Organisatie | Montferland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling budgethouders gemeente Montferland 2017 |
Citeertitel | Regeling budgethouders gemeente Montferland 2017 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
De Budgethoudersregeling gemeente Montferland 2014 wordt per 1 januari 2017 ingetrokken.
Financiële verordening Montferland 2017
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2017 | Nieuwe regeling | 27-09-2016 | Onbekend |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Montferland;
In artikel 212 van de Gemeentewet is bepaald dat de gemeenteraad in een verordening kaders stelt voor het financieel beleid, financieel beheer en de inrichting van de financiële organisatie van de gemeente.
In artikel 160, lid 1, aanhef en onder letter e van de Gemeentewet is bepaald dat het college van burgemeester en wethouders bevoegd is te besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen.
vast te stellen de navolgende ‘Regeling budgethouders gemeente Montferland 2017’
Een budget is een taakstelling tot uitdrukking komend in het bedrag dat verbonden is aan een taak, een product en/of kostenplaats van de begroting of een investering (krediet) of een project. Een budget bestaat zowel uit baten en lasten en omvat ook de in de begroting, investering of project opgenomen doelstelling(en) en prestatie(s).
Artikel 3. Regelsvoor de (deel)budgethouder
Is bevoegd tot het aangaan verplichtingen inclusief het sluiten van overeenkomsten voor de levering van goederen, aanneming van werk en/of verlening van diensten aan en/of door de Gemeente Montferland en neemt daarbij de regels van mandaat volgens het geldende Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit van de gemeente in acht.