Organisatie | Aalten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling Budgetbeheer Aalten 2017 |
Citeertitel | Regeling Budgetbeheer Aalten 2017 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | financiën en economie |
Deze regeling vervangt de Regeling Budgethouders 2010.
N.v.t.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2017 | Nieuwe regels | 20-12-2016 | Geen. |
Hoofdstuk 2. DE AANWIJZING VAN BUDGETHOUDERS EN BUDGETBEHEERDERS
De aanwijzing van een budgetbeheerder wordt met vermelding van de betreffende kostenplaats en/of investeringskrediet (zgn. interne order) schriftelijk gedaan en geparafeerd door de budgethouder, betrokkene en controller.Dit wordt vastgelegd in het formulier Benoemingsbesluit budgetbeheerder of bij eventuele wijzigingen in het Wijzigingsformulier budgetbeheerder.
Hoofdstuk 4. BEVOEGDHEDEN EN VERPLICHTINGEN
De budgetbeheerder bewaart ter controle de afleverbonnen en correspondentie over de le-vering van goederen en diensten zolang dit nodig is. In de meeste gevallen betekent dit totdat de controle over het betreffende boekjaar is afgerond. Maar bv. bij een meerjarig project of subsidie geldt de bewaarplicht totdat de controle hierover is afgerond.
Indien geen budgetten aanwezig zijn of de bestaande budgetten niet toereikend (meer) zijn, kunnen geen verplichtingen worden aangegaan of betalingen worden verricht, tenzij het betreffende portefeuillehouder, de budgethouder en de controller daar toestemming voor geven en dit in de eerstvolgende financiële rapportage wordt benoemd en verwerkt.