Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Oldebroek

Mandaatbesluit Heffings-, Invorderings-, WOZ-ambtenaar

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOldebroek
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit Heffings-, Invorderings-, WOZ-ambtenaar
CiteertitelMandaatbesluit Heffings-, Invorderings-, WOZ-ambtenaar
Vastgesteld doorgeattribueerde functionaris
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 231, lid 2, onderdeel b
  2. Gemeentewet, art. 231, lid 2, onderdeel c
  3. Wet waardering onroerende zaken, art. 1 lid 2
  4. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

15-08-201701-01-2020gewijzigde regeling.

14-08-2017

Gemeenteblad: 22-08-2017

292278/292279
01-01-201615-08-2017gewijzigde regeling.

30-12-2015

Gemeenteblad: 31-12-2015

231844/231882
01-09-201401-01-2016gewijzigde regeling.

29-08-2014

Internet: 01-09-2014 Gemeenteblad: 01-09-2014

Geen.
01-07-201401-09-2014gewijzigde regeling.

01-07-2014

Internet: 01-07-2014 GVOP: 15-07-2014

Geen.
01-02-201201-07-2014gewijzigde regeling.

18-01-2012

Huis aan Huis, 24-01-2012

Geen.
01-01-201101-02-2012gewijzigde regeling.

28-12-2010

Huis aan Huis, 04-01-2011

Geen.
18-02-200901-01-2020nieuwe regeling

18-02-2009

Onbekend.

Geen.

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit Heffings-, Invorderings-, WOZ-ambtenaar

 

 

 

Nr. 292278/292279

 

MANDAATBESLUIT HEFFINGS-/INVORDERINGS-/WOZ-AMBTENAAR

 

 

De op 16 december 2014 door burgemeester en wethouders van Oldebroek aangewezen gemeenteambtenaar, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b van de Gemeentewet en artikel 1, tweede lid van de Wet waardering onroerende zaken en de op 16 december 2014 door burgemeester en wethouders van Oldebroek aangewezen gemeenteambtenaar, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel c van de Gemeentewet;

 

gelet op het bepaalde in de artikelen 10:1 e.v. van de Algemene wet bestuursrecht;

 

B E S L U I T E N, ieder voor de onderdelen waarvoor zij bevoegd zijn:

 

1. de medewerkers beleidsuitvoering C van Belastingen van de eenheid Dienstverlening te mandateren om namens hem op te treden voor de heffing van de gemeentelijke belastingen, met uitzondering van het beslissen op bezwaren tegen de heffing van de gemeentelijke belastingen;

 

2. de medewerkers beleidsuitvoering B van Belastingen van de eenheid Dienstverlening te mandateren om namens hem op te treden voor de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken, met uitzondering van het beslissen op bezwaren tegen de vaststelling van de waarde;

 

3. de medewerkers administratie A van Financiën van de eenheid Bedrijfsvoering en de medewerkers beleidsuitvoering B en D van het KCC van de eenheid Dienstverlening te mandateren om namens hem op te treden voor de heffing van leges voor door of namens het gemeentebestuur verstrekte diensten, genoemd in titel 1 en 3 van de tarieventabel bij de 'Legesverordening' van de gemeente Oldebroek. Van het mandaat genoemd onder punt 3 is uitgezonderd de bevoegdheid tot het beslissen op bezwaren tegen de heffing van leges;

 

4. de medewerkers beleidsuitvoering D van het KCC van de eenheid Dienstverlening te mandateren om namens hem op te treden voor de heffing van leges Omgevingsvergunning, genoemd in titel 2 van de tarieventabel bij de 'Legesverordening' van de gemeente Oldebroek. Van het mandaat genoemd onder punt 4 is uitgezonderd de bevoegdheid tot het beslissen op bezwaren tegen de heffing van leges Omgevingsvergunning;

 

5. de medewerker beleidsuitvoering D van het team KCC van de eenheid Dienstverlening te mandateren om namens hem op te treden voor de heffing van rechten gemeentelijke begraafplaatsen, genoemd in hoofdstuk 4 van de tarieventabel bij de 'Verordening rechten gemeentelijke begraafplaatsen' van de gemeente Oldebroek. Van het mandaat genoemd onder punt 5 is uitgezonderd de bevoegdheid tot het beslissen op bezwaren tegen de heffing van rechten gemeentelijke begraafplaatsen en het nemen van vervolgingsmaatregelen;

 

 

6. de medewerkers administratie A van Financiën van de eenheid Bedrijfsvoering, beleidsuitvoering C van Belastingen en de medewerkers beleidsuitvoering B en D van het KCC van de eenheid Dienstverlening te mandateren om namens hem op te treden voor de invordering van de gemeentelijke belastingen. Van het mandaat is uitgezonderd de bevoegdheid tot het beslissen op bezwaren tegen in mandaat door hem- of haarzelf genomen besluiten.

 

7. Ondermandaat van de onder de punten 1 tot en met 6 genoemde bevoegdheden is niet mogelijk.

 

Dit besluit treedt in werking op 15 augustus 2017. Het mandaatbesluit heffings-/invorderings-/WOZ-ambtenaar van 30 december 2015 komt hiermee te vervallen.

 

 

Oldebroek, 14 augustus 2017.

 

De heffings- en WOZ-ambtenaar, De invorderingsambtenaar,

 

 

 

 

J.E. Dokter. A. van Bruchem.