Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Groningen (Gr)

Reglement parkcommissie Noorderplantsoen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGroningen (Gr)
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingReglement parkcommissie Noorderplantsoen
CiteertitelReglement parkcommissie Noorderplantsoen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpmilieu
Eigen onderwerpParkcommissie Noorderplantsoen

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-06-2007Onbekend

22-05-2007

Gemeenteblad, 2007, 34

C1393301

Tekst van de regeling

Intitulé

REGLEMENT PARKCOMMISSIE NOORDERPLANTSOEN

 

 

Artikel 1 Begripsomschrijving

In dit reglement wordt verstaan onder:

  • a)

    Park : het Noorderplantsoen, te weten het gebied dat wordt begrensd door de Wilhelminakade, de Oranjesingel, de Kleine Grachtstraat, de Grachtstraat, de Noorderbuitensingel, de Nieuwe Ebbingestraat, de Boteringesingel, de Noorderbinnensingel en de Noorderhaven NZ;

  • b)

    het gemeentebestuur : het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

  • c)

    beheerder : Dienst RO/EZ, Stadsbeheer van de gemeente Groningen;

  • d)

    vergunningverlener evenementen : Milieudienst, centraal meldpunt evenementen van de gemeente Groningen;

  • e)

    kunst en cultuur : OCSW van de gemeente Groningen;

  • f)

    stadsecoloog : de ambtenaar van de gemeente Groningen die namens burgemeester en wethouders belast is met het natuurbelang.

Artikel 2 Taken

  • 1.

    De Parkcommissie neemt deel aan de jaarlijkse schouw van het Noorderplantsoen.

  • 2.

    De Parkcommissie adviseert het gemeentebestuur over:

    • a)

      ingrijpende wijzigingen in het beheer en onderhoud van het park;

    • b)

      het organiseren en houden van de grote evenementen in het park.

Artikel 3 Samenstelling

  • 1.

    De Parkcommissie is als volgt samengesteld:

    • a)

      een onafhankelijke voorzitter;

    • b)

      één vertegenwoordiger van de buurtverenigingen van de Noorderplantsoenbuurt, Hortusbuurt en de Oranjebuurt;

    • c)

      één vertegenwoordiger uit natuur- en milieuorganisaties;

    • d)

      één medewerker van de beheerder van het park;

    • e)

      één medewerker van het centraal meldpunt evenementen;

    • f)

      één medewerker voor culturele activiteiten;

    • g)

      de stadsecoloog;

    • h)

      een secretaris;

  • 2.

    Bij een wijziging van de leden van de Parkcommissie bedoeld in het eerste lid onder a, b en c zullen burgemeester en wethouders worden geïnformeerd.

  • 3.

    De leden van de Parkcommissie bedoeld onder d, e, f, g en h worden benoemd door de directeuren van de diensten van de gemeente Groningen die zij vertegenwoordigen.

  • 4.

    Stadsdeelcoördinatie levert de ambtelijke secretaris van de commissie.

Artikel 4 Werkwijze

  • 1.

    De Parkcommissie vergadert ten minste twee keer per jaar en verder zo vaak als de voorzitter dit nodig oordeelt of ten minste twee leden daarom verzoeken.

  • 2.

    De leden als bedoeld in artikel 3 lid 1 sub a, b, en c hebben bij advisering aan het gemeentebestuur stemrecht. De leden als bedoeld in artikel 3 lid 1 sub d, e, f, g en h hebben bij advisering aan het gemeentebestuur geen stemrecht.

  • 3.

    De Parkcommissie kan een huishoudelijk reglement opstellen waarin onder meer de volgende onderwerpen geregeld kunnen worden.

    • a)

      tijdstip en plaats van de vergaderingen;

    • b)

      wijze van oproepen voor vergaderingen;

    • c)

      de beraadslaging en stemming tijdens de vergadering;

    • d)

      alle overige onderwerpen die de werkwijze van de Parkcommissie betreffen.

  • 4.

    De Parkcommissie is bevoegd deskundigen uit te nodigen om aan de vergaderingen deel te nemen en de Parkcommissie te adviseren. Indien hieraan kosten zijn verbonden is voor het uitnodigen goedkeuring van de voorzitter vereist.

  • 5.

    De Parkcommissie kan besluiten uit haar midden werkgroepen aan te wijzen die de adviezen van de Parkcommissie voorbereiden. De Parkcommissie regelt de taken, bevoegdheden en de werkwijze van de werkgroepen.

  • 6.

    Indien aan de Parkcommissie advies wordt gevraagd zal het gemeentebestuur de relevante informatie verstrekken en een termijn stellen waarbinnen het advies gegeven moet worden. Deze termijn bedraagt in beginsel minimaal vier weken.

Artikel 5 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit reglement treedt in werking op de dag van vaststelling.

  • 2.

    Dit reglement kan worden aangehaald als 'reglement Parkcommissie'.