatsing. | Art. 10:4, 10:5 en 10:11 Algemene wet bestuursrecht en art. 2 en 5, Wet tijdelijk huisverbod | Politieambtenaren die werkzaam zijn bij de Regiopolitie Brabant Zuidoost en die de functie vervullen van hulpofficier van justitie | Besluit in werking getreden op 1 januari 2009 (zie separaat besluit op www.helmond.nl/regelgeving). |
III - C. Externe mandaten: Stichting Stadswacht Helmond (SSH)
III - D. Externe mandaten: Beheerder recreatieplas Berkendonk
III - E. Externe mandaten: Woningbouwcorporaties
Het vaststellen van een aanvraagformulier voor een urgentiebeschikking | Artikel 6, eerste lid, van de Huisvestings-verordening gemeente Helmond en artikel 4:4, Awb | ||||||||
Het uitvoeren van de intake van (urgent) woningzoekenden, gespreksvoering, het doorzenden van verzoeken om urgentiebeschikking aan het secretariaat van de Urgentiecommissie en het voeren van alle overige routinematige correspondentie en contacten. | De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie 3 De voorzitter van de Urgentiecommissie | ||||||||
De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie De voorzitter van de Urgentiecommissie* | |||||||||
De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie De voorzitter van de Urgentiecommissie* | Ondermandatering alleen duidelijk wanneer aan het vragen van het advies geen kosten zijn verbonden. | ||||||||
Het verstrekken van zakelijke inlichtingen aan derden omtrent de Huisvestingsverordening gemeente Helmond over feiten en gegevens die geen beleidsaspecten hebben. | De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie De voorzitter van de Urgentiecommissie* | ||||||||
Volledigheidstoets van verzoeken tot indeling in een of meer urgentiecategorieën met inbegrip van het opvragen van ontbrekende gegevens en bescheiden, termijnstelling en buiten behandeling laten van onvolledige verzoeken en aanvragen. | Artikel 6 lid 1 t/m 3 Huisvestings-verordening gemeente Helmond | De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie De voorzitter van de Urgentiecommissie* | |||||||
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder b en c Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie | ||||||||
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond 2016 of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
Het verlenen of weigeren van verzoeken tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
Het afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder b en c Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | De directeur- bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie | ||||||||
Het afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
Het afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 van Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | Artikel 6 lid 10 Huisvestings-verordening gemeente Helmond artikel 4:6 Awb | ||||||||
Het afwijzen van een herhaald verzoek tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | Artikel 6 lid 10 Huisvestings-verordening gemeente Helmond jo artikel 4:6 Awb | ||||||||
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder b en c Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie | ||||||||
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
Het intrekken van een beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder b en c Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie | ||||||||
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond 2016. | |||||||||
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder b van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond of de sociale urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 5 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
Het, al dan niet op verzoek, wegens gewijzigde omstandigheden verstrekken van een nieuwe beschikking tot indeling in de volkshuisvestelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | |||||||||
De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie | |||||||||
Het verlenen of weigeren van aanvragen om huisvestingsvergunning. | De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie | ||||||||
Vertegenwoordigen van het bestuursorgaan op hoorzittingen welke door de commissie voor de behandeling van de bezwaarschriften, de (voorzieningenrechter van de) Rechtbank, de (voorzieningenrechter van de) Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State in het kader van een bezwaar-, voorlopige voorzienings-, beroep- of hoger beroepsprocedure worden belegd waar het betreft: – beschikkingen op verzoeken om indeling in de urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 4 onder b en c Huisvestingsverordening gemeente Helmond alsmede de intrekking of wijziging daarvan, en; – besluiten op aanvragen om huisvestingsvergunningen als bedoeld in artikel 9 Huisvestingsverordening gemeente Helmond. | Artikel 160, lid 1, onder f, jo. artikel 171 lid 2, van de Gemeentewet | De directeur-bestuurder van een in het SGE werkzame woningcorporatie | Het bestuursorgaan wordt op de hoogte gebracht en gehouden van geëntameerde procedures. Beroepsprocedures worden afgestemd met afdeling BJO. De afdeling BJO bepaalt de samenstelling van de ambtelijke afvaardiging naar de beroepsrechter. | ||||||
Vertegenwoordigen van het bestuursorgaan op hoorzittingen welke door de commissie voor de behandeling van de bezwaarschriften, de (voorzieningenrechter van de) Rechtbank, de (voorzieningenrechter van de) Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State in het kader van een bezwaar-, voorlopige voorzienings-, beroep- of hoger beroepsprocedure worden belegd waar het betreft: – beschikkingen op verzoeken tot indeling in de maatschappelijke urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 2 van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond 2016 of medische urgentiecategorie als bedoeld in artikel 5 lid 3 onder a van de Huisvestingsverordening gemeente Helmond 2016 alsmede de intrekking of wijziging daarvan. | Artikel 160, lid 1, onder f, jo. artikel 171 lid 2, van de Gemeentewet | Het bestuursorgaan wordt op de hoogte gebracht en gehouden van geëntameerde procedures. Beroepsprocedures worden afgestemd met afdeling BJO. De afdeling BJO bepaalt de samenstelling van de ambtelijke afvaardiging naar de beroepsrechter. | |||||||
* Het betreffen de navolgende corporaties:
1. de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid ‘Woningbouwvereniging Helpt Elkander’
2. de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid ‘Woningbouwvereniging “Volksbelang”’
3. de stichting ‘Stichting Woonbedrijf SWS.Hhvl’
4. de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid ‘Woningbouwvereniging “Bergopwaarts”’
5. de stichting ‘Woningstichting “Thuis”’
6. de stichting ‘Stichting “Woonpartners”’
7. de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid ‘Woningbouwvereniging Compaen, Mierlo-Houtse partner in wonen’
8. de stichting ‘Stichting Trudo’
9. de stichting ‘Stichting WoCom’
10. de stichting ‘Stichting Wooninc.’
Het gaat hierbij om de programmadirecteur Sociaal Domein-bestuurders die, al dan niet gezamenlijk, volgens de bij de Kamer van Koophandel gedeponeerde informatie rechtens bevoegd zijn om de woningcorporatie te vertegenwoordigen.
Waar gesproken wordt over de voorzitter van de Urgentiecommissie, gaat het om de persoon die op basis van artikel 3 lid 4 van het Reglement van Orde van de Urgentiecommissie door de colleges van burgemeester en wethouders van het Stedelijk Gebied Eindhoven is voorgedragen en benoemd.
III - F. Externe mandaten: Beheerder R.K. begraafplaats Molenstraat
III - G. Externe mandaten: Beheerseenheid Sportvisserij Regio Helmond (BSRH)
III - H. Externe mandaten: Omgevingsdienst Zuid-Oost Brabant (ODZOB)
III - I. Externe mandaten: Raet BV
III - J. Externe mandaten: Parkeerbelastingen via externe dienstverleners
III - K. Externe mandaten: Senzer