Organisatie | Schiedam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schiedam houdende regels omtrent subsidies ASR 2017 |
Citeertitel | ASR 2017 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-01-2017 | nieuwe regeling | 03-01-2017 | 16INT00502 |
Artikel 2. Subsidiabele activiteiten
Artikel 5. Opschorten verplichtingen
Het college kan voor individuele subsidieverstrekkingen besluiten om, voor een periode van maximaal 3 jaar, de verplichtingen en voorwaarden die voortvloeien uit deze Algemene subsidieregeling Schiedam 2017 op te schorten, indien zij van oordeel is dat dit noodzakelijk is om gewenste innovatie tot stand te brengen.
Aldus vastgesteld door het college van de gemeente Schiedam in zijn vergadering van
3 januari 2017
De secretaris De voorzitter
drs. K.D. Handstede C.H.J. Lamers
Voor subsidieaanvragen ingevolge deze regeling zijn de in de ASV 2017 vastgestelde regels van toepassing.
In een aantal gevallen zijn er bijzondere subsidieregelingen vastgesteld waarin specifieke regels zijn opgenomen voor een beleidsterrein. Voor alle subsidieaanvragen, die niet onder een bijzondere subsidieregeling vallen, is de “Algemene subsidieregeling Schiedam 2017” van toepassing. Het bepaalde in de bijzondere subsidieregelingen gaat voor op de bepalingen in de onderhavige regeling. Een overzicht van de bijzondere regels staat in de bijlage Overige van toepassing zijnde subsidieverordening en subsidieregelingen.
Artikel 2. Subsidiabele activiteiten
De doelstellingen zoals vastgesteld in de programmabegroting 2017 vormen de wettelijke grondslag voor de subsidie. Een activiteit komt voor subsidie in aanmerking als het bijdraagt aan één van de doelen genoemd in de leden 2 t/m 5.
Op basis van de subsidieaanvraag vorm het college een oordeel over de noodzakelijke kosten. Alleen deze noodzakelijke kosten zijn subsidiabel.
In de afweging zoals bedoeld in het eerste lid, wordt tevens afgewogen of er sprake is van andere financieringsbronnen, eigen middelen van de subsidieontvanger, etc.
Vanuit een oogpunt van een doelmatige besteding van overheidsmiddelen zijn loonkosten boven de norm zoals bedoeld in de WNT niet subsidiabel.
Artikel 5. Opschorten verplichtingen
Regels staan soms in de weg om innovatie te bewerkstelligen. Deze regels tijdelijk voor een project niet te laten gelden, geeft de ruimte om te ervaren of zonder deze regels de gewenste resultaten beter bereikt kunnen worden.
Artikel 6. Social Return on Investment (SROI)
SROI is er op gericht om bij het aanwenden van subsidiegelden, waar mogelijk, gebruik te maken van instrumenten om mensen die een afstand tot de arbeidsmarkt hebben, leer- en werkervaringen op te laten doen in activiteiten van de gesubsidieerde organisatie. De inzet van SROI kan zowel gericht zijn op arbeidsparticipatie, maatschappelijke activiteiten en opdrachten aan sociale werkvoorziening. In het groot-regionaal samenwerkingsverband Rijnmond is een gemeenschappelijke bestektekst en een procedure afgesproken waarlangs SROI gerealiseerd wordt. Deze bestekstekst vormt de lijn waarlangs de invoering van SROI bij de subsidieontvangers gerealiseerd gaat worden.
Bijlage 1: Overige van toepassing zijnde subsidieverordeningen en subsidieregelingen
Op het programma Mens & Stad in Beweging zijn ook de volgende regelingen van toepassing:
Op het programma Ruimtelijke Inrichting in Samenhang zijn ook de volgende regelingen van toepassing:
Op het programma Economie in ontwikkeling zijn ook de volgende regelingen van toepassing:
Op het programma Overheid in balans zijn ook de volgende regelingen van toepassing: