Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Strijen

Verordening op de heffing en de invordering van leges 2017.

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Strijen
Officiële naam regelingVerordening op de heffing en de invordering van leges 2017.
CiteertitelLegesverordening 2017
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 156
  2. Gemeentewet, art. 229

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

15-04-201722-03-2018Tarieventabel

20-12-2016

Gemeenteblad 2017, 56349

Onbekend
29-12-201615-04-2017Nieuwe regeling

20-12-2016

Gemeenteblad, 187247

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening op de heffing en de invordering van leges 2017

De raad van de gemeente Strijen;

gelezen het bijgaande raadsvoorstel d.d. 12 december 2016 inzake Belastingverordeningen 2017;

gelet op de artikelen 156, tweede lid, aanhef en onderdeel h, en artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdeel b, van de Gemeentewet en artikel 1 van de Wet van 13 oktober 2011, houdende regeling van een grondslag voor de heffing van rechten voor de Nederlandse identiteitskaar (Stb. 2011, 440)

besluit vast te stellen de

Verordening op de heffing en de invordering van leges 2017.

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

Deze verordening verstaat onder:

  • a.

    ‘dag’: de periode van 00.00 uur tot 24.00 uur, waarbij een gedeelte van een dag als een hele dag wordt aangemerkt;

  • b.

    ‘week’: een aaneengesloten periode van zeven dagen;

  • c.

    ‘maand’: het tijdvak dat loopt van de 1e dag in een kalendermaand tot en met de 1e dag in de volgende kalendermaand;

  • d.

    ‘jaar’: het tijdvak dat loopt van de 1e dag in een kalenderjaar tot en met de 1e dag in het volgende kalenderjaar;

  • e.

    ‘kalenderjaar': de periode van 1 januari tot en met 31 december.

Artikel 2 Belastbaar feit

Onder de naam ‘leges’ worden rechten geheven voor:

  • a.

    het genot van door of vanwege het gemeentebestuur verstrekte diensten;

  • b.

    het verrichten van handelingen ten behoeve van een aanvraag van een Nederlandse identiteitskaart als bedoeld in artikel 2, tweede lid, van de Paspoortwet;

een en ander zoals genoemd in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel.

Artikel 3 Belastingplicht

Belastingplichtig is de aanvrager van de dienst of van de Nederlandse identiteitskaart, dan wel degene ten behoeve van wie de dienst is verleend of de handelingen zijn verricht.

Artikel 4 Vrijstellingen

Leges worden niet geheven voor:

  • a.

    diensten waarvan de kosten krachtens afdeling 6.4 van de Wet ruimtelijke ordening  (grondexploitatie) zijn of worden verhaald;

  • b.

    diensten met betrekking tot een aanvraag tot verlening of gehele of gedeeltelijke intrekking van een omgevingsvergunning of wijziging van voorschriften van een omgevingsvergunning, voor zover die aanvraag betrekking heeft op een activiteit met betrekking tot een inrichting als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder e, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.

  • c.

    Het in behandeling van een aanvraag tot verlening van een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onderdeel i, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, voor zover het een activiteit betreft bedoeld in artikel 2.2a van het Besluit omgevingsrecht (omgevingsvergunning beperkte milieutoets).

  • d.

    het in behandeling nemen van een aanvraag als bedoeld in de volgende onderdelen van de bij deze verordening behorende tarieventabel: 1.16.2 (loterij), 1.20.1.5 (geluidhinder), 1.20.1.6 (collecte), 1.20.1.7 (standplaats), 3.1.3 (art. 35 Drank- en Horecawet), 3.2 (evenementen/markten), indien de aanvraag een vergunning of ontheffing betreft voor een non-profitinstelling die zich blijkens haar statuten de uitoefening ten doel stelt van activiteiten van maatschappelijke, sociale of culturele aard en waarbij de activiteiten in hoofdzaak worden verricht door vrijwilligers.

Artikel 5 Maatstaven van heffing en tarieven

  • 1. De leges worden geheven naar de maatstaven en tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel.

  • 2. Voor de berekening van de leges wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid als een volle eenheid aangemerkt.

Artikel 6 Wijze van heffing

De leges worden geheven door middel van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur. Het gevorderde bedrag wordt mondeling, dan wel door toezending of uitreiking van de schriftelijke kennisgeving aan de belastingschuldige bekendgemaakt.

Artikel 7 Termijnen van betaling

  • 1. In afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Invorderingswet 1990 moeten de leges worden betaald in geval de kennisgeving als bedoeld in artikel 6:

    • a.

      mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de kennisgeving;

    • b.

      schriftelijk wordt gedaan, op het moment van uitreiken van de kennisgeving, dan wel in geval van toezending daarvan, binnen 30 dagen na de dagtekening van de kennisgeving.

  • 2. De Algemene termijnenwet is niet van toepassing op de in het eerste lid gestelde termijnen.

Artikel 8 Kwijtschelding

Bij de invordering van de leges wordt geen kwijtschelding verleend.

Artikel 9 Vermindering of teruggaaf

Gehele of gedeeltelijke vermindering of teruggaaf van leges voor een in de bij deze verordening behorende tarieventabel omschreven dienst wordt verleend overeenkomstig een met betrekking tot die dienst in die tarieventabel opgenomen bepaling.

Artikel 10 Overdracht van bevoegdheden

Het college is bevoegd tot het wijzigen van deze verordening, indien de wijzigingen:

  • a.

    van zuiver redactionele aard zijn;

  • b.

    een gevolg zijn van nieuwe of gewijzigde rijksregelgeving die in werking treedt binnen drie maanden na de officiële bekendmaking van de inwerkingtreding ervan in het Staatsblad of de Staatscourant en het de volgende hoofdstukken of onderdelen van titel 1 van de tarieventabel betreft:

    • 1.

      onderdeel 1.1.6 (akten burgerlijke stand);

    • 2.

      hoofdstuk 2 (reisdocumenten);

    • 3.

      hoofdstuk 3 (rijbewijzen);

    • 4.

      onderdeel 1.4.5 (papieren verstrekking uit de basisregistratie personen);

    • 5.

      hoofdstuk 6 (verstrekkingen op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens);

    • 6.

      onderdeel 1.9 1 (verklaring omtrent het gedrag);

    • 7.

      hoofdstuk 16 (kansspelen);

een en ander voor zover met deze wijzigingen niet reeds bij het vaststellen of latere wijziging van deze verordening bij raadsbesluit rekening is gehouden.

Artikel 11 Nadere regels door het college van burgemeester en wethouders

Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en de invordering van de leges.

Artikel 12 Overgangsrecht

  • 1. De Legesverordening 2016 van 22 december 2015, laatstelijk gewijzigd op 31 mei 2016, wordt ingetrokken met ingang van de in artikel 13, tweede lid, genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2. Indien de datum van inwerkingtreding van deze verordening ligt na de in artikel 13, tweede lid, opgenomen datum van ingang van de heffing, blijft de in het eerste lid genoemde verordening gelden voor de in de tussenliggende periode plaatsvindende belastbare feiten voor zover de heffing van de leges hiervoor in die periode plaatsvindt.

  • 3. Indien het voorstel van Rijkswet tot wijziging van de Paspoortwet in verband met het van rechtswege laten vervallen van reisdocumenten van personen aan wei een uitreisverbod is opgelegd (Kamerstukken I 2015/2016, 34358 (R2065), nr. A), tot wet is of wordt verheven en Artikel I van die wet in werking treedt, wordt in artikel 2, onder nummering van de bestaande tekst tot eerste lid, een tweede lid toegevoegd, luidende:

    • 2.

      Hetgeen in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel is bepaald over een Nederlandse identiteitskaart voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van achttien jaar nog niet heeft bereikt, is van overeenkomstige toepassing op een vervangende Nederlandse identiteitskaart voor personen met een uitreisverbod, ongeacht de leeftijd van de betrokken persoon.

  • 4. Indien artikel 10.8, onderdeel B, van de Wet natuurbescherming in werking treedt, worden de onderdelen 2.3.12 en 2.3.13 van de bij deze verordening behorende tarieventabel vervangen door:

    2.3.12Projecten of handelingen in het kader van de Wet natuurbescherming (bescherming van een Natura 2000-gebied)  
     Indien de aanvraag tot het verlenen van een omgevingsvergunning betrekking heeft op een project of het verrichten van een andere handeling als bedoel in artikel 2.1, eerste lid, onder j, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in de andere onderdelen van dit hoofdstuk indien tevens sprake is van de in die onderdelen bedoelde activiteiten:€ 169,80
         
    2.3.13Handeling in het kader van de Wet natuurbescherming (bescherming van soorten)  
     Indien de aanvraag tot het verlenen van een omgevingsvergunning betrekking heeft op het verrichten van een handeling als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder k, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in de andere onderdelen van dit hoofdstuk indien tevens sprake is van de in die onderdelen bedoelde activiteiten:€ 169,80
  • 5. De op grond van het vierde lid vervangen onderdelen blijven van toepassing op de belastbare feiten die zich voor de in artikel 13, derde lid, onder b, bedoelde datum van ingang van de heffing hebben voorgedaan.

Artikel 13 Inwerkingtreding

  • 1. Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.

  • 2. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2017.

  • 3. In afwijking van het tweede lid is de datum van ingang van de heffing van:

    • a.

      artikel 12, derde lid, het tijdstip waarop het in dat lid genoemde wetsvoorstel tot wet is of wordt verheven en artikel I van die wet in werking treedt.

    • b.

      artikel 12, vierde lid, het tijdstip waarop artikel 10.8, onderdeel B, van de Wet natuurbescherming in werking treedt.

Artikel 14 Citeertitel

Deze verordening wordt aangehaald als: Legesverordening 2017.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Strijen,

gehouden op 20 december 2016.

de griffier, de voorzitter,

M.A. Bourdrez drs. J.B. Waaijer

Bijlage TARIEVENTABEL, BEHORENDE BIJ DE LEGESVERORDENING 2017

Titel 1 Algemene dienstverlening

Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand

1.1.1Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap op:  
1.1.1.1 1.1.1.1.1 1.1.1.1.2.Maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 16.00 uur, met uitzondering van maandagmorgen tussen 09.30 en 10.30 uur: In het gemeentehuis aan het Waleplein of op een zelf gekozen locatie In het museum ‘het land van Strijen’, Kerkstraat 47€ 211,95 € 390,65
1.1.1.2Maandag tussen 09.30 en 10.30 uur in het gemeentehuis aan het Waleplein Nihil
1.1.1.3 1.1.1.3.1 1.1.1.3.2 1.1.1.3.3Zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur: In het gemeentehuis aan het Waleplein of op een zelf gekozen locatie In het museum ‘het land van Strijen’, Kerkstraat 47 In het voormalige gemeentehuis, Kerkstraat 54€ 376,40 € 554,05 € 554,05
1.1.1.4Dagen die gelijk gesteld worden met algemeen erkende feestdagen volgens de algemene termijnenwet tussen 10.00 en 15.00 uur in het gemeentehuis aan het Waleplein€ 376,40
1.1.2Het tarief bedraagt voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk indien daarbij gebruik gemaakt wordt van de trouwzaal of een andere door de gemeente hiertoe aangewezen ruimte op:  
1.1.2.1 1.1.2.1.1 1.1.2.1.2Maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 16.00 uur, met uitzondering van maandagmorgen tussen 09.30 en 10.30 uur: In het gemeentehuis aan het Waleplein of op een zelf gekozen locatie In het museum ‘het land van Strijen’, Kerkstraat 47€ 211,95 € 390,65
1.1.2.2Maandag tussen 09.30 en 10.30 uur in het gemeentehuis aan het WalepleinNihil
1.1.2.3 1.1.2.3.1 1.1.2.3.2 1.1.2.3.3Zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur: In het gemeentehuis aan het Waleplein of op een zelf gekozen locatie In het museum ‘het land van Strijen’, Kerkstraat 47 In het voormalige gemeentehuis, Kerkstraat 54€ 376,40 € 554,05 € 554,05
1.1.2.4Dagen die gelijk gesteld worden met algemeen erkende feestdagen volgens de algemene termijnenwet tussen 10.00 en 15.00 uur in het gemeentehuis aan het Waleplein€ 376,40
1.1.3Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap in een bijzonder huis op grond van artikel 64, Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek€  236,20
1.1.4Het tarief bedraagt voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk in een bijzonder huis op grond van artikel 64, Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek€ 236,20
1.1.5Het tarief bedraagt voor het verstrekken van:  
1.1.5.1een trouwboekje of partnerschapboekje in een normale uitvoering€  20,75
1.1.5.2een trouwboekje of partnerschapboekje in een luxe uitvoering€  32,85
1.1.6Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel 2 van de Wet rechten burgerlijke stand geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit akten burgerlijke stand.  

Hoofdstuk 2 Reisdocumenten

1.2.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.2.1.1tot het verstrekken van een nationaal paspoort aan een persoon van 18 jaar of ouder€  64,70
1.2.1.2tot het verstrekken van een reisdocument ten behoeve van een persoon die op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort) aan een persoon van 18 jaar of ouder€  64,70
1.2.1.3tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in 1.2.1.1 (zakenpaspoort) aan een persoon van 18 jaar of ouder€  64,70
1.2.1.4tot het verstrekken van een nationaal paspoort aan een persoon jonger dan 18 jaar€ 51,40
1.2.1.5tot het verstrekken van een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen€ 51,40
1.2.1.6tot het verstrekken van een reisdocument ten behoeve van een persoon die op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort) aan een persoon jonger dan 18 jaar€ 51,40
1.2.1.7tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in 1.2.1.1 (zakenpaspoort) aan een persoon jonger dan 18 jaar€ 51,40
1.2.2Het tarief bedraagt voor het verricht van handelingen ten behoeve van een aanvraag van een Nederlandse identiteitskaart (NIK) als bedoeld in artikel 2, tweede lid, van de Paspoortwet:  
1.2.2.1voor een persoon van 18 jaar of ouder€ 50,65
1.2.2.2voor een persoon jonger dan 18 jaar€ 28,60
1.2.3De tarieven genoemd in dit hoofdstuk worden bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van€  47,55

Hoofdstuk 3 Rijbewijzen

1.3.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs€  33,20
1.3.2Het tarief bedraagt voor het verkrijgen van een formulier voor omwisseling van een buitenlands rijbewijs€ 14,00
1.3.2Het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met het bedrag dat daarvoor door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) wordt berekend.  

Hoofdstuk 4 Verstrekkingen uit de basisregistratie personen

1.4.1Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met uitzondering van de onderdelen 1.4.3 en 1.4.4, wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de basisadministratie persoonsgegevens moet worden geraadpleegd.  
1.4.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.4.2.1tot het verstrekken van gegevens, per verstrekking€  3,55
1.4.2.2tot het verstrekken van een uittreksel uit de basisadministratie persoonsgegevens ten behoeve van de aanvrager€ 3,55
1.4.2.3tot het verkrijgen van een bewijs van in leven zijn€  3,55
1.4.3Voor de toepassing van onderdeel 1.4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon die niet zijn opgenomen in de basisregistratie personen.  
1.4.4Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.4.4.1tot het verstrekken van gegevens: per verstrekking€ 3,55
1.4.5In afwijking van de voorgaande onderdelen bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens als bedoeld in artikel 10, tweede lid, van het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens€  2,55
1.4.6Het tarief bedraagt voor het op verzoek doornemen van de basisregistratie personen, voor ieder daaraan besteed kwartier€  10,40

Hoofdstuk 5 Verstrekkingen uit het Kiezersregister

1.5Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een inlichting betreffende de registratie van de aanvrager als kiezer bedoeld in artikel D4 van de Kieswet€  3,55

Hoofdstuk 6 Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens

1.6.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een bericht als bedoeld in artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens:  
1.6.1.1.1per pagina zwart-wit€ 0,15
1.6.1.1.2per pagina kleur€  0,50
1.6.2Indien voor hetzelfde bericht op grond van de onderdelen 1.6.1.1.1 en 1.6.1.1.2 meerdere vergoedingen kunnen worden gevraagd, wordt slechts de hoogste gevraagd.  
1.6.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een verzet als bedoeld in artikel 40 van de Wet bescherming persoonsgegevens€  6,50

Hoofdstuk 7 Bestuursstukken

1.7.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:  
1.7.1.1een afschrift van de programmabegroting met toelichting€ 41,80
1.7.1.2een afschrift van de programmarekening met toelichting€  41,80
1.7.1.3een afschrift van het burgerjaarverslag€  41,80
1.7.1.4Een afschrift van het beleidsprogramma€ 22,95
1.7.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.7.2.1tot het verstrekken van:  
1.7.2.1.1een afschrift van het verslag van een raadsvergadering, per pagina€  0,65
1.7.2.1.2een afschrift van de stukken behorende bij een raadsvergadering, per pagina€  0,65
1.7.2.2tot het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar:  
1.7.2.2.1op de agenda’s van de raadsvergaderingen inclusief stukken indien de stukken worden thuisbezorgd of worden verzonden naar het adres van de abonnee€ 115,05
1.7.2.2.2op de agenda’s van de raadsvergaderingen inclusief stukken indien deze worden afgehaald €  42,05
1.7.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.7.3.1tot het verstrekken van:  
1.7.3.1.1een afschrift van het verslag van een vergadering van een raadscommissie, per pagina€  0,65
1.7.3.1.2een afschrift van de stukken behorende bij een vergadering van een raadscommissie, per pagina€  0,65
1.7.3.2tot het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar:  
1.7.3.2.1op de agenda’s van de vergaderingen van een raadscommissie inclusief stukken indien de commissiestukken worden thuisbezorgd of worden verzonden naar het adres van de abonnee€  83,60
1.7.3.2.2op de agenda’s van de vergaderingen van een raadscommissie inclusief stukken indien deze worden afgehaald€  42,05
1.7.4Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:  
1.7.4.1een afschrift van een gemeentelijke verordening per exemplaar€  20,95

Hoofdstuk 8 Vastgoedinformatie

1.8.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.8.1.1tot het verstrekken van een fotokopie van een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, structuurplan of stadsvernieuwingsplan:  
1.8.1.1.1gewaarmerkte afschriften van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief ik opgenomen, per pagina€ 3,55
1.8.1.1.2afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen per bladzijde in zwart-wit: per bladzijde in kleur:€ 0,15 € 0,50
1.8.1.2tot het verstrekken van kleurenplots wit-papier, kleurenplots transparant papier en lichtdrukken wit-papier van een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, structuurplan of stadsvernieuwingsplan, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:  
1.8.1.2.1Kleurenplots wit-papier formaat A0€ 31,85
1.8.1.2.2Kleurenplots wit-papier formaat A1€ 25,65
1.8.1.2.3Kleurenplots wit-papier formaat A2€ 19,00
1.8.1.2.4Kleurenplots wit-papier formaat A3€ 15,90
1.8.1.2.5Kleurenplots wit-papier formaat A4€ 12,75
1.8.1.2.6Kleurenplots transparant papier formaat A0€ 38,20
1.8.1.2.7Kleurenplots transparant papier formaat A1€ 31,30
1.8.1.2.8Kleurenplots transparant papier formaat A2€ 25,65
1.8.1.2.9Kleurenplots transparant papier formaat A3€ 22,20
1.8.1.2.10Kleurenplots transparant papier formaat A4€ 15,90
1.8.1.2.11Lichtdruk wit-papier formaat A0€ 8,00
1.8.1.2.12Lichtdruk wit-papier formaat A1€ 6,30
1.8.1.2.13Lichtdruk wit-papier formaat A2€ 4,65
1.8.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een afschrift van of uittreksel uit:  
1.8.2.1het gemeentelijke beperkingenregister of de gemeentelijke beperkingenregistratie, bedoeld in artikel 5, eerste lid, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen, dan wel tot het verstrekken van een aan die registratie ontleende verklaring, als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onder c, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen€ 12,20
1.8.3Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek om informatie uit het kadastraal register via Kadaster on-line:  
1.8.3.1de door het kadaster in rekening gebrachte kosten  
1.8.3.2voor het verstrekken van informatie uit en de over de niet gemeentelijke beperkingen een toeslag per kwartier van€ 10,40
1.8.4Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek om toelichting op het ter inzage verleende dossier, per kwartier€ 10,40
1.8.5Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek van vastgoed- deskundigen, makelaars e.d. tot opzoeken, het verstrekken en toezenden van informatie omtrent een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, structuurplan of stadsvernieuwingsplan bedraagt:€ 13,10

Hoofdstuk 9 Overige publiekszaken

1.9Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.9.1tot het verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag (wettelijk tarief)  
1.9.2tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening€  3,55

Hoofdstuk 10 Gemeentearchief

1.10.1Het tarief bedraagt voor het op verzoek doen van naspeuringen in de in het gemeentearchief berustende stukken, voor ieder daaraan besteed kwartier€  10,40
1.10.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van:  
1.10.2.1een afschrift of fotokopie van een in het gemeentearchief berustend stuk, per pagina€  3,55
1.10.2.2een uittreksel uit een in het gemeentearchief berustend stuk€  6,95

Hoofdstuk 11 Huisvestingswet

1.11Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.11.1tot het verkrijgen van een urgentieverklaring als bedoeld in de Huisvestingsverordening€  41,80
1.11.2Als onderdeel van de aanvraag tot het verkrijgen van een urgentieverklaring wordt medisch advies ingewonnen. De onder 1.11.1 bedoelde leges zullen daarom worden vermeerderd met de kosten van medisch advies.  

Hoofdstuk 12 Leegstandwet

niet van toepassing

Hoofdstuk 13 Gemeentegarantie

1.13Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.13.1tot het instemmen met het wijzigen of omzetten van een door de gemeente gegarandeerde hypothecaire geldlening€  41,80

Hoofdstuk 14 Marktstandplaatsen

Niet van toepassing (opgenomen in verordening op de heffing en invordering van markt- en staangeld Strijen 2008)

Hoofdstuk 15 Winkeltijdenwet

1.15Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.15.1voor een ontheffing in het kader van de Winkeltijdenwet of het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet€ 19,90
1.15.2tot het verlenen van toestemming om een in onderdeel 1.15.1 bedoelde ontheffing over te dragen aan een ander€  19,35
1.15.3tot het intrekken of wijzigen van een in onderdeel 1.15.1 bedoelde ontheffing€  19,90

Hoofdstuk 16 Kansspelen

1.16.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning als bedoeld in artikel 30b van de Wet op de kansspelen:  
1.16.1.1voor een periode van twaalf maanden voor één speelautomaat€  41,20
1.16.1.2voor een periode van twaalf maanden voor twee of meer speelautomaten, voor de eerste speelautomaat€  41,20
en voor iedere volgende speelautomaat€  20,95
1.16.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterijvergunning)€  10,40
1.16.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 28 van de Wet op de kansspelen (prijsvraagvergunning)€  10,40

Hoofdstuk 17 Kinderopvang

Niet van toepassing

Hoofdstuk 18 Kabels en leidingen

1.18.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding in verband met het verkrijgen van instemming omtrent plaats, tijdstip en wijze van uitvoering van werkzaamheden als bedoeld in artikel 5.4, eerste lid, van de Telecommunicatiewet€ 112,30
1.18.1.1indien het betreft werkzaamheden in tegel-, klinker- en sierbestratingen, alsmede gesloten verhardingen, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, per strekkende meter sleuf verhoogd met de tarieven die zijn genoemd in de “richtlijn tarieven (graaf)- werkzaamheden telecom: basistarieven 2012”.  
1.18.1.2indien het betreft werkzaamheden in bermen, groenstroken en dergelijke, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, per strekkende meter sleuf verhoogd met de tarieven die zijn genoemd in de “richtlijn tarieven (graaf)- werkzaamheden telecom: basistarieven 2012”.  
1.18.1.3indien met betrekking tot een melding overleg moet plaatsvinden tussen gemeente, andere beheerders van openbare grond en de aanbieder van het netwerk, verhoogd met€  56,20
1.18.1.4indien met betrekking tot een melding onderzoek naar de status van de kabel plaatsvindt, verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de melding aan de melder meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.  
1.18.2Indien een begroting als bedoeld in 1.18.1.4 is uitgebracht, wordt een melding in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de melder ter kennis is gebracht, tenzij de melding voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.  
1.18.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om vergunning voor het uitvoeren van werkzaamheden als bedoeld in artikel 4 van de Leidingverordening gemeente Strijen 2015:€ 112,30

Hoofdstuk 19 Verkeer en vervoer

1.19Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.19.1tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990€  20,95
1.19.2tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 5 van de Wet personenvervoer€ 20,95
1.19.3tot het verkrijgen van een gehandicaptenparkeerkaart als bedoeld in artikel 49 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW)€  35,70
1.19.4om ontheffing van de vastgestelde route gevaarlijke stoffen als bedoeld in artikelen 21 en 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen (WVGS)€ 199,25
1.19.5voor ontheffing op grond van artikelen 21 en 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen (WVGS)€ 120,80
1.19.6een ontheffing als bedoeld in artikel 148 van de Wegenverkeerswet (wedstrijd) voor zover burgemeester en wethouders bevoegd zijn ontheffing te verlenen€ 20,95
1.19.7tot het nemen van een verkeersbesluit tot het inrichten van een gehandicaptenparkeerplaats, op grond van artikel 18, lid 1, sub d van de Wegenverkeerswet en art 12 van het Besluit Administratieve bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW)€ 35,70

Hoofdstuk 20 Diversen

1.20.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.20.1.1tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 2:10 van de Algemene Plaatselijke Verordening (voorwerpen op of aan de weg)€ 34,60
1.20.1.2tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 2:28 van de Algemene Plaatselijke Verordening (exploitatievergunning)€ 41,15
1.20.1.3tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 2:9 van de Algemene Plaatselijke Verordening (straatartiest)€ 6,50
1.20.1.4tot het verkrijgen van een vrijstelling als bedoeld in artikel 2:30 van de Algemene Plaatselijke Verordening (sluitingstijden)€ 17,25
1.20.1.5tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 4:6 van de Algemene Plaatselijke Verordening (overige geluidhinder)€ 17,25
1.20.1.6tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 5:13 van de Algemene Plaatselijke Verordening (collecte)€ 6,50
1.20.1.7tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 5:18 van de Algemene Plaatselijke Verordening (standplaatsvergunning)€ 11,55
1.20.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:  
1.20.2.1Gewaarmerkte afschriften van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina:€ 3,55
1.20.2.2Afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:  
1.20.2.2.1per bladzijde in zwart-wit€ 0,15
1.20.2.2.2per bladzijde in kleur€ 0,50
1.20.2.3Kleurenplots wit-papier, kleurenplots transparant papier en lichtdrukken wit-papier, al dan niet behorend bij de in de onderdelen1.20.2.1 en 1.20.2.2 genoemde stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:  
1.20.2.3.1Kleurenplots wit-papier formaat A0€ 31,85
1.20.2.3.2Kleurenplots wit-papier formaat A1€ 25,65
1.20.2.3.3Kleurenplots wit-papier formaat A2€ 19,00
1.20.2.3.4Kleurenplots wit-papier formaat A3€ 15,90
1.20.2.3.5Kleurenplots wit-papier formaat A4€ 12,75
1.20.2.3.6Kleurenplots transparant papier formaat A0€ 38,20
1.20.2.3.7Kleurenplots transparant papier formaat A1€ 31,30
1.20.2.3.8Kleurenplots transparant papier formaat A2€ 25,65
1.20.2.3.9Kleurenplots transparant papier formaat A3€ 22,20
1.20.2.3.10Kleurenplots transparant papier formaat A4€ 15,90
1.20.2.3.11Lichtdruk wit-papier formaat A0€ 8,00
1.20.2.3.12Lichtdruk wit-papier formaat A1€ 6,30
1.20.2.3.13Lichtdruk wit-papier formaat A2€ 4,65
1.20.2.4een beschikking op aanvraag, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen€  41,80
1.20.2.5stukken of uittreksels, welke op aanvraag van de aanvrager moeten worden opgemaakt, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina€  1,65
1.20.2.6Het tarief voor het toezenden van stukken (toeslag bovenop geldende post tarieven) :€ 2,05

Titel 2 Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/ omgevingsvergunning

Hoofdstuk 1 Begripsomschrijvingen

2.1.1Voor de toepassing van deze titel wordt verstaan onder:  
2.1.1.1aanlegkosten:  
 de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de aanlegkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen. Indien de werken of werkzaamheden geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschieden wordt in deze titel onder aanlegkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor de werken of werkzaamheden waarop de aanvraag betrekking heeft;  
2.1.1.2bouwkosten:  
 de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV 1989), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt een raming van de bouwkosten, exclusief omzetbelasting, bedoeld in het normblad NEN 2631, uitgave 1979, of zoals dit normblad laatstelijk is vervangen of gewijzigd. Indien het bouwen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel onder bouwkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het tot stand brengen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft. Bij de berekening wordt gebruik gemaakt van de taxatieboekjes van Reed Business Information Bouw en Infra;  
2.1.1.3sloopkosten:  
 de aannemingssom exclusief omzetbelasting,, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de sloopkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen. Indien het slopen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel onder sloopkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het slopen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft;  
2.1.1.4Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.  
2.1.1.5Schetsplan: een schriftelijk verzoek om een mondelinge reactie tot het verkrijgen van een vergunning voor een activiteit op grond van de Wabo op basis van de redelijke eisen van welstand,  
2.1.1.6Vooroverleg: een schriftelijk verzoek om een schriftelijk principebesluit tot het verkrijgen van een vergunning voor een activiteit op grond van de Wabo op basis van het bestemmingsplan en/of de redelijke eisen van welstand,  
2.1.1.7Conceptaanvraag: een schriftelijk verzoek om een schriftelijk principebesluit tot het verkrijgen van een vergunning voor een activiteit op grond van de Wabo, voordat een aanvraag om omgevingsvergunning wordt ingediend,  
2.1.2In deze titel voorkomende begrippen die in de Wabo zijn omschreven, hebben dezelfde betekenis als bij of krachtens de Wabo bedoeld.  
2.1.3In deze titel voorkomende begrippen die niet nader in de Wabo zijn omschreven en die betrekking hebben op activiteiten waarvoor het toetsingskader in een ander wettelijk voorschrift is uitgewerkt, hebben dezelfde betekenis als in dat wettelijk voorschrift bedoeld.  

Hoofdstuk 2 Vooroverleg/beoordeling schetsplan

2.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een verzoek  
2.2.1voor het in behandeling nemen van een schetsplan118,55
2.2.2voor het in behandeling nemen van een vooroverleg177,90
2.2.2.1Indien een extra toets nodig is voordat een principebesluit kan worden genomen of voordat informatie kan worden gegeven over het schetsplan, worden de leges van 2.2.1 of 2.2.2 verhoogd en worden de volgende aanvullende leges geheven voor:  
2.2.2.2Een welstandtoets59,35
2.2.2.3.Toetsing aan het bestemmingsplan59,35
2.2.2.4Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om beoordeling van een conceptaanvraag om een omgevingsvergunning:van de leges zoals deze bij een daadwerkelijke aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project zouden worden vastgesteld.10% - met een minimum van 154,85
2.2.2.5Voorafgaand aan het in behandeling nemen van een verzoek als bedoeld in artikel 2.2, inhoudende een principe-uitspraak van het gemeentebestuur omtrent een ontwikkeling, waarvoor extern advies moet worden ingewonnen, worden de kosten van dat advies door middel van een begroting aan de aanvrager schriftelijk kenbaar gemaakt. De aanvrager heeft vijf werkdagen na ontvangst van de begroting gelegenheid daarmee schriftelijk in te stemmen of zijn verzoek in te trekken. De intrekking wordt door de aanvrager schriftelijk kenbaar gemaakt. Trekt aanvrager zijn verzoek niet in en is hij desondanks oneens met de begroting van kosten, dan is geen afgewogen integraal besluit over de gewenste ontwikkeling mogelijk en wordt het verzoek buiten behandeling gesteld.  

Hoofdstuk 3 Omgevingsvergunning

2.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project: de som van de verschuldigde leges voor de verschillende activiteiten of handelingen waaruit het project geheel of gedeeltelijk bestaat en waarop de aanvraag betrekking heeft en de verschuldigde leges voor de extra toetsen die in verband met de aanvraag moeten worden uitgevoerd, berekend naar de tarieven en overeenkomstig het bepaalde in dit hoofdstuk en hoofdstuk 4 van deze titel. In afwijking van de vorige volzin kan ook per activiteit, handeling of andere grondslag een legesbedrag worden gevorderd.  
2.3.1Bouwactiviteiten  
2.3.1.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:  
2.3.1.1.1indien de bouwkosten minder dan € 200.000 bedragen:2,84 %
 van de bouwkosten, met een minimum van:€  205,40
2.3.1.1.2indien de bouwkosten € 200.000 tot € 500.000 bedragen:2,69 %
van de bouwkosten;  
2.3.1.1.3indien de bouwkosten € 500.000 tot € 1.000.000 bedragen:2,29 %
van de bouwkosten;  
2.3.1.1.4indien de bouwkosten € 1.000.000 tot € 2.000.000 bedragen:2,12 %
van de bouwkosten;  
2.3.1.1.5indien de bouwkosten € 2.000.000 tot € 5.000.000 bedragen:1,96 %
van de bouwkosten;  
2.3.1.1.6indien de bouwkosten € 5.000.000 of meer bedragen:1,93 %
van de bouwkosten, met een maximum van:€ 150.000,00
     
 Welstandstoets  
2.3.1.2Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 bedraagt het tarief, indien een toetsing aan welstandscriteria moet plaatsvinden wordt:  
2.3.1.2.1Gereserveerd  
2.3.1.2.2Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 bedraagt het tarief, indien een toetsing aan welstandscriteria moet plaatsvinden wordt, indien hierover het advies van de welstandscommissie moet worden ingewonnen, het overeenkomstig onderdeel 2.3.1.1 berekende bedrag verhoogd met de volgende advieskosten, naar boven af te ronden op veelvouden van € 5,00: ·Bouwkosten minder dan € 25.000,00: € 55,70 ·Bouwkosten € 25.000,00 of meer, doch minder dan € 120.000,00: € 167,10 + 2,23‰ van bouwkosten ·Bouwkosten € 120.000,00 of meer, doch minder dan € 230.000,00: € 402,25 + 2,23‰ van bouwkosten ·Bouwkosten € 230.000,00 of meer, doch minder dan € 455.000,00: € 773,55 + 2,23‰ van bouwkosten ·Bouwkosten € 455.000,00 of meer: € 2.784,70 ·Adviezen inzake reclames per advies: € 68,05  
     
 Extra welstandstoets  
2.3.1.2.3Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 en 2.3.1.2 bedraagt het tarief, indien zich tijdens de beoordeling van de in dat onderdeel bedoelde aanvraag wijzigingen voordoen in het bouwplan en daarvoor een nieuwe welstandstoets noodzakelijk is, het bedrag en promillage zoals aangegeven in 2.3.1.2  
     
 Verplicht advies agrarische commissie  
2.3.1.3.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning op agrarische aspecten getoetst moet worden door de gemeente, bedragen de kosten van dat onderzoek€ 421,15
2.3.1.3.2Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning op agrarische aspecten getoetst moet worden door een externe deskundige, worden de kosten van dat advies in rekening gebracht bij de aanvrager. Het tarief bedraagt voor  
 standaardadvies voor bestaande bedrijven€ 808,40
 nieuwe vestigingen en/of beoordeling van een bedrijfsplan€ 947,75
 Achteraf ingediende aanvraag  
2.3.1.4Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1.1 bedraagt het tarief, indien de in dat onderdeel bedoelde aanvraag wordt ingediend na aanvang of gereedkomen van de bouwactiviteit:125 %
 Van de op grond van dat onderdeel verschuldigde leges.  
     
2.3.2Aanlegactiviteiten  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een aanlegactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder b, van de Wabo, bedraagt het tarief:2,35 %
van de aanlegkosten, met een minimum van:€ 85,60
en een maximum van:€ 150.000,00
     
2.3.3Planologisch strijdig gebruik waarbij tevens sprake is van een bouwactiviteit  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1:  
2.3.3.1indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º, van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse afwijking):234,35
2.3.3.2indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse kleine afwijking of tijdelijke afwijking):234,35
2.3.3.2.1Met dien verstande dat indien de bouwkosten minder zijn dan € 2500,- het tarief van 2.3.3.2 wordt aangepast tot:€ 75,00
2.3.3.3indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse afwijking):€ 2.817,85
2.3.3.4indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van exploitatieplan): € 469,75
2.3.3.5indien de aanvraag een project van provinciaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.1, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van provinciale regelgeving): € 469,75
2.3.3.6indien de aanvraag een project van nationaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.3, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van nationale regelgeving): € 469,75
2.3.3.7indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van voorbereidingsbesluit): € 469,75
     
2.3.4Planologisch strijdig gebruik waarbij geen sprake is van een bouwactiviteit  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en niet tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:  
2.3.4.1indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º, van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse afwijking):469,75
2.3.4.1.1Met dien verstande dat indien de aanvrager aantoont dat de bouwkosten minder zijn dan € 10.000,- het tarief van 2.3.4.1 wordt aangepast tot:€ 234,90
2.3.4.1.2Met dien verstande dat indien de aanvrager aantoont dat de bouwkosten minder zijn dan € 2.500,- het tarief van 2.3.4.1 wordt aangepast tot:€ 75,00
2.3.4.2indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse kleine afwijking of tijdelijke afwijking):469,75
2.3.4.2.1Met dien verstande dat indien de aanvrager aantoont dat de bouwkosten minder zijn dan € 10.000,- het tarief van 2.3.4.2 wordt aangepast tot:€ 234,90
2.3.4.2.2Met dien verstande dat indien de aanvrager aantoont dat de bouwkosten minder zijn dan € 2.500,- het tarief van 2.3.4.2 wordt aangepast tot:€ 75,00
2.3.4.3indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse afwijking):€  2.817,85
2.3.4.4indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van exploitatieplan):€  469,75
2.3.4.5indien de aanvraag een project van provinciaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.1, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van provinciale regelgeving):469,75
2.3.4.6indien de aanvraag een project van nationaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.3, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van nationale regelgeving):€  469,75
2.3.4.7indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van voorbereidingsbesluit):€  469,75
     
2.3.5In gebruik nemen of gebruiken bouwwerken in relatie tot brandveiligheid  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder d, van de Wabo, bedraagt het tarief:€  415,15
2.3.5.1Het tarief onder 2.3.5 wordt verhoogd met een toeslag zoals hieronder aangegeven. Voor een bouwwerk of inrichtingen (bouwwerk geen gebouw zijnde), met een gebruiksoppervlakte: Cat. 1: 0 t/m 100 m² € 418,35 Cat. 2: 101 t/m 500 m² € 172,60 + 2,33 per m² Cat. 3: 501 t/m 2.000 m² € 947,45 + 0,88 per m² Cat. 4: 2.001 t/m 5.000 m² € 2.367,95 + 0,233 per m² Cat. 5: 5.001 t/m 50.000 m² € 3.253,50 + 0,059 per m² Cat. 6: meer dan 50.000 m² € 5.186,25 + 0,0224 per m²  
2.3.5.2Indien een aanvraag om een vergunning als bedoeld in onderdeel 2.3.5.1 betrekking heeft op het tijdelijk gebruik van een bouwwerk ten behoeve van een evenement (gebruiksduur maximaal 4 weken) 10 % van het legestarief vermeld onder 2.3.5.1  
2.3.5.3Indien de aanvraag om een vergunning bedoeld in 2.3.5.1 betrekking heeft op een vergunning tot wijziging dan wel uitbreiding van een vergunning bedraagt het legestarief indien het betreft:  
2.3.5.3.1uitbreiding van de inrichting, met dien verstande dat de uitbreiding tenminste 10% van de oorspronkelijke gebruiksoppervlakte beslaat: Het legestarief vermeld in onderdeel 2.3.5.1, met dien verstande dat de toeslag uitsluitend wordt berekend over de oppervlakte van de uitbreiding  
2.3.5.3.2herindeling, interne verbouwing of gewijzigd gebruik van de gehele inrichting dan wel een deel van de inrichting, met dien verstande dat deze herindeling tenminste 10% van de gebruiksoppervlakte beslaat: 50% van het legestarief vermeld onder 2.3.5.1, met dien verstande dat de toeslag uitsluitend wordt berekend over de oppervlakte van de uitbreiding  
2.3.5.4Een verklaring van de overdracht van een omgevingsvergunning welke betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder d, van de Wabo, aan de nieuwe gebruiker87,35
2.3.5.5Indien een aanvraag om ontheffing of vergunning tijdens de behandeling door de aanvrager wordt ingetrokken of wordt geweigerd, worden de, volgens artikel 2.3.5.1 tot 2.3.5.4 berekende leges, met 50% verminderd.  
     
2.3.6Activiteiten met betrekking tot monumenten of beschermde stads- of dorpsgezichten (gereserveerd)  
     
2.3.7Sloopactiviteiten  
2.3.7.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het slopen van een bouwwerk bedraagt het tarief:  
2.3.7.1.1in gevallen waarin dat in een bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit is bepaald, bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder g, van de Wabo:€  319,10
     
 Aanleggen of veranderen weg  
2.3.8Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het aanleggen van een weg of verandering brengen in de wijze van aanleg van een weg waarvoor op grond van een bepaling in een provinciale verordening of artikel 2.11 van de Algemene plaatselijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2, aanhef en eerste lid, onder d, van de Wabo, bedraagt het tarief:€ 59,80
     
2.3.9Uitweg/inrit  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het maken, hebben, veranderen of veranderen van het gebruik van een uitweg waarvoor op grond van een bepaling in een provinciale verordening of artikel 2:12 van de Algemene plaatselijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder e, van de Wabo, bedraagt het tarief:€ 167,20
     
2.3.10Kappen  
 2.3.10.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het vellen of doen vellen van houtopstand, waarvoor op grond van een bepaling in een provinciale verordening of artikel 4.11 van de Algemene plaatselijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder g, van de Wabo, bedraagt het tarief (inclusief quickscan Flora- en faunawet):€  72,50
2.3.10.2Onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.10.1 wordt het bedrag, indien voor de beoordeling van de aanvraag als bedoeld in onderdeel 2.3.10.1 advies van een externe deskundige in het kader van de Flora- en faunawet moet worden ingewonnen, verhoogd met de volgende advieskosten:€ 185,65
     
2.3.10Alichtreclame  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het plaatsen van lichtreclame waarvoor ingevolge artikel 4:16 van de Algemene plaatselijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder h, van de Wabo, bedraagt het tarief:€ 9,40
     
2.3.11Opslag van roerende zaken  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op de opslag van roerende zaken in een bepaald gedeelte van de provincie of de gemeente, waarvoor op grond van een bepaling in een provinciale verordening of artikel 2:10 van de Algemene plaatselijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, bedraagt het tarief:  
2.3.11.1indien de activiteit bestaat uit het daar opslaan van roerende zaken, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder j, van de Wabo:€  25,20
2.3.11.2indien de activiteit bestaat uit het als eigenaar, beperkt gerechtigde of gebruiker van een onroerende zaak toestaan of gedogen dat daar roerende zaken worden opgeslagen, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder k, van de Wabo:€  25,20
     
2.3.12Projecten of handelingen in het kader van de Natuurbeschermingswet 1998  
2.3.12.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op handelingen in een beschermd natuurgebied die schadelijk kunnen zijn voor het natuurschoon, de natuurwetenschappelijke betekenis of voor de dieren of planten, als bedoeld in artikel 16, eerste lid, van de Natuurbeschermingswet 1998 bedraagt het tarief:€ 169,80
2.3.12.2Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het realiseren van projecten of andere handelingen met gevolgen voor habitats en soorten in een door de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit aangewezen gebied als bedoeld in artikel 19d, eerste lid, van de Natuurbeschermingswet 1998€ 169,80
     
2.3.13Handelingen in het kader van de Flora- en Faunawet  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een handeling waarvoor op grond van artikel 75, derde lid, van de Flora- en Faunawet ontheffing nodig is, bedraagt het tarief€  169,80
     
2.3.14Andere activiteiten  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het verrichten van een andere activiteit of handeling dan in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedoeld en die activiteit of handeling:  
2.3.14.1behoort tot een bij algemene maatregel van bestuur aangewezen categorie activiteiten die van invloed kunnen zijn op de fysieke leefomgeving, als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder i, van de Wabo, bedraagt het tarief:€  169,80
2.3.14.2behoort tot een bij provinciale verordening, gemeentelijke verordening of waterschapsverordening aangewezen categorie activiteiten die van invloed kunnen zijn op de fysieke leefomgeving, als bedoeld in artikel 2.2, tweede lid, van de Wabo, bedraagt het tarief:  
2.3.14.2.1Als het een gemeentelijke verordening betreft: het bedrag dat op grond van deze tarieventabel voor de betreffende vergunning of ontheffing verschuldigd is als de activiteit zou worden uitgevoerd zonder omgevingsvergunning. Als de activiteit in geen enkel geval kan worden uitgevoerd zonder omgevingsvergunning bedraagt het tarief:€  169,80
2.3.14.2.2Als het een provinciale of waterschapsverordening betreft: het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag om een omgevingsvergunning aan de aanvrager meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld. Indien een begroting als bedoeld in de eerste volzin is uitgebracht, wordt een aanvraag in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de aanvrager ter kennis is gebracht, tenzij de aanvraag voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.  
     
2.3.15Omgevingsvergunning in twee fasen  
 Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning op verzoek in twee fasen plaatsvindt, als bedoeld in artikel 2.5, eerste lid, van de Wabo, bedraagt het tarief:  
2.3.15.1voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de eerste fase: het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten waarop de aanvraag voor de eerste fase betrekking heeft;  
2.3.15.2voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de tweede fase: het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten waarop de aanvraag voor de tweede fase betrekking heeft.  
2.3.15.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een gewijzigde omgevingsvergunning, eerste fase: een bedrag naar het tarief en berekend op de wijze als in 2.3.15.1 bepaald en verminderd met de voor de primaire omgevingsvergunning, eerste fase, berekende leges, met dien verstande dat in elk geval € 117,90 is verschuldigd en dat geen restitutie van de voor de primaire omgevingsvergunning, eerste fase, betaalde leges plaatsvindt.  
     
2.3.16Beoordeling bodemrapport  
 Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien krachtens wettelijk voorschrift voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een bodemrapport wordt beoordeeld:  
2.3.16.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning op milieukundige aspecten getoetst moet worden, worden de kosten van dat advies in rekening gebracht worden bij de aanvrager.  
2.3.16.2voor de beoordeling van een archeologisch bodemrapport:  
2.3.16.2.1Indien de beoordeling door de gemeente wordt gedaan:€ 109,45
2.3.16.2.2Indien de beoordeling door een externe deskundige wordt gedaan van:  
 een archeologisch vooronderzoek (bureau- en/of inventariserend veldonderzoek):€  506,20
 een programma van eisen:379,35
 een proefsleuvenonderzoek:€ 1.699,95
 een ander (vervolg-) onderzoek1.699,95
     
2.3.17Advies  
2.3.17.1Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien een daartoe bij algemene maatregel van bestuur, provinciale of gemeentelijke verordening aangewezen bestuursorgaan of andere instantie advies moet uitbrengen over de aanvraag of het ontwerp van de beschikking op de aanvraag om een omgevingsvergunning, als bedoeld in artikel 2.26, derde lid, van de Wabo: het bedrag van de voorafgaand aan het inwinnen van het advies aan de aanvrager meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting of offerte die door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.  
2.3.17.2Indien een begroting of offerte als bedoeld in 2.3.17.1 is uitgebracht, wordt een aanvraag in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de aanvrager ter kennis is gebracht, tenzij de aanvraag voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.  
     
2.3.18Verklaring van geen bedenkingen  
2.3.18.1Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien een daartoe bij wet of algemene maatregel van bestuur aangewezen bestuursorgaan een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven voordat de omgevingsvergunning kan worden verleend, als bedoeld in artikel 2.27, eerste lid, van de Wabo:  
2.3.18.1.1indien de gemeenteraad een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven:€  393,20
2.3.18.1.2indien een ander bestuursorgaan een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven:€ 157,35
2.3.18.1.3Het tarief zoals genoemd in artikel 2.3.18.1.2 wordt verhoogd met de kosten die het bestuursorgaan voor de verklaring van geen bedenkingen in rekening brengt.  
     
2.3.19Verklaring geen omgevingsvergunning nodig  
2.3.19.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het afgeven van een verklaring dat voor een plan geen omgevingsvergunning is vereist:€ 23,25
     
2.3.20Overschrijven vergunningen  
2.3.20.1Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het wijzigen van de tenaamstelling van een op basis van dit hoofdstuk verleende vergunning bedraagt:€ 36,90

Hoofdstuk 4 Vermindering

2.4.1Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning is voorafgegaan door een verzoek tot vooroverleg/schetsplan als bedoeld in onderdelen 2.2.1 en 2.2.2, waarop de eerstgenoemde aanvraag betrekking heeft, worden de van het vooroverleg/schetsplan geheven leges met 50% in mindering gebracht op de leges voor het in behandeling nemen van de aanvraag om de omgevingsvergunning bedoeld in hoofdstuk 3.De vermindering geldt niet voor de onderdelen 2.2.2.2 en 2.2.2.3.  

Hoofdstuk 5 Teruggaaf

2.5.1Teruggaaf als gevolg van intrekking aanvraag omgevingsvergunning voor Wabo activiteiten  
 Als een aanvrager zijn aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat activiteiten, als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2, 2.3.7, 2.3.9 en 2.3.10 intrekt terwijl deze reeds in behandeling is genomen door de gemeente, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges. De teruggaaf bedraagt:  
2.5.1.1indien de aanvraag wordt ingetrokken voordat de aanvraag is gepubliceerd75 %
van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges;  
2.5.1.2indien de aanvraag wordt ingetrokken voor de toetsing op de ontvankelijkheid van de aanvraag60 %
van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges;  
2.5.1.3indien de aanvraag wordt ingetrokken na de toetsing op de ontvankelijkheid van de aanvraag en indien de vergunning op dat tijdstip nog niet is verleend40 %
van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges.  
     
2.5.2Teruggaaf als gevolg van intrekking verleende omgevingsvergunning voor Wabo activiteiten  
 Als de gemeente een verleende omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat activiteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2, 2.3.7, 2.3.9 en 2.3.10 intrekt op aanvraag van de vergunninghouder, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges, mits deze aanvraag is ingediend binnen 6 maanden na verlening van de vergunning en van de vergunning geen gebruik is gemaakt. De teruggaaf bedraagt:25 %
van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges.  
     
2.5.3Teruggaaf als gevolg van het weigeren van een omgevingsvergunning voor Wabo activiteiten  
2.5.3.1Als de gemeente een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2 , 2.3.7, 2.3.9 of 2.3.10 weigert, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges. De teruggaaf bedraagt:25 %
van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges.  
2.5.3.2Als de gemeente een omgevingsvergunning voor een project dat geheel of gedeeltelijk bestaat uit activiteiten als bedoeld in de onderdelen 2.3.1, 2.3.2, 2.3.7, 2.3.9 of 2.3.10 buiten behandeling stelt vanwege het niet tijdig aanleveren van de ontbrekende gegevens, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges. De teruggaaf bedraagt:40 %
 van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges.  
2.5.3.3Onder een weigering bedoeld in onderdeel 2.5.3.1 wordt mede verstaan een vernietiging van de beschikking waarbij de vergunning is verleend bij rechterlijke uitspraak.  
     
2.5.4Minimumbedrag voor teruggaaf  
 Een bedrag minder dan € 98,00 wordt niet teruggegeven.  
     
2.5.5Geen teruggaaf legesdeel advies of verklaring van geen bedenkingen  
 Van de leges verschuldigd op grond van de onderdelen 2.3.17 en 2.3.18 wordt geen teruggaaf verleend.  

Hoofdstuk 6 Intrekking omgevingsvergunning

2.6Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot gehele of gedeeltelijke intrekking van een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.33, tweede lid, onder b, van de Wabo, tenzij onderdeel 2.5.2 van toepassing is: Nihil

Hoofdstuk 7 Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project

2.7Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot wijziging van een reeds verleende omgevingsvergunning als gevolg van een, naar de omstandigheden beoordeeld, geringe wijziging in het project, wordt verrekend met het tarief voor de reeds verleende omgevingsvergunning, met dien verstande dat het tarief niet minder dan € 98,00 zal bedragen.  

Hoofdstuk 8 Bestemmingswijzigingen zonder activiteiten

2.8.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het vaststellen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.1, eerste lid, van de Wet ruimtelijke ordening€ 4.226,75
2.8.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het wijzigen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.6, eerste lid, onder a, van de Wet ruimtelijke ordening€ 2.817,80

Hoofdstuk 9 Sloopmelding

Niet van toepassing

Hoofdstuk 10 In deze titel niet benoemde beschikking

2.10Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een andere, in deze titel niet benoemde beschikking:€  69,65

Titel 3 Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn

Hoofdstuk 1 Horeca

3.1.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning op grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet€ 209,40
3.1.2Het tarief bedraagt ter zake van het wijzigen van de verleende vergunning€  46,00
3.1.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 35 van de Drank- en Horecawet€  41,00

Hoofdstuk 2 Organiseren evenementen of markten

3.2.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een vergunning voor het organiseren van een evenement als bedoeld in artikel 2:25, eerste lid, van de Algemene Plaatselijke Verordening (evenementenvergunning)€ 57,60
3.2.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een vergunning voor het organiseren van een snuffelmarkt als bedoeld in artikel 5.23 van de Algemene Plaatselijke Verordening€  11,55
3.2.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een vergunning voor het organiseren van een markt als bedoeld in artikel 5 van de Marktverordening gemeente Strijen 2008 (vergunning organisatie)€ 11,55

Hoofdstuk 3 Prostitutiebedrijven

Niet van toepassing

Hoofdstuk 4 Splitsingsvergunning woonruimte

Niet van toepassing

Hoofdstuk 5 Leefmilieuverordening

Niet van toepassing

Hoofdstuk 6 Brandbeveiligingsverordening

3.6Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning, ontheffing, toestemming of verklaring op grond van de Brandbeveiligingsverordening bedraagt het tarief:  
3.6.10 t/m 100 m² € 81,55 100 t/m 500 m² € 79,65 + € 0,290 per m² boven de 100 m² 500 t/m 1.000 m² € 79,65 + € 0,231 per m² boven de 500 m² 1.000 t/m 5.000 m² € 79,65 + € 0,110 per m² boven de 1.000 m² meer dan 5.000 m² € 79,65 + € 0,063 per m² boven de 5.000 m²  
3.6.2Voor tijdelijke bouwsels en eenmalige evenementen ongeacht het vloeroppervlak€ 83,65
3.6.3Voor overige beschikkingen op grond van de Brandbeveiligingsverordening€ 41,80

Hoofdstuk 7 In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

3.7Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een andere, in deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking€ 47,80

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van de gemeente Strijen, gehouden op

20 december 2016.

De griffier, De voorzitter,

M.A. Bourdrez drs. J.B. Waaijer