Organisatie | Ridderkerk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening kwijtschelding 2017 |
Citeertitel | Verordening Kwijtschelding gemeentelijke belastingen |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze verordening vervangt per 1 januari 2017 de Verordening Kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2017.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-12-2016 | 01-01-2018 | Nieuwe regeling | 15-12-2016 | Onbekend |
De raad van de gemeente Ridderkerk;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 1 november 2016;
gelet op artikel 255 van de Gemeentewet, artikel 26 van de Invorderingswet 1990 en de hoofdstukken I en II van de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990;
overwegende dat het gewenst is om nadere regels te stellen voor het verlenen van
Artikel 3 Vaststelling kosten van bestaan
Bij de kwijtschelding wordt in afwijking van artikel 16, eerste en tweede lid, onderdelen a en b, van de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990 het percentage voor de berekening van de kosten van bestaan gesteld op 100 percent van de bijstandsnorm.
Artikel 4 Indienen verzoek om kwijtschelding
Het verzoek om kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen wordt gedaan op het daartoe bestemde formulier bij de daartoe aangewezen gemeenteambtenaar. Dit formulier dient binnen acht weken na toezending aan hem te worden geretourneerd.
Artikel 5 Inwerkingtreding en citeertitel
De ‘Verordening Kwijtschelding gemeentelijke belastingen’ van 10 december 2015, wordt ingetrokken met ingang van de in het derde lid genoemde datum, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de feiten en omstandigheden die zich vóór die datum hebben voorgedaan.